19 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon na 2u even stoppen voor 15min , plaspauze, luier verschonen, fles, hapje etc.

3 jaar geleden

Op reiswieg.nl kun je autobedjes huren. Er zijn vast nog meer sites die dat doen. Ik heb er geen ervaring mee

3 jaar geleden

Wij gaan aankomende vrijdag met onze kleine van 3 maand naar Oostenrijk. Wijj hebben zo'n speciaal bedje voor in de auto. Die kun je ook in een zitstand brengen. We stellen ons in op een lange rit, komt vast goed. Ohja en genoeg speelgoedjes mee 😊

3 jaar geleden

Reactie op Sjann

Wij gaan aankomende vrijdag met onze kleine van 3 maand naar Oostenrijk. Wi ...
Ah kijk! Gaat die dan overdwars op de bank? Of kan er nog 2 man op de achterbank? En jullie rijden dan in 1 stuk of toch nog ergens overnachten?

3 jaar geleden

Wij zijn iedere 2,5 uur even gestopt, ging prima! Hij (12 weken) zat in de Maxi Cosi en heeft bijna de hele reis gewoon geslapen! We zijn 's nachts vertrokken en kwamen eind van de middag aan.

3 jaar geleden

Reactie op RogerS

Wij zijn iedere 2,5 uur even gestopt, ging prima! Hij (12 weken) zat in de ...
En hoe lang stopten jullie dan?

3 jaar geleden

Half uur, drie kwartier. Even verschonen, even bewegen, voeden en weer door. :)

3 jaar geleden

Wij hebben met 9 weken 8 uur met hem gereden 2x. Gewoon in de autostoel met pauze elke 2/3 uurtjes. Dan verschonen en even rondlopen. Hij sliep heerlijk en heeft er echt geen last van gehad. Misschien met 6 maanden kan je een speeltje ophangen aan de stoel

3 jaar geleden

Reactie op Ilse Hulzebosch

Ah kijk! Gaat die dan overdwars op de bank? Of kan er nog 2 man op de achte ...
Ja klopt, deze gaat overdwars en kan recht op voor als je de fles geeft. Wij zijn in 1x doorgereden. Wat voor ons erg geholpen heeft is in het donker rijden, dan sliep hij teminste. In het licht was het een beetje een uitdaging maar ging boven verwachting goed. Na 13 uur is ook een volwassenen er klaar mee. 😋 Stel je er vooral op in dan het een lange rit is en neem gewoon je tijd. Dat scheelt.

3 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi jade gebruikt en ‘s nachts gereden! Ideaal

3 jaar geleden

Hebben met 2 maanden een verhuizing gehad vanuit het buitenland terug naar Nederland waardoor we 26 uur hebben gereden in totaal met stoppen er bij. Kleine lag in de maxicosi die overigens wel iets groter is dan de gemiddelde maxicosi. Om de 2 uur gestopt voor een voeding en pamper en zodat ze even uit dat ding was. Dikke prima, grootste gedeelte heeft ze lekker liggen slapen en goed ook. Wat ze thuis dus amper deed. Tas dicht bij mij gehouden zodat ik alles bij de hand had mocht er toch wat zijn.

3 jaar geleden

Wij zijn toevallig een weekje naar Oostenrijk geweest, zoontje 14 weken oud. Hij heeft gewoon in de maxicosi gezeten. Ik geef nog borstvoeding dus moesten telkens na 2a3 uur rijden uit. Mijn oudste van 2,5 kon dan even lekker spelen. Na het voeden ons zoontje van 14 weken nog even op een tafel in het restaurant gelegd om te bewegen. Verder een dekentje en wat speeltjes voor in de auto. Een spiegel is ook handig (hadden wij nu niet maar gaan dat de volgende keer wel doen als hij nog achteruit rijdt). Kan je toch wat meer contact met hem maken. Eventueel een tablet met houder voor als je in de file komt of de reis net iets langer duurt. Zoals nu bij ons🙃 Helaas op de terugweg kregen we pech met de auto en moesten we een hotelovernachting doen omdat alles al gesloten was. Nou met 2 kleintjes is dat best een onderneming, weggeslepen worden dan ergens heen gebracht worden daar weer wachten op een taxi. dus een tip: zorg dat je voldoende eten en drinken bij je hebt + iets extra voor nood en zorg dat er een tas met kleding bij de hand ligt zodat je niet hoeft te zoeken midden in de nacht op een afgelegen plek. Maar natuurlijk hoop je dat je het niet nodig hebt. Ik heb er weer veel van geleerd.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook met een reiswieg gedaan en dat ging super, in de maxi cosi was dit nooit een optie geweest. We zijn ook 's nachts vertrokken en ze heeft de hele rit (9u) geslapen.

3 jaar geleden

Hoe wil je dit precies gebruiken voor een baby van 6 maanden..?

3 jaar geleden

Ik ben net vandaag voor de 2e keer naar Oostenrijk gereden sinds de geboorte can onze zoon. Autorit valt echt mee hoor mijn ervaring is dat die de hele weg bijna slaapt. Wij stoppen wanneer hij gaat huilen, af en toe na 2.5 uur a 3 af en toe na 30 min al 😅 speeltjes aan touwtjes aan de maxicosi binden en een spiegel op de autostoel zodat je hem kan zien. In Re babywinkel zeiden ze mij dat een reiswieg vooral goed is als je regelmatig zo veel rijd, 1 x is niet direct schadelijk.

3 jaar geleden

Reactie op sajschuur

Ik ben net vandaag voor de 2e keer naar Oostenrijk gereden sinds de geboort ...
Onze zoon is trouwens net 4 maanden

3 jaar geleden

Wij hebben inderdaad zo’n reiswieg waar onze dochter in mag liggen op de achterbank. Toen ze 10 weken was zijn we ermee naar Italië gegaan op wintersport en komende zaterdag gaan we weer, dan is ze 14 weken. Ging prima! Zijn 4 uur ‘s morgens thuis weggereden en ze heeft heel veel geslapen. Eerste stuk zelfs 4 uur achter elkaar waardoor we al lekker op weg waren! Wij hebben de Matrix.

3 jaar geleden

Wij hebben hem trouwens 2e hands gekocht, ze groeit er nu al bijna uit namelijk…(64 cm is ze al).