6 Reacties

3 jaar geleden
Ik ben ook snotverkouden en gebruik nu die van kruidvat voor 2 tot 12 jaar. Daar zit wel xylometazoline in, maar de helft minder als die voor volwassenen. Je mag dit tijdelijk gebruiken (ook die voor volwassenen trouwens).

3 jaar geleden
Ik ben niet meer verkouden maar wel nog verstopte neus. Gebruik Otrivin Duo en geen zoutoplossing want dat hielp bij mij niet.
Ik gebruik het alleen nog voor de nacht als t echt niet meer gaat.
Met mn vorige zwangerschap had ik 10 weken een verstopte neus. Toen had ik een neusspray via de huisarts gekregen.

3 jaar geleden
Reactie op Viviana
Ik ben niet meer verkouden maar wel nog verstopte neus. Gebruik Otrivin Du ...
Goed om te weten dit! Ik lijk voor het eerst hooikoorts te hebben, dus dan ben ik met een weekje niet klaar vrees ik 馃槪

3 jaar geleden
Ik heb door de zwangerschap bijna constant een verstopte neus (gelukkig wel altijd maar 茅茅n kant, en vooral 's nachts). Hier gebruik ik in ieder geval geen spray met xylometazoline voor, omdat je daaraan verslaafd kan raken. Je slijmvliezen gaan dan alleen maar meer opzwellen op de momenten dat je het niet gebruikt en het duurt een tijd voor je er weer van 'afgekickt' bent. Gewone zoutspray werkt voor de nacht echt onvoldoende bij mij dus ik moet er maar gewoon mee leren leven totdat ik bevallen ben...
Als ik merk dat ik 茅cht verkouden ben gebruik ik het wel, maar dan de dosering voor kinderen (0,5 mg/ml geloof ik) en alleen s nachts. Bovendien niet langer dan drie dagen achtereen en het liefst maar in 茅茅n neusgat. Zelfs dan duurt het bij mij nog 1 of 2 dagen voor mijn neus weer gewend is aan de oude situatie en die tijd is echt vervelend.
Kijk hier dus echt mee uit!
Probeer je verkoudheid uit te zitten zonder al te veel neusspray, meestal duurt het maar een paar dagen.
Succes ermee!

3 jaar geleden
Hier ook een flinke bijholteontsteking achter de rug en hierdoor ruim een week neusspray met xylometazoline (0,5mg/ml) moeten gebruiken. Huisarts gaf aan dat dit mag ongeacht de zwangerschap. Ik bedoel snachts niet kunnen ademen door een verstopte neus is ook niet bevorderlijk. Net als constant met een dichte neus lopen waardoor je juist andere klachten zoals hoofdpijn/oorpijn. 2 a 3x per dag stomen boven bak warm water (geen menthol!) hielp hier ook goed. Sterkte!