13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb noooit last van m'n menstruatie gehad. Nu na m'n bevalling 25/10 heb ik mega last van m'n menstruatie. Enorme buikpijn, veel meer bloedverlies. Nu heb ik ook een koperspiraal, dus misschien ligt het daar aan

2 jaar geleden

Bij mijn oudste twee heb ik dat ook gehad. Veel meer pijn en krampen, veel meer bloedverlies. Dat was de eerste paar keer zo, daarna werd het weer normaal.

2 jaar geleden

Huh ik had juist gehoord dat de eerste menstruatie na de bevalling extra heftig is!! Zelf nog niet terug, maar ik ben dus verbaasd dat je moeder en vriendinnen dat zeggen. Misschien bedoelden ze op de lange termijn, en zijn ze de eerste paar keer vergeten ;)

2 jaar geleden

Hier net hetzelfde 😳

2 jaar geleden

Hier ook! Ik ben een supplement gaan slikken, op aanraden van een hormooncoach en nu is het over, en een mooie regelmatige cyclus 🤗 Deze slik ik: Bekijk Care for Women Menstrual Care - 30 Capsules - Voedingssupplement op: https://www.bol.com/nl/p/care-for-women-menstrual-care-30-capsules-voedingssupplement/9200000005153922?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 jaar geleden

Bij mijn 1e kind was mijn menstruatie na de bevalling ook een stuk heftiger dan voor de zwangerschap. Nu bij kind 2 ben ik nog altijd niet ongesteld geworden (10 maanden geleden bevallen). Ik mis het als kiespijn.

2 jaar geleden

Reactie op KlaraE

Huh ik had juist gehoord dat de eerste menstruatie na de bevalling extra he ...
Nouuu ik ben alweer bijna 11 maanden geleden bevallen, en zo heftig als nu is het nooit geweest 🫣🫣🫣

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde, ook van die stolsels.. :(

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde, ook van die stolsels.. :(
Gek is dat he.. heb het nog nooit eerder meegemaakt op deze manier. Die stolsels voelen ook zooo goor aan 😵‍💫 Echt alsof ik weer in de kraamweek zit ofzo haha

2 jaar geleden

Heel herkenbaar is echt erger geweest na de bevalling zelfs aantal keer navraag gedaan bij de huisarts of het wel klopte. Kon tot wel 6 menstruaties duren zeiden ze bij mij voor t weer normaal zou worden. Inmiddels 19 weken zwanger van de tweede dus heb net aan die 6 menstruaties gehaald. Moet wel zeggen dat laatste menstruatie al wat minder heftig weer was dan die andere menstruaties na mn bevalling.

2 jaar geleden

Reactie op Sunfield

Ik heb noooit last van m'n menstruatie gehad. Nu na m'n bevalling 25/10 heb ...
Koperspiraal staat erom bekent dat menstruaties heftiger kunnen zijn. Heeft mn schoonzusje ook. Voor mij een reden om nooit aan een koperspiraal te beginnen.

2 jaar geleden

Na je bevalling heb je een soort reset van je hormonen. Dat betekent niet dat ze per se terug gaan naar de oude situatie, maar dat er nieuwe balans ontstaat. Ik merk het zelf ook: mijn menstruatie is meer geconcentreerd (heeeeel veel bloedverlies in de eerste 2 dagen en daarna amper) en ik heb veeeel meer afscheiding rond de eisprong. Ook merk ik dat mijn humeur anders is door de cyclus heen; dat had ik voor de zwangerschap niet. Ik ben overigens nog steeds niet helemaal regelmatig, dus wellicht is de balans nog niet gevonden. Na mijn eerste bevalling duurde het een jaar dat mijn cyclus regelmatig was.

2 jaar geleden

Ik ben er gewoon ziek van, buikkrampen niet maar heftige migraine , moe , misselijk ... vreselijk