6 Reacties

één maand geleden

Zou ik echt in overleg doen met de huisarts. Wij hebben dit vorig jaar gekregen voor onze dochter van 3 door een vervanger, en onze huisarts was echt kwaad gewoon dat ze dit hadden gegeven. Dus bij een kindje van 1,5 zou ik het zeker even navragen. En anders eerst met de zoutoplossing neusspray beginnen tot die tijd.

één maand geleden

Zou idd overleggen met de huisarts. Werkt zoutoplossing of luuf bijvoorbeeld niet? Of haar bv meenemen in de badkamer als je aan t douchen bent, dat het door de stoom een beetje loskomt. Normaal moet je als volwassenen na een week al stoppen, omdat je echt verslaafd kan raken aan dat spul (dat je als je dat niet gebruikt altijd een verstopte neus hebt) zou met kinderen echt nog voorzichtiger zijn.

één maand geleden

Zolang je kindje goed drinkt zou ik dit niet doen. Onder de 2 wordt xylo niet geadviseerd, maar als er reeele kans is op uitdroging omdat ze met een dichte neus slecht drinken (< helft van de flessen) dan kiezen we er toch vaak voor om het wel te doen. Zolang je kindje geen last heeft van de snotneus zou ik het bij normale zoute neusspray houden. Het gaat ook niet sneller over van neusspray

één maand geleden

Reactie op CHMB

Zolang je kindje goed drinkt zou ik dit niet doen. Onder de 2 wordt xylo ni ...
Oke, bedankt voor je bericht. Ik had het gekregen van de huisarts omdat ze al weken lang hoesten en snotterig was. Heb het toen 5 dagen gebruikt. Snap niet dat ze dat dan doen.. mjaa hopelijk nu geen schade aan gebracht baar der zr is bijna 19 maanden. Hou het nu bij zoutoplossing

één maand geleden

Reactie op Mk1990

Oke, bedankt voor je bericht. Ik had het gekregen van de huisarts omdat z ...
Nee hoor daar hoef je niet bang voor te zijn, het wordt zelfs af en toe aan hele kleine baby’s gegeven. De kans op bijwerkingen is klein

één maand geleden

Reactie op Mk1990

Oke, bedankt voor je bericht. Ik had het gekregen van de huisarts omdat z ...
Maak je geen zorgen! Onze zoon heeft dit al heel vaak gekregen van de kinderarts. Vrijwel bij iedere verkoudheid omdat hij een luchtwegaandoening heeft. Je brengt er echt geen schade mee