79 Reacties

2 jaar geleden
Mijn jongste was met 5,5 maand 7,2kg en 65,6cm. Mijn oudste was met 6 maanden 6,7kg en 63,7cm.
Best een verschil dus, maar elk kind is anders en dat is helemaal prima.
Mijn oudste is nu 3,5 en als ik haar vergelijk met de dochter van een vriendin (ze schelen exact 2 maanden) schelen ze een halve kop en zo'n 5 kilo. Ze zijn gewoon allebei heel anders gebouwd, maar allebei hartstikke vrolijk en gezond.
Echt niks om je druk over te maken!!

2 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 70 cm en weegt 8.3 kilo, ik krijg ook vaak opmerkingen. Maar mijn dochter was altijd het tegenovergestelde. Altijd te klein of te licht bij het consultatiebureau. Ik vind het nu prettig om een keer het tegenovergestelde te hebben want ik heb me wat zorgen gemaakt als me dochter weer eens een fles liet staan.😅

2 jaar geleden
Hier was hij met 5,5 maand 68 cm en 7,7 kilo. Volgens mij een normale gezonde jongen! Niet onzeker over zijn hoor, als er iets "mis" zou zijn dan zullen ze daar vanuit het consultatiebureau wel mee komen en dan nog kan je dat soms nog in twijfel trekken haha

2 jaar geleden
Zaterdag 7 maanden en denk nu 68/69cm en 7.3 kilo. Dat zegt echt helemaal niets laat je niet gek maken! 💕

VRIEND
2 jaar geleden
Mijn dochtertje was met 5 maanden 7,6 kg en 66,5 cm, was net een week ziek geweest dus waarschijnlijk was ze nog wat zwaarder geweest. Ze zit overal boven het gemiddelde (gewicht bijna buiten de lijn) maar prima toch! Niks om je zorgen over te maken anders zouden ze het wel zeggen. Mijn zoontje daarentegen zat overal onder het gemiddelde, nu bijna 3 en nog een klein mannetje, maar verder alles gewoon goed 😊 volgt goed z’n eigen groeilijn.

2 jaar geleden
Hier hebben we een kleine hele vrolijke meisje met lengte van 64,5cm en gewicht 6,3kg , volgende week wordt zij 6 maandjes.
ik hoor ook soms de opmerking 'wat ben je klein ezv ezv" ..
Dan zeg ik gewoon direct tegen die persoon "Tja, als zij een grote baby wordt, dan is het toch vreemd" mama n papa zijn ook klein he🤣
Qua lengte staat zij op gemilde lijn van NLandse kinderen .. maar qua gewicht is zij best klein.. ik maak me niet zo druk om andere mensen, want ik kom uit indonesie, niet groot dus en haar papa ook slank.. dus jaa anders verwachten we het niet 😅
Zolang je baby gezond, happy, tevreden is, maak je niet druk om 😃

2 jaar geleden
Onze zoon is vandaag 25 weken en is ongeveer 72cm lang en woog gisteravond 10.385gram.
Wij geven zelf aan dat die groot en zwaar is en afentoe niet te tillen is..... vervolgens krijgen wij vanuit de privé hoeken juist te horen dat als ze hem zien het allemaal toch wel meevalt... het verhaal laat hem een reus lijken, maar het is gewoon een lieve kleine baby....
Wees blij dat ze der flink vinden, zou ik zeggen 🫣 hier worden we niet gelooft totdat je een foto of een baby van dezelfde leeftijd naast hem houd en hij vrijwel een kop groter en forser is 🫣
Maar inderdaad maak je niet druk erom! Het is een mooie lengte met een prachtig gewicht en netjes volgens "de boekjes". Het belangrijkste is dat je baby gezond en blij is, verder kan alle meningen en "de boekjes" gestolen worden hoor!