25 Reacties

3 maanden geleden

Ik had vroeger ook zo'n zware menstruatie. Toen aan de hormonale anticonceptie gegaan waardoor alles minder heftig werd. Na de eerste was ik weer heel zwaar ongesteld en zwakte daarna wat af. Het regelmatige van voor anticonceptie is nooit terug geweest. Na de tweede was ik weer zo heftig ongesteld (ik weet nog dat ik bij de mama-fit gezegd heb dat als ze een spoor zagen dat dat van mij kwam en ze dat even moesten zeggen, omdat ik zo niet normaal bloedde)zwakte daarna ook af maar wederom niet meer regelmatig. Vorig jaar september ongesteld en daarna 4 maand niet, via huisarts en gynaecoloog diagnose vervroegde overgang gekregen. Niet om je bang te maken ofzo maar ik dacht dat dit alles ook bij alles 'post-partum' hoorde zoals iedereen zei. Maar dat bleek bij mij niet het geval..

3 maanden geleden

Mogelijk dat je hormonen niet lekker op orde nog zijn. Sowieso kan dat na 2 jaar nog Ga is uit hoe je cyclus eruit ziet. Hoe je eet, hoe je je voelt. Zo kun je nagaan of je bv genoeg oestrogeen aanmaakt.

2 maanden geleden

Reactie op Anoniemmm12

Hier leek het minder erg na de bevalling als er voor. Maar sinds 2 maanden ...
O gedsie, dat is niet fijn! Hier ook mentaal niet lekker, en zoooo moe.

2 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Hier ook, en niet alleen janken, ik word ook nog is boos op men partner, en ...
Ai, wel goed om te weten dat het daardoor komt!! 😱

één maand geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Hier ook, en niet alleen janken, ik word ook nog is boos op men partner, en ...
Ach ja dat is echt niet leuk. Voor allebei niet. Ben nu zelf de cyclus strategie weer aan het lezen, voor de zwangerschap ook gedaan. En het geeft wel inzicht in sommige processen lichamelijk. En daar benoemen ze het ook in zo een boosheid of dagen dat je echt niet echt op jezelf lijkt. Het is geen excuus maar wel verklaarbaar soms