13 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb een rugzak, waar ik enorm blij mee ben. Zeker toen onze kleine nog vaak in een draagzak mee ging, ik voelde me dan goed in balans. Maar nu is het ook handig als ik op de fiets zit.
Verder zitten er aan de zijkant vakken met ritsen op. Ik kan er dus een fles instoppen, maar ook toetendoekjes en er dan makkelijk bij. Verder zit er op het ruggedeelte onderin ook een rits, waardoor ik de tas niet helemaal leeg hoef te maken als ik iets nodig heb onderin.
Aan de voorkant zitten vakken van koelmateriaal, waar ik flesjes en potjes in kan stoppen en het langer koel of warm blijft.
Verder zitten er in de tas zelf ook verschillende vakken waar klein materiaal als sudocrem en sokken in passen, zodat ik die niet steeds hoef te zoeken. Er zit ook een haakje bovenin waar ik een speenkoord aan kan vastmaken, zodat ik die ook snel terug kan vinden.
Als laatste zitten er aan de bovenkant ook lussen met haken aan die ik kan vastmaken aan de wandelwagen, hierdoor kan ik hem ook makkelijk meenemen als we wandelen.
4 jaar geleden
Ik ben van een schoudertas overgegaan op een rugzak. Schoudertas is wel handig als je nog met de kinderwagenbak rijdt, maar ik vond een rugzak veel makkelijker toen onze kleine groter werd.
Tips: Niet te groot, want dan raak je alles erin kwijt. Een lichtgekleurde of felgekleurde binnenkant is overzichtelijker dan een donkere. Afneembaar materiaal is prettig. Veel verschillende vakjes, eventueel van koelmateriaal. Een ritsvak en vakjes met drukkers op de voorkant.
Wij namen altijd een thermosfles, waterflesje, melkpoedertoren, hydrofiele doek, luiers, speentje, knuffeltje, 2 schone setjes kleren en billendoekjes mee. Als dat er minstens in past ben je al een heel eind 😉
4 jaar geleden
Ik heb een Fjallraven Kanken en dat is echt zo handig. Als je hem plat neerlegt rits je zo de hele voorkant er vanaf en kun je alles zien wat er in zit. Rugzak vind ik zelf veel handiger dan schoudertas, en deze kun je ook gewoon gebruiken als je geen luiertas mee me nodig hebt. Praktisch onverwoestbaar en kan in de wasmachine.
4 jaar geleden
Ik heb er een van jem + bea. Deze is wel vrij prijzig (300/400 euro). Hij heeft veel vakjes, is van leer en heeft handige hengsels om hem aan de kinderwagen vast te hangen. Ik sjouw hem dus nooit mee, hij blijft vast aan de kinderwagen. Nadeel is wel dat hij vrij zwaar is (grote leren tas) dus straks zonder kinderwagen is het wel wat onhandiger. Maarja, ik ben nu zwanger van de tweede, dus dat duurt nog wel even 🤣…
4 jaar geleden
Wij hebben er 2 😅 Wel beide 2 jaar geleden al gekocht bij ons eerste zoon. We hebben een schoudertas en rugzak. Schoudertas vinden we handig als onze zoon bij opa en oma is en als we zelf op pad gaan nemen we altijd de rugzak mee.
Zijn nu niet meer leverbaar, maar je kan de foto’s nog wel zien en een idee krijgen wat wij fijn vinden aan een luiertas. Beide incl. verschoonmatje en flessenhouder. Vind het ook handig dat je ze aan de wagen vast kan maken en dat ze allemaal vakjes van binnen hebben dus weinig zoeken naar spullen!
En mijn man vind ze ook stoer om mee te lopen!
https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-luiertas-cognac/9200000070532259/
https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-luiertas-roxy-rugtas-black/9200000097128225/
4 jaar geleden
Deze lijkt mij heel handig en zit denk ik ook alles in kwa vakjes wat je nodig hebt.
https://www.bol.com/nl/nl/p/humpy-dumpy-stijlvolle-luiertas-rugzak-met-uitschuifbaar-verschoon-slaap-bedje-incl-verschoon-matje-usb-poort-buggy-straps/9300000048175026/
4 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/welke-normale-tas-als-luiertas-OxmKaw?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Hier staan ook leuke suggesties, is een topic in het algemene forum
4 jaar geleden
Reactie op Mango22
Deze lijkt mij heel handig en zit denk ik ook alles in kwa vakjes wat je no ...
Mooi zeg die! 😍
4 jaar geleden
Reactie op Mango22
Deze lijkt mij heel handig en zit denk ik ook alles in kwa vakjes wat je no ...
Ik heb hem gelijk besteld hahaha, helemaal verliefd op. Dus dankjewel voor de goede tip!! 😍
4 jaar geleden
Ik heb hem gelijk besteld hahaha, helemaal verliefd op. Dus dankjewel voor ...
Haha ik laat hem straks ook meteen zien aan mijn vriend. Hij gaat straks vaker bij de tweeling zijn dan ik, dus hij moet er zeker mee akkoord gaan.