26 Reacties
6 maanden geleden
Het is een fase, hier gaat ze na een paar maanden eindelijk weer een beetje eten. Mits ze het zelf mag doen, met een vork. Anders niet.
En dan nog vertikt ze het meeste.
Ik zou het loslaten, je kunt hem toch niet dwingen.
Mijn vierjarige gaat nu eindelijk weer nieuwe dingen proeven, uiteindelijk komt het wel goed.
6 maanden geleden
Reactie op MamaBamboe
Het is een fase, hier gaat ze na een paar maanden eindelijk weer een beetje ...
Fijn om te horen... duurt hier bij ons ook lang... enige wat ze wilt nog is soep en appelmoes 🤨 maar ja wil er geen gewoonte van maken maar op een gegeven moment is het zo'n strijd dar we denken tsjaa zonder eten naar bed gaan we ook niet doen😐
6 maanden geleden
Ach ja, heb hier een kind van bijna 3,5 die vanaf 1,5 jaar al geen avondeten meer eet. Overdag eet hij brood, maar in de avond meestal niks, dus gaat ook heel vaak zonder eten naar bed. Hij groeit en is nog steeds gezond. Je doet er niks aan als ze echt niet willen eten. Voor de meeste kindjes is het een fase die later weer overgaat. En zelfs al duurt het langer, het kan niet zoveel kwaad. Ik ben blij dat mijn jongste van 1,5 nog wel normaal eet.
6 maanden geleden
Ik geef mijn dochter als snacks tussen 3 en 5 gestoomde groenten en aardappelen terwijl ze aan het spelen is. Ze lijkt er dan minder erg in te hebben en is de druk minder hoog bij het avondeten. Ze zit ze er in de avond dan gewoon bij en eet een paar happen met ons.
6 maanden geleden
Reactie op Kmilo
Fijn om te horen... duurt hier bij ons ook lang... enige wat ze wilt nog is ...
Helemaal zonder eten doe ik hier ook niet, maar aangezien ik voor de 4jarige al iets anders maak, ga ik dat niet óók nog voor de jongste doen.
Dus de meisjes krijgen hetzelfde en daarna nog een danoontje of waterijsje
En als de jongste nog honger heeft gaat ze vaak heeeel hard AARDBBEEEIIII roepen, dus die mag ze dan ook 😂
6 maanden geleden
Is een fase, enige wat ik me afvraag waarom je niet gewoon een broodje geeft dan? Er komt vanzelf wel weer een moment dat hij gaat eten. Wat bij mij heel goed werkt, is dat mijn zoontje op mijn schoot met mij mee eet. Op een of andere manier vindt hij dat fijn en eet hij toch lekker z’n avond eten. Ik zou de teugels beetje laten vieren en je zoontje laten eten wat hij lekker vindt :). Later eten ze echt alles weer
6 maanden geleden
Hier ook al 3 dagen 😭 zij wilt echt geen warm eten .. onbijt gaat t nog redelijk prima.. maar de rest heel moeizaam.. fruit wilt zij ook niet🥲 ik geef haar smoothie dan wil zij die pas drinken. Brood wilt zij ook niet echt meer.. 1 broodje is genoeg voor haar.. frusteren 🥲
Maar tja fase fase fase zei ze.. blijven aanbieden en hoop dat deze fase snel voorbij is😭
6 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Mijn dochtertje eet ontbijt aan tafel ook niet, als ik het op de salontafel ...
Hier ook precies hetzelfde.. echt drama als zij op haar stoeltje of tafel moet zitten voor t eten.. zij wilt liever staan of spelen😭 ben bang dat zij gaat verslikken .. ooit heb ik gezegd dat eten n TV kijken is a big no no.. maar nu het is ook soms de enige manier dat zij wilt eten.. tja als afleiding😬😬
6 maanden geleden
Hier is het momenteel ook wat moeizaam, er komen vier kiezen door dus dat verklaart wel wat. Het komt wel weer denk ik dan..
6 maanden geleden
Reactie op VicaIvo
Hier ook precies hetzelfde.. echt drama als zij op haar stoeltje of tafel m ...
Haha, ja erg he, ik zei ook nooit tv met eten, heb het een tijdje wel gedaan hoor (aantal maanden geleden) maar ben zo blij dat ik dat nu niet meer nodig heb (wel veel andere dingen speelgoed etc😂) maar uiteindelijk komen we er wel💕
6 maanden geleden
Ik kreeg als tip van de dieethisten laat het los doe niet teveel moeite ze maken er nu een macht spelletje van en hoe meer aandacht je het geeft hoe erger het word. Blijf eten aan bieden ook geen toetje afpakken maar verder niets morgen weer een dag. Dit bij elke maaltijd volhouden ontbijt aanbieden niet eten prima lunch is een nieuwe kans etc zeker als ze wel gewoon de rest goed eten niet druk om maken en zeker geen strijd van maken heeft geen nut.
Geloof me ik heb alles geprobeerd en die meid van mij deed het echt niet 😅
6 maanden geleden
Het is een fase en die fase duurt hier inmiddels al 9 maanden 🙈
Ik ga geen strijd aan over eten. Hij eet zoveel hij eet en dat is het. Ik probeer wel dingen te maken die hij lekker vindt om het niet nog moeilijker te maken. En tja, soms eet ie dan een boterham ipv een maaltijd. So be it.
6 maanden geleden
Nou een maand later eet ie nu helemaal niks meer. Hij at soms met ons mee met een vorkje, wilde hij opeens ook niet meer. Toen overgestapt op brood en dat wilt ie nu ook niet meer 😂 ik geef t op hoor man man man