11 Reacties
5 maanden geleden
Geen gouden tip wij hebben vooral nieuwe paar heel erg complimentjes om gegeven met zn allen en de oude weg uit t zicht gedaan.
Mogelijk helpt t om een keuze te geven uit 2 soorten “paar 1 of paar 2”. Dan heeft hij het gevoel de leiding te hebben maar eigenlijk heb jij die.🤷🏼♀️ (is een gokje die ik zo nu even verzin). Vanuit gaande dat de schoenen wel echt goed zitten en geen zeer doen.
5 maanden geleden
Reactie op DVI
Geen gouden tip wij hebben vooral nieuwe paar heel erg complimentjes om geg ...
Ja dat hij ik ook geprobeerd. Hem de keuze te geven maar hij duwt beide weg en blijft naar de plek wijzen waar zijn oude schoenen stonden. Zijn oude schoenen heb ik ook al en paar keer verstopt en zijn nieuwe in het zicht gezet. Hij speelt ermee maar aandoen duwt hij ze weg
5 maanden geleden
Reactie op Memii
Ja dat hij ik ook geprobeerd. Hem de keuze te geven maar hij duwt beide weg ...
Oh ja dat is lastig he ergens ook heel fijn zo’n eigen willetje maar sommige momenten zo pittig. Geen gouden tip verder hier was ze zo trots op dr nieuwe schoenen dat het geen probleem was.
5 maanden geleden
We hadden dat ook een tijdje (en ook op het forum gepost 😁) en het enige wat hielp was ff doorbijten en schoenen (met liefde) aan forceren. Toen ze ze eenmaal aanhad ging het en daarna geen problemen meer.
Ook geprobeerd ze in de kamer te zetten zodat ze eraan kon wennen en daarna met poppen spelen en ze de schoentjes aandoen enzo.. hielp helaas niet bij ons.
Succes!
5 maanden geleden
Reactie op ManonSL
Ik had dat ook met mijn zoon en heb toen online dezelfde schoenen besteld d ...
Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Het zijn alleen echt van die warme dikke winter schoenen. Hij heeft nu al telkens zweetvoetjes erin🤣. Maar dat boeit hem niet. Hoelang heeft deze fase bij jou geduurd?
5 maanden geleden
Reactie op Memii
Als het mij eens lukt om ze überhaupt aan te krijgen bij hem dan trekt hij ...
Ohhh nee 😱 gelukkig kan onze dochter dat nog niet 😅 maar die fase komt dan zeker ook nog!
Succes!
5 maanden geleden
Zo herkenbaar dit 😅 onze meid had tot nu toe 1 paar schoenen. Duurde ook weken voordat ze die accepteerde. Nu hebben we sandalen voor de zomer en begint het drama opnieuw. Onze strategie is blijven proberen en volhouden. Ze moet ook wennen en leren/ervaren dat het allemaal oké is.
5 maanden geleden
Ik ben in dit soort dingen best een strenge moeder. Mijn dochter heeft 2 paar nieuwe 1 paar sportschoenen en 1 paar sandalen de oude schoenen zijn weg. Wil je naar buiten? Prima maar wel schoenen aan. Doe je dat niet dan ook niet naar buiten. Heeft ervoor gezorgd dat ik 1,5 dag een boos en verdrietig kind had ze speelt namelijk heel graag buiten. Maar toen koos ze wel eieren voor der geld. Toen ze met de nieuwe schoenen buiten was ook heel vaak benoemd hoe mooi ze zijn en dat ze er goed op kan lopen etc. Daarna nog een dag of 3 korte strijd gehad maar dat was vaak 5 minuten.