7 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb laatst BHV herhaling gehad en toen hadden we het hier ook toevallig over. Stevig tussen de schouderbladen slaan is effectiever en kost je niks! Als je dan toch ergens geld aan wilt uitgeven: doe eens een kinder EHBO-cursus. Heel leerzaam, ook in alle andere gevallen van nood.

5 maanden geleden

Ga ik me morgen gelijk in verdiepen en voor aanmelden. Ik schiet altijd gelijk in paniek, en wil dat ook leren beheersen. Papa blijft wel rustig, maar die is er niet altijd bij natuurlijk.

5 maanden geleden

Yes wij hebben deze aangeschaft. Ik heb zelf 3 EHBO cursussen gevolgd en zal eerst de EHBO regels volgen natuurlijk. Maar als niks helpt dan vind ik het fijn om deze bij de hand te hebben. Heb al meerdere videos gezien waarbij dit helpt. Hoop dat we het nooit hoeven te gebruiken natuurlijk

5 maanden geleden

Idem over de kinder-EHBO cursus. Sowieso super handig om die kennis op te doen. Ik heb me bij onze eerste wel verdiept in de LifeVac, maar er schijnt van hulpverleners en mensen in het veld wel wat tegengeluid te komen. Dat het bijvoorbeeld nog best ingewikkeld is om zo'n ding echt goed te gebruiken, waar hulpverleners uitgebreide training voor krijgen, en dat als je kindje aan het stikken is je eigenlijk niet de tijd hebt om rustig dat ding uit de kast te trekken en in elkaar te zetten. Ze waarschuwen ook voor het gevoel van schijnveiligheid, terwijl het in de praktijk veel helpender is om te weten hoe je correct rugslagen kunt toepassen.

5 maanden geleden

Ik zou ook adviseren een cursus te doen ipv dit aan te schaffen. Een reanimatie cursus is goedkoper en daar leer je ook wat te doen bij verstikking of verslikking. Door goed op de rug te slaan creëer je een hoestprikkel en dat is effectiever dan dit hulpmiddel. Een masker juist opzetten klinkt makkelijk, maar valt in de praktijk vies tegen.

5 maanden geleden

Toevallig vorige week een kinder en baby EHBO gedaan en die dame raadde dit enorm af. Omdat het zo'n gedoe is en kloppen op de rug sneller en effectiever blijkt

4 maanden geleden

Nog even een tip voor de mama's die die ehbo cursus willen gaan doen, vaak krijg je hem 100% vergoed door je verzekering het valt onder preventie zorg.