Dag dames,
Volgend maand moet ik (helaas馃槶馃槶馃槶) weer aan het werk. Nou is mij gevraagd om mijn voorkeuren wat betreft diensten door te geven (ik werk 50% van mijn uren onregelmatig/ploegendiensten), alleen zit ik met het volgende.. Op de site van het FNV en de Rijksoverheid wordt gezegd dat je recht hebt op vrijstelling van nachtdiensten. In het cao staat echter expliciet:
Een vrouwelijke medewerker kan niet worden verplicht arbeid te verrichten in avond- en/of
nachtdiensten:
a na de derde maand van de zwangerschap tot aan het bevallingsverlof, en
b gedurende de periode van zes maanden na de bevalling waarin borstvoeding wordt
gegeven of afgekolfd.
Ik geef geen borstvoeding dus volgens het cao moet ik gewoon nachtdiensten draaien, i.t.t. wat het fnv en rijksoverheid zegt. Weten jullie hoe dit zit? Is de cao dan leidend in dit geval of??
Ja dat vraag ik mij ook af. Ik geef wel borstvoeding en bij ons zijn het slaapdiensten van 4 tot de volgende dag 10uur. Zit er best mee sta gelijk na me verlof ingepland voor een slaapdienst馃ゲ
Ja dat vraag ik mij ook af. Ik geef wel borstvoeding en bij ons zijn het sl ...
Ohno! Leuk vooruitzicht maar niet heus馃槶 wat staat er in je cao? Misschien krijg je vrijstelling omdat je bv geeft?
Ik sta iig ook niet te springen om nachtdiensten馃槚
Thanks voor de reacties! Had al het idee dat de cao leidend zou zijn, ze hebben zich zo lekker ingedekt.. Ik ga het eens met mijn leidinggevende bespreken鈽猴笍