1663 Reacties

één jaar geleden

Blij dat ik mijn reactie even gekopieers heb. 😅 Hier komt mijn kerstverslag! Mijn kerst was een stuk relaxter dan ik verwacht had. Op eerste kerstdag een brunch bij de schoonfamilie: de peuter kon daar gewoon naar bed en mijn schoonouders zorgden voor de baby - konden wij na de brunch mooi een dutje doen. 's Avonds kwam een vriendin met haar baby dineren. Gelukkig hadden we alles van tevoren gekookt. Het was wel heel hectisch dat alle 3 kinderen vlak na elkaar moesten slapen, maar het lukte en toen konden we nog 2u chill op de bank kletsen. 2e kerstdag was met mijn moeder en zus met cadeaus en gourmetten. Dat verliep helemaal perfect: de baby viel in de stokkestoel in slaap en de peuter vermaakte zich aan tafel met eten en op de grond met zijn nieuwe speelgoed. Dat ging écht soepel! Ik kijk tevreden terug. 😊 Op naar oud en nieuw! Wij gaan naar mijn schoonouders in the middle of nowhere en blijven daar slapen. Weg van het eindeloze geknal in onze eigen wijk.

één jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Blij dat ik mijn reactie even gekopieers heb. 😅 Hier komt mijn kerstversla ...
Dat klinkt inderdaad als een topkerst!

één jaar geleden

Voor "mamaoktober" wij zijn begonnen met heel vaak het boekje van Bobbi. Echt ruim een maand elke dag....... Eerst na een paar dagen al geprobeerd, maar toen was ze er nog niet klaar voor. Daarna hardcore dag en nacht zonder en dat ging goed. (Week erna gingen we naar Centerparcs met vrienden een weekend, toen wel luierbroekjes gebruikt. Benoemde toen als "Pamper Onderbroekjes" om haar te foppen) Hele verhaal staat redelijk bovenaan in de vorige topic.

één jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Blij dat ik mijn reactie even gekopieers heb. 😅 Hier komt mijn kerstversla ...
Klinkt heel goed! Oh en oud en nieuw er ook nog tussenuit, heerlijk joh. Indd dat geknal is ook niks... Qua zindelijkheidsverhaal kan ik heel kort en krachtig zijn. Hittegolf, zwembadje en een naakte peuter die al heel geinttesseerd was als ik ging plassen. Toen besloten om samen een stickerkaart te maken en bij elke drup in het potje een sticker. Potje ging zelfs mee naar verjaardag van nichtje waar hele familie luid stond te juichen en applaudiseren toen ze op het potje plaste in de tuin. Vond ze geweldig, mijn showpony 🤣

VRIEND

één jaar geleden

Ik heb een zindelijkheidtraining gedaan via snuggles en dreams. Maar komt eigenlijk neer op onderbroek en luier uit, twee dagen in blote billen laten spelen en naar de wc rennen (en veel dweilen) en dan ineens komt het klikje dat het daarop moet. Dan een onderbroek aan en daarna pas weer een gewone broek erover. Hier in 4 dagen helemaal zindelijk (behalve tijdens de nacht). Met de komst van zijn broertje een mini terugval maar mocht geen naam hebben. De kerst was door onze covid quarantaine helaas erg rustig. We hebben vooral veel gegeten en gespeeld thuis. De peuter vond het heerlijk!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik heb een zindelijkheidtraining gedaan via snuggles en dreams. Maar komt e ...
Oh en heeeel veel feestjes vieren, al zit er maar een druppel in het potje en veel stickers plakken op een beloningsvel.

één jaar geleden

Goede tips, het boekje van bobbie hebben wij toevallig ook thuis en zal er morgen eens mee beginnen om eruit te lezen. Toiletverkleiner ook in bezit en misschien met een opstapje ook eens meenemen naar het toilet. En een mooi plekje zoeken om eem A4 formaat invulkalender maken en inderdaad met stikkers werken lijkt mij ook wel wat. We zullen eens rustigaan beginnen bedankt voor het delen! 😊

één jaar geleden

Ik probeer mijn peuter en opnieuw voor te interesseren, maar dat ik zo makkelijk nog niet.. zelfs niet met snoepjes ☹️ Ze kan het dondersgoed, maar vertikt het gewoon sinds de baby er is. Dat boekje van bobbi kent ze letterlijk uit haar hoofd, ik heb stickerkaarten, probeer haar met van alles om te kopen, maar ze wil gewoon ook een baby zijn. Ze is te slim voor me 🫠

één jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik probeer mijn peuter en opnieuw voor te interesseren, maar dat ik zo makk ...
Is toch vreselijk die bijdehandte peuters. Je zult ze toch 🤣 ik heb indd ook al geprobeerd om haar om te kopen met snoep, ijsjes en weet ik wat. Misschien een keer benoemen dat de babypoep heel vies is?

één jaar geleden

Volgende maand wordt mijn peutertruus 3, 3 omg! Ik ben kangzamerhand al bezig met een lijstje maar aanvulling is altijd handig. Dus vroeg me af, hebben jullie misschien leuke tips qua cadeaus? Mag groot en klein Mijn man wil haar een fietsje geven, maar twijfel of ze er niet te klein voor is nog. Peuter kan sowieso heel goed praten maar motorisch gezien is ze zo onhandig 🤣

één jaar geleden

Reactie op Snuuupie

Volgende maand wordt mijn peutertruus 3, 3 omg! Ik ben kangzamerhand al bez ...
Wij hebben voor sint TipToi gegeven, moeten het nog starten maar heb het zelf geprobeerd en ik vind het zelf al super leuk! 🤣👍

één jaar geleden

Reactie op Snuuupie

Is toch vreselijk die bijdehandte peuters. Je zult ze toch 🤣 ik heb indd o ...
Ik heb zelfs al huilend haar poepluier verschoond en gezegd dat mama daar echt heel erg verdrietig van wordt. Was ze ook niet gevoelig voor helaas. Peuter hier wilde voor haar verjaardag drie dingen heeeel graag, een poppenhuis (oma gescoord bij de kringloop), een baby born (Sinterklaas) en een fietsje: https://www.djimmi.nl/meisjesfiets-12-inch-minnie-cutest-ever-21236-ch.html

één jaar geleden

Reactie op EVos

Wij hebben voor sint TipToi gegeven, moeten het nog starten maar heb het ze ...
Ziet er leuk uit indd. Is het een beetje vergelijkbaar met elektro?

één jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik heb zelfs al huilend haar poepluier verschoond en gezegd dat mama daar e ...
Aah balen zeg... vond ze het zelf ook niet vies? Poppenhuis heeft ze, wordt (bijna) niet mee gespeeld. De baby born idem... fietsje ga ik mezelf nog even in verdiepen. Kan jouw peuter er een beetje mee uit de voeten?

één jaar geleden

Reactie op Snuuupie

Ziet er leuk uit indd. Is het een beetje vergelijkbaar met elektro?
Wij hebben ook Electro, alleen is dit even meer geavanceerd. Er worden hele verhaaltjes verteld door die stift en elk plaatje heeft een verhaaltje. Schijnt dat je voor oudere leeftijd ook spelletjes hebt, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

één jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Ik heb zelfs al huilend haar poepluier verschoond en gezegd dat mama daar e ...
En wat gebeurd er als je haar wel zonder luier laat lopen? Poep in haar onderbroek zal ze helemaal niet leuk vinden. Voor jezelf wel even doorbijten dan dat het echt vies is, maar hopelijk is het maar 1 of 2 keer

één jaar geleden

Reactie op Snuuupie

Volgende maand wordt mijn peutertruus 3, 3 omg! Ik ben kangzamerhand al bez ...
Houdt ze van lezen? Hier zijn de boeken van Charlotte Dematons in XL formaat een groot succes! We hadden al De gele ballon (zoekboek) en hebben nu voor kerst Alfabet gekregen (alles op de betreffende pagina begint met die letter).

één jaar geleden

Ik heb zojuist even lekker gewinkeld in de Hema want uitverkoop! Ik heb alvast wat outfits in maat 86 voor de volgende winter ingeslagen. Voor de peuter heb ik online 3 Name It broeken in 104 gescoord, ook in de uitverkoop. Goed excuus om geld uit te geven haha.

één jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Ik heb zojuist even lekker gewinkeld in de Hema want uitverkoop! Ik heb alv ...
Die boeken is wel een hele goeie tip want ze is gek op lezen Lekker, en meteen even lekker eropuit. Ik liep net ook in de hema te struinen en zag indd heel veel leuks. Beter excuus is er niet nee haha

één jaar geleden

Reactie op Snuuupie

Aah balen zeg... vond ze het zelf ook niet vies? Poppenhuis heeft ze, word ...