26 Reacties

3 jaar geleden

Banaan,zoete sinaasappel en 1halve liga. Samen pureren en smullen maar

3 jaar geleden

In zijn eetstoel en geef ik het hem in zijn handen en na 10min ligt hij er helemaal onder😅 hij krijgt er elke dag 1 en mag hij zelf mee vechten en aan sabelen/eten. Ik kruimel het ook en zet het in zijn melk.. wordt zijn melk iets dikker.

3 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Hier niet. Mega ongezond en onnodig. https://www.voedingscentrum.nl/nl/nieu ...
Dit inderdaad

3 jaar geleden

Hij krijgt wel eens 1 koekje. Hooguit 1 of 2 keer in de week. Breek hem dan doormidden en laat hem zelf eten. Gaat hier prima, maar zit er wel echt bij. Daarna 1 grote smeerboel 😂

3 jaar geleden

Ja eet ie gewoon zelf. Zo in z’n handje en dan eet ie t op.

3 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Hier niet. Mega ongezond en onnodig. https://www.voedingscentrum.nl/nl/nieu ...
Oei! Ben blij dat ik tog de verpakking nog niet heb geopend. Kan ik gelijk maar retouren. Bedankt!!

3 jaar geleden

Ik ben zelf voedingsexpert en mijn advies is.. DOE HET NIET! Het zijn echt suikerbommen en ik vind het een schande dat ze verkocht mogen worden aan baby’s!

3 jaar geleden

Ik zou ook geen koekjes in 1 of andere vorm geven. Hoe later ze aan de suiker beginnen hoe beter..

3 jaar geleden

Nog niet, maar zodra ze er klaar voor is gewoon in de hand. Ze sabbelen het helemaal zacht met het vele speeksel

3 jaar geleden

Jaaaa zeker! Mijn dochter is er gek op! Ik doe 1 liga in een plastic zakje, fijn maken (slaan😂) met een lepel en dan met ca. 150 gr fruit mengen. Stel je voor dat we ze iets geven wat ze lekker vinden 🤭

3 jaar geleden

Jaaaa zeker! Mijn dochter is er gek op! Ik doe 1 liga in een plastic zakje, ...
Rare opmerking. Prima als je ze wat lekkers geeft maar het is niet fijn als je je er niet bewust van bent dat het vol troep zit. Je moet daarna gewoon een keuze maken

3 jaar geleden

Keuringsdienst van Waarde heeft hierover een aflevering gemaakt, spoiler: bomvol suikers en nergens voor nodig om koekjes te geven aan baby’s. Dus nee, wij geven ze niet. Wel aanrader om te kijken overigens. https://www.npostart.nl/keuringsdienst-van-waarde/26-11-2020/KN_1716426

3 jaar geleden

Hoe de meesten het geven (door fruit of melk om het dikker te maken) kan je net zo goed fijne granen geven? Veel gezonder!

3 jaar geleden

Reactie op FCS-010

Hoe de meesten het geven (door fruit of melk om het dikker te maken) kan je ...
Ja gewoon wat havermout erdoor is zeker prima, doe ik weleens

3 jaar geleden

Reactie op momliz

Ik ben zelf voedingsexpert en mijn advies is.. DOE HET NIET! Het zijn echt ...
Heb jij misschien tips welke tussendoortjes/koekjes dan wel ‘gezond’ zijn? Ik vind het zo lastig.. ook voor mijn zoontje van bijna 2

3 jaar geleden

Ik geef wel eens een maisvinger of wortel vinger. Dit vindt hij heerlijk!

3 jaar geleden

Reactie op momliz

Ik ben zelf voedingsexpert en mijn advies is.. DOE HET NIET! Het zijn echt ...
En wat vind je van deze? Mijn peuter is dol op deze (ze eet ze op alsof ze een zak chips heeft), ik geef er nu ook wel eens een aan mijn baby.

3 jaar geleden

Reactie op november22

Keuringsdienst van Waarde heeft hierover een aflevering gemaakt, spoiler: b ...
Ja die heb ik ook gezien. Tompoucen zaten nog minder suikers in 🙈 Misschien is een baby mais finger iets ipv een baby koekje?

3 jaar geleden

Gewoon simpele soepstengels of rijstwafels. Die koekjes probeer ik niet zelf te kopen en anders te beperken tot speciale gelegenheden (of als iemand ze dus uitdeelt.) Bij m'n oudste was ik er van overtuigd dat ik alles zou doen zoals in de boeken. Vanaf 1 jaar alleen water/thee en geen andere dranken. Gezonde snacks ect. Nou, van een koude kermis thuisgekomen. Absoluut water weigeren, dus dat werd al snel diksap. En die snacks. Ja, doe wat goed voelt, maar doe het wel bewust.