15 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ga even langs je huisarts om te checken of het geen schimmel infectie is.?

茅茅n jaar geleden

Dr Leenarts werkte hier altijd als enige billenzalf

茅茅n jaar geleden

Wellicht eens een ander merk luier proberen? Kan zijn dat de luiers die je nu hebt te nat worden of je dochter er niet tegen kan? Ons zoontje kon niet tegen pampers, sinds we de kruidvat luiers gebruiken heeft ie er nooit meer last van!

茅茅n jaar geleden

Op de opvang gebruiken ze maizena tegen uitslag. Schijnt ook heel goed te werken

茅茅n jaar geleden

Als het open is geen sudocreme smeren, alleen talkpoeder (of ma茂zena, al is niet iedereen daar mee eens). Verder veel luchten, misschien als je weet dat ze net geplast heeft even de luier niet omdoen. Het allerbeste werken wasbare luiers. Heb je een wasbare zwemluier? Dan kan je je eigen wasbare luier maken door er een hydrofiel in te leggen. Die vangt dan de plas en poep op en de wasbare zwemluier zorgt er voor dat het vocht niet doorlekt. Poep van baby's is wateroplosbaar en kan je dus zo zonder uitspoelen in de wasmachine gooien.

茅茅n jaar geleden

Proshield heeft hier heel goed geholpen!

茅茅n jaar geleden

Misschien ook last van spruw in het mondje? Dan kan het ook een schimmel zijn. (Kan ook zonder zichtbare spruw)

茅茅n jaar geleden

Pampers premium protection gebruiken on te voorkomen en om te herstellen laten luchten + naif diaper cream!

茅茅n jaar geleden

Probeer schoon te maken met een washandje met lauw water (dus geen waterdoekjes of iets anders) en vervolgens droog maken met een hydrofiel dan laten luchten ( kruidvat verkoopt van die baby onderleggers die kan je dan onder leggen om ongelukjes op te vangen) en vervolgens weleda billencreme. En als je je zorgen maakt je huisarts bellen en laten checken

茅茅n jaar geleden

Pampers heeft een ruw randje aan de binnenkant van de luier in vergelijking met Kruidvat luiers, dus wellicht de moeite waard om te switchen van luier? Verder: probeer elke verschoningsbeurt even te luchten. Ontlasting is zuur en er komt nauwelijks lucht bij de huid, want er gaat direct een nieuwe luier op de huid. En talkpoeder was hier een lifesaver! Eerst zorgen dat het schoon/droog wordt en dan na een paar dagen pas weer met een heel dun laagje zinkzalf (zonder parfum) de huid wat vochtiger maken zodat het rustig kan herstellen

茅茅n jaar geleden

Ik had enkele weken geleden hetzelfde met mijn baby. Elke natte pamper was het huilen en bij het verversen gekrijs. Zo hartverscheurend maar ze was er na enkele dagen advies van arts gevolgd te hebben helemaal vanaf: - Pamper zo snel als mogelijk verversen - Gebruik even een zacht doekje of een watje bij het kuisen + linament! Bevat olijfolie en super zacht om urine en ontlasting weg te vegen. - Avene Repairing cr猫me smeren - Nadat er verbetering is, smeren met inotyol creme (volgens arts beter dan sudocreme) - Ben zelf overgestapt naar de kruidvat luiers Pure & Soft, deze luiers voelen zacht aan. Hopelijk ben je wat met deze tips maar bij mij was er verbetering te zien na 1 dag. Succes!

茅茅n jaar geleden

Reactie op EVos

Als het open is geen sudocreme smeren, alleen talkpoeder (of ma茂zena, al is ...
Helemaal eens met de tip dat wasbare luiers goed werken, maar het gebruiken van een wasbare zwemluier als pverbroekje en is geen goed idee! Een wasbare zwemluier houdt (net als alle andere zwemluiers) geen vocht tegen, alleen poep.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lampies

Helemaal eens met de tip dat wasbare luiers goed werken, maar het gebruiken ...
Daarom wel met absorberend deel erin, volgens mij is mijne wel waterproof dan.. maar dat heb ik nooit getest omdat ik gewone wasbare gebruik.

茅茅n jaar geleden

Reactie op EVos

Daarom wel met absorberend deel erin, volgens mij is mijne wel waterproof d ...
Ja maar als je absorberende deel doorweekt is dan komt dat gewoon door de zwemluier heen. Door een normaal pverbroekje gebeurt dat niet. Als het voor jou werkt is dat mooi, gewoon zo blijven doen zou ik zeggen. Maar als mensen iets gaan kopen, dan is een regulier overbroekje handiger. En mochten ze toch voor de zwemluier kiezen, zijn ze tenminste op.de hoogte van het risico :)

茅茅n jaar geleden

Genoeg tips al.. Maar kijk ff welke luier je hebt. Bij ons begon het ook deze week, dus daarom doen wij sneller luierwissel. Sowieso als we haar horen poepen direct een nieuwe En ik smeer nu wedela (wat duurder maar beter) billenzalf en ik gebruik talkpoeder. Hier geeft dat super rust aan de billetjes