44 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb mijn 9 weken betaalde ouderschapsverlof ingepland direct na m’n zwangerschapsverlof, dus ik moet 12 februari weer aan het werk. Ik snap heel goed dat je haar zelf wilt ophalen! 🥰

4 jaar geleden

Ik wil na mijn verlof (eindigt op 6 januari waarschijnlijk) 3 weken ouderschapsverlof opnemen. Het is voor mij mijn eerste kindje dus ik kan dit pas regelen zodra het kind geboren is. Jij kan eventueel wel al regelen inderdaad vanwege je dochter waarvan je de uren kan opnemen!

4 jaar geleden

Vanaf deze zomer veranderd de regeling en krijg je de eerste weken ook nog deels doorbetaald tijdens je ouderschapsverlof. Ik ben zelf van plan elke week 1 vaste dag ouderschapsverlof op te nemen.

4 jaar geleden

Ik ga er ook gebruik van maken. Vanaf januari ipv 4 dagen ga ik 3 dagen werken. Dus neem 1 dag per week op. Dus goed genoeg voor ca. half jaar

4 jaar geleden

Ik gebruik alle uren. Dus de uren die je betaald krijgt in het eerste jaar en de uren waar je voor de rest nog recht op hebt. Ik werk nu 4 dagen is week en neem dan 1 dag per week ouderschapsverlof op. Vanaf dan werk ik dan 3 dagen en ik heb genoeg uren om dat ongeveer 2 jaar te doen als het goed is..

4 jaar geleden

Ik ga voor de nieuwe regeling met deels doorbetaald. Ik ga 1 vaste dag in de week minder werken 9 weken lang. Ipv 3 dagen begin ik met 2 dagen.

4 jaar geleden

Reactie op noma14

Ik wil na mijn verlof (eindigt op 6 januari waarschijnlijk) 3 weken oudersc ...
Jij mag het ook al aanvragen volgens mij, dan kun je de uitgerekende datum als uitgangspunt nemen, maar dan wel onder voorbehoud 😊

4 jaar geleden

Reactie op Nikki000

Ik ga voor de nieuwe regeling met deels doorbetaald. Ik ga 1 vaste dag in d ...
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken!

4 jaar geleden

Reactie op Manonn92

Ik heb mijn 9 weken betaalde ouderschapsverlof ingepland direct na m’n zwan ...
Wat heerlijk!!

4 jaar geleden

Ik woon en werk in het buitenland en heb langer verlof dat gebruikelijk is in Nederland (26 weken in totaal), maar ik overweeg toch nog een beetje ouderschapsverlof op te nemen. Waarschijnlijk gaan we ongeveer aan het einde van mijn zwangerschapsverlof verhuizen dus ik vind 4 weken extra wel rustig. Helaas zouden die dan niet betaald zijn, maar toch beter dan midden in een verhuizing, met een baby die net naar het kdv gaat, te beginnen met werken. Hoe doen jullie partners dit? Nemen zij ook ouderschapsverlof op of valt het allemaal op jullie schouders? Mijn man neemt sowieso 2-3 maanden op na de bevalling en we zijn nog aan het kijken of hij eventueel op een later moment nog wat voltijd of deeltijd verlof opneemt.

4 jaar geleden

Na mijn zwangerschapsverlof wat 30dec eindigt wil ik 7 weken extra betaald ouderschapverlof opnemen zodat ik 20 feb pas weer aan het werk hoef. Daarna neem ik elke week 8u ouderschapverlof op zodat ik nog maar 3 dagen hoef te werken in plaats van 4. Let wel op dat je na je betaalde ouderschapverlof 3 maanden niet van uren mag verminderen in je contact, verlof opnemen dus je contact op oude uren laten staan mag wel!

4 jaar geleden

Ik heb ook plannen mijn verlof te verlengen ik heb daar komende week een gesprek over met mijn leidinggevende. Ik heb dit jaar 3 weken vakantie over, en nog heel wat overuren staan die ook na mijn verlof wil opnemen. En 5 van mijn weken betaald ouderschapsverlof wil ik er ook nog achteraan plakken en de overige weken gebruiken om maar 2 dagen per week te starten. In totaal dus minimaal 10 weken verlengen als het aan mij ligt. Nu hopen dat mijn leidinggevende dat ook goed vind.

4 jaar geleden

Reactie op Colet

Ik heb ook plannen mijn verlof te verlengen ik heb daar komende week een ge ...
Ouderschapsverlof mogen leidinggevende sowieso niet weigeren. Hoe dat zit met vakantie en plusuren weet ik niet

4 jaar geleden

Reactie op L1310

Ik woon en werk in het buitenland en heb langer verlof dat gebruikelijk is ...
In NL heb je ook recht op 26 weken? Alleen is het vaak grotendeels onbetaald.. Is het bij jou betaald?

4 jaar geleden

Ik ga de 9 weken gelijk achter het zwangerschapsverlof plakken.

4 jaar geleden

Reactie op Iriss5

Ouderschapsverlof mogen leidinggevende sowieso niet weigeren. Hoe dat zit m ...
Let wel! Ze mogen je ouderschapsverlof niet weigeren maar wel de verdeling als het bedrijf hierdoor in de problemen raakt. Het is natuurlijk goed dit in goed overleg te doen en niet zomaar te zeggen ik ga 9 weken langer met verlof.

4 jaar geleden

Reactie op Yoleye

In NL heb je ook recht op 26 weken? Alleen is het vaak grotendeels onbetaal ...
Ja, bij mij is het betaald. De opties hier zijn: - 26 weken betaald zwangerschapsverlof (voor de (voormalig) zwangere) - 16 weken onbetaald zwangerschapsverlof (dit is dus alleen voor de voormalig zwangere) - 5 weken deels betaald ouderschapsverlof tot het kind 2 jaar is (beide ouders) - 26 weken onbetaald ouderschapsverlof tot het kind 12 jaar oud is (beide ouders) Ik wist overigens niet dat er ook 5 weken deels betaald ouderschapsverlof mogelijk waren tot ik het net precies ging opzoeken om op jou te antwoorden, dus goed om te weten haha. 😊

4 jaar geleden

Oh ja, en dan er is natuurlijk nog vaderschapsverlof en adoptieverlof maar die zijn in ons geval allebei irrelevant omdat de vader in een ander land werkt en we niet adopteren :)

4 jaar geleden

Ik zou toevallig ook 2 januari weer moeten starten na m’n zwangerschapsverlof! Ik vind het ook echt een vreselijke datum 😂 ik wil heel graag die 9 weken er achter aan plakken maar dan redden we het financieel helaas niet aangezien het tegen 70 procent is.

4 jaar geleden

Reactie op jesuisrachel

Ik zou toevallig ook 2 januari weer moeten starten na m’n zwangerschapsverl ...
Misschien kun je er een weekje oid aan plakken ipv de volledige 9 weken? Of is dat ook te krap?