6 Reacties
één maand geleden
Wij ruimen samen op vanaf toen ze jong was. Ze is nu net 2 geworden. Ook al deed ze maar 2 blokjes in de bak in het begin, ik merk nu dat het mega goed gaat. Ze ruimt ook echt de duplo in de duplobak en alle eetspulletjes in de keuken.
Ik vraag haar wel pas om op te ruimen aan t eind. Dus ze haalt makkelijk alles uit en dan ligt het inderdaad overal, maar dan ruimen we daarna samen op!
één maand geleden
Hier mag de hele dag met alles gespeeld worden. Dan ruimen we het aan het eind van de dag samen op. Het enige wat we wel eerder samen opruimen zijn spelletjes en knutsel items. Ik hoorde van een vriendin dat het ook goed is voor creativiteit om verschillend speelgoed doorelkaar te gebruiken
één maand geleden
Ik ruim het wanneer ons zoontje op bed ligt vaak zelf even op, maar dat is meer omdat er dan even "rust" is en ik niet in een ontplofte speelgoedwinkel lijk te zitten🤣 Soms schuif ik ook gewoon alles in z'n speelhoek. Aan het eind van de dag proberen we samen met hem op te ruimen, al zijn het maar een paar dingen. Gewoon het besef dat het het einde van de dag is en we dan dingen weer netjes maken. Bijvoorbeeld: maak je puzzel en leg hen in de kast, of pak alle auto's en doe ze in deze bak, geef mama maar alle spullen van de keuken, etc.
één maand geleden
Reactie op Dani1992
Wij ruimen samen op vanaf toen ze jong was. Ze is nu net 2 geworden. Ook al ...
Hier ook zo, doen we al vanaf het begin. Ze vond het ook altijd heel leuk om dingen in bakjes/doosjes te doen, dus dat hielp heel erg met opruimen haha.
Ze kan bij ons bijna overal zelf bij en mag bijna alles zelf pakken. Als het echt over de hele vloer ligt, of als ze bvb samen een boekje wil lezen dan zeggen we wel "dan ruimen we dit eerst even op", en dan doen we dat samen. Soms helpt ze heel goed mee en soms doe ik het meeste, maar het zet wel het voorbeeld om ook tussendoor het wel een beetje netjes te houden.