14 Reacties
3 jaar geleden
Ik moet zelf al vanaf begin zwangerschap ijzertabletten slikken (ivm 2ling zwangerschap)
In het begin schreven ze me voor dat ik die iedere dag moest slikken. 1 tip, niet doen!!!! Na 5 dagen heb ik me zo slecht gevoeld....
Later de dokter gebeld bleek dat je ze gewoon 2x per week mag slikken en dat hetzelfde werkt in je lichaam
3 jaar geleden
Hii, ik heb sinds een kleine week ook ijzertabletten omdat mijn waarde 6,3 was. Wat ik merk dat vermoeidheid toeslaat zo op de laatste weken. Vandaag heb ik voor het eerst gemerkt dat ik ook wat duizelig ben. Bij mij is nog geen sprake van een ijzerinfuus.
Hoop voor jou dat het snel over gaat.
3 jaar geleden
Infuus is altijd het snelste maar weet niet of je t zomaar kunt vragen of dat het vanaf bepaalde waardes is…
3 jaar geleden
Ik slik floradix tabletten, 3 per dag. Dat werkt voor mij goed. Als ik het een paar dagen vergeet of minder consequent slik merk ik ook echt dat ik weer vermoeider ben. Ik word dan soms ineens overvallen door vermoeidheid. Dus voor mij helpt het wel degelijk!
3 jaar geleden
Mijn ijzer was ook te laag, 5,5. Toen pillen gekregen maar ondanks dat helaas toch verder gezakt naar 5,2. Gisteren dan ook ijzer infuus gehad en zelfs de verpleegkundige in het ziekenhuis vertelde dat dit vaak beter aanslaat dan de pillen. Het effect van een ijzer infuus merk je ongeveer na een weekje is mij verteld.
3 jaar geleden
Mijn HB is wat hoger dan het jouwe, maar mijn ijzervoorraad (ferritine) is zeer laag. Dus ik krijg over twee weken een ijzerinfuus.
Niet alleen voor jou, maar ook voor jouw baby is het belangrijk om een goed hb/ijzervoorraad te hebben.
3 jaar geleden
Ik had al in het begin van de zwangerschap te weinig ijzer, gestart met pillen maar helaas sloegen deze niet genoeg aan. Toen een ferinject gehad. Duurde ongeveer 2 weken voor ik verschil begon te merken, maar pas echt na een maand was mijn energie weer volledig terug. Een ferinject krijg je na mijn idee niet zomaar pas bij het niet aanslaan van de medicatie geven ze deze.
3 jaar geleden
Ik heb ook eerst de tabletten gehad maar dat werkte niet voor mij, ijzer bleef laag en werd er misselijk van. Recent weer geprikt en met waarde van 5,8 mocht ik de ijzerinfuus krijgen. Deze heb ik vandaag gehad en duurde ongeveer 2 uur. Ben benieuwd naar de werking en hopelijk krijg ik meer kracht voor de bevalling. Ben overigens 36 weken zwanger
3 jaar geleden
Mijn hb is 5,3 hoorde ik vorige week van de verloskundige, ik slik al ijzertabletten en neem ook al een tijd Floradix, maar met weinig resultaat, ik voel me elke dag gesloopt als ik opsta al. Vrijdag moet ik naar de gynaecoloog en ga het ijzerinfuus aankaarten, die heb ik bij mijn vorige ook gehad op het laatste en voelde me daardoor wel iets beter voor de bevalling. nog.
3 jaar geleden
Reactie op Grijzeduif
Mijn hb is 5,3 hoorde ik vorige week van de verloskundige, ik slik al ijzer ...
Toevallig heb ik donderdag een afspraak en ga ik het ijzerinfuus ook aankaarten. Ik weet niet of ze moeilijk doen daarover, maar de ijzertabletten werken nog niet bij mij. De bevalling komt steeds dichterbij en wil mij wel wat beter voelen. Na de bevalling verlies je ook bloed dus wat extra ijzer zal nodig zijn
3 jaar geleden
Reactie op Alaya
Toevallig heb ik donderdag een afspraak en ga ik het ijzerinfuus ook aankaa ...
Ik heb gisteren een dagje in het ziekenhuis doorgebracht, en voordat ik naar huis mocht heb ik nog even het ijzerinfuus gekregen gelukkig! Je moet de bevalling ook nog in, en in mijn geval was mijn lijf al opgebrand en zou ik dat echt niet trekken. Ik heb het idee dat ik me nu al beter voel, dus ik ben heel blij!
3 jaar geleden
Ik heb vandaag bloed laten prikken en zie nu net in mijn dossier dat mijn hb 6,7 is. Denken jullie dat hier iets mee gedaan moet worden? Hij hoort tussen 7 en 9.2 te zitten. Ik heb anders volgende week donderdag pas weer een afspraak en ik vrees dat er ander dus ruim een week overheen gaat voordat er iets mee gedaan wordt
3 jaar geleden
Reactie op Mvvk
Ik heb vandaag bloed laten prikken en zie nu net in mijn dossier dat mijn h ...
Bij mij zij de verloskundige dat je hb in de zwangerschap 6,2 mag zijn.. dan zou die nog niet laag zijn, maar bij twijfel zou ik wel even bellen