20 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even! Hier nu eindelijk van de berg af, maar de hoofdhuid bovenop blijft zooooooo droog ☹️ vannacht heeft ze zichzelf ook open gekrabt tot bloedens toe 🥺 ik smeer er bijna elke dag (heel soms vergeet ik het) olie op, maar het is dwijlen met de kraan open lijkt het wel 🥺

2 jaar geleden

Toen onze zoon berg had, hebben wij volgens mij een antischimmelzalf voorgeschreven gekregen. Miconazol zalf als ik het me goed herinner. Dat hielp toen heel goed

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLevienElena

Ik volg even! Hier nu eindelijk van de berg af, maar de hoofdhuid bovenop b ...
Aaah wat een ellende hè! Lijkt gewoon niet op te houden 😩

2 jaar geleden

Reactie op BabyVL ❤️

Toen onze zoon berg had, hebben wij volgens mij een antischimmelzalf voorge ...
Bedankt voor de reactie! Ik ga morgen sowieso weer de dokter bellen en dit gelijk navragen.

2 jaar geleden

https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/btxt/berg-seborroisch-eczeem-hoofdhuid-kinderen.htm Ik schrijf regelmatig Ketoconazol of miconazol voor bij kindjes met berg, dus zou dat gewoon even aan je huisarts vragen 😊 Kan evt ook nog in combinatie met hydrocortison (bij eczeem component).

2 jaar geleden

Heb je toevallig de bergzalf van dr. Leenarts al geprobeerd? Vervelend voor je meisje, succes!

2 jaar geleden

Reactie op Starbaby

Aaah wat een ellende hè! Lijkt gewoon niet op te houden 😩
Jaaa echt vre se lijk 😔

2 jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Heb je toevallig de bergzalf van dr. Leenarts al geprobeerd? Vervelend voo ...
Dit werkt inderdaad super goed! Wij hadden ook al van alles geprobeerd en na een nachtje bergzalf van dr. Leenarts kon ik het zo met bijbehorende kam verwijderen. Als ik dit eerder had geweten… wat mij betreft dus ook een dikke aanrader! Succes!

2 jaar geleden

Is het wel Berg, gezien het zo jeukt? Klinkt meer als eczeem. Mijn dochter van bijna 10 maanden heeft het ook nog. Mijn dochter van 5 heeft het nog steeds (of weer), maar geen last van jeuk. Volgens huisarts ook niets aan te doen behalve olie/zalf en weg halen. Maar een 5 jarige met veel haar werkt natuurlijk niet echt mee. Fijn om hier ook andere tips mee te lezen.

2 jaar geleden

Bedankt!! Ga ik doen

2 jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Heb je toevallig de bergzalf van dr. Leenarts al geprobeerd? Vervelend voo ...
Yes al meerdere keren gedaan. Kan het inderdaad er zo uitkammen, maar binnen drie dagen zit ze alweer onder helaas. Bedankt 😊

2 jaar geleden

Reactie op JJ-88

Is het wel Berg, gezien het zo jeukt? Klinkt meer als eczeem. Mijn dochte ...
Wij denken inderdaad ook aan eczeem, ze heeft meer plekjes op haar lichaam en daar ook zalf voor. Heeft jouw dochter er last van?

2 jaar geleden

Waarmee was je haar haren? Kan ze reageren op de shampoo? Of kan er sprake zijn van een allergie?

2 jaar geleden

Reactie op Starbaby

Wij denken inderdaad ook aan eczeem, ze heeft meer plekjes op haar lichaam ...
Nee, ze lijkt er geen last van te hebben. De oudste heeft wel regelmatig een vreemd geurende hoofdhuid, ondanks dat haar haar dan net gewassen is. Bij ons in de familie zit een haar ziekte (bij alleen de vrouwen), dus we houden het wel goed in de gaten. Heb namelijk zelf ook hele erge jeuk op mijn hoofd. Kan me heel goed voorstellen dat je wilt dat je kindje daar van af is.

2 jaar geleden

Aaahhhh zo vervelend! Mijn zoontje heeft het ook heel heel erg gehad. Ook op zijn hele voorhoofd. Hele diepe groeven, leek wel een woestijn. Wij hebben advies gekregen van een spaanse kinderarts. Totaal anders dan de huisarts hier, want vet houden met cetomacrogol schijnt dus niet zo goed te zijn. Lopen overigens ook bij dermatoloog voor eczeem. Bij mijn zoontje was berg (voorhoofd) binnen 2 weken bijna weg met het smeren van Eucerin Atopi Control (wel echt de balsum tube en niet de lotion!!). Dan de wasgel (blauwe pomp) Lipikar van LaRoche. Liefst iedere dag of om de dag met dit hete weer max 5 min in lauw warm badje. Eigenlijk puur even afspoelen voor het zweet… Kun je voor vet houden huidje nog Groninger badolie gebruiken als je kindje ook last heeft van eczeem. Met die wasgel was je het lijfje, maar ook hoofdhuid. Daarna even als het nat is met kam erdoorheen. Ging wel in fases. Die Eucerin 2x per dag smeren.

2 jaar geleden

Ten eerste, wat vervelend! Wij hebben maanden gevochten tegen de berg, ik noemde ons dochtertje ook wel kaasplank… 🫠 het was vreselijk TOTDAT we een verwijzing kregen naar de kinderarts (overigens voor iets anders) en die schreef ons voor … ; https://www.apotheekenhuid.nl/fagron-lotion-paraffine-capitis-10-250ml.html Dit spul werkt FANTASTISCH. Ik kan het je 100% aanraden. Is ook te koop zonder recept, mocht je (net als ik) een idioot eigenwijze huisarts hebben. Je smeert het in, je hoeft niets uit te kammen of schilfers weg te halen; het trekt als het ware gewoon in. 2 x per dag , na een paar dagen zie je dat het minder snel terug komt en na een paar weken konden wij over naar 1 per dag en uiteindelijk niet meer nodig gehad. Zou feitelijk bij iedere huisarts gewoon meteen gegeven moeten worden. Hopelijk ben je er snel van af!

2 jaar geleden

Ook een goede trouwens tegen de droge hoofdhuid en de jeuk; smeren met tiny todd. Is ook echt super spul, wel prijzig maar 100% waard.

2 jaar geleden

Aloe vera gel en dan zo 1 die 99% aloe vera is Ik heb dit zelf niet gebruikt tegen berg maar ik weet wel van anderen die het gebruikt hebben hiervoor Zelf heb ik het bij die kleine al ingezet voor allergische reactie op muggenbulten, eczeem en op de huiduitslag na de 6e ziekte Dus mocht het niet helpen kan je het nog voor van alles gebruiken

2 jaar geleden

Heel erg bedankt voor de tips!! Ik heb gelijk wat spullen besteld en ga er mee aan de slag. Hopelijk zijn we er hier snel van af 🫶🏻

2 jaar geleden

Reactie op lievekleinefrumm

Ten eerste, wat vervelend! Wij hebben maanden gevochten tegen de berg, ik ...
Hoi hoi! Ik wilde hier graag nog even op reageren. Na meerdere dingen aangeschaft te hebben, ben ik begonnen met jouw tip. En wat een verschil!! Het leek binnen een week al een stuk minder, maar kwam toen helaas weer terug. Ondertussen nu ruim drie weken aan het smeren en haar hoofdje is de laatste drie dagen helemaal goed! Geen roodheid of schilfers meer te bekennen. De stank was na 2 dagen smeren al weg en die is gelukkig niet meer terug gekomen. Het lijkt erop dat dit echt goed werkt. Zelf was ik vorige week bij de dermatoloog en heb gelijk even gevraagd hoe en wat. Zij keurde de zalf ook goed. Heel erg bedankt voor het reageren en de goede tip!! Je hebt mij heel wat rust gegeven, dat hoofdje werd echt een beetje een obsessie hahaha. We blijven nog even smeren en hopelijk zijn we er straks helemaal vanaf en komt het niet meer terug. Nogmaals bedankt voor het reageren!🫶🏻