Hi allemaal,
Ik maak me niet echt zorgen, maar wilde toch eens peilen. Onze zoon van 20 maanden geniet nog steeds in de ochtend en in de avond van een fles melk. Die avondfles is gewoon een fijn ritueel. Hij krijgt een fles melk in zijn donkere kamer en daarna gaat hij lekker slapen. Dit is ook fijn moment voor hem en zijn vader die deze altijd geeft. (De rest van de dag is het alleen maar mama mama mama)
In de ochtend wil hij ook altijd eerst een fles. We gaan dan lekker op de bank zitten en dan drinkt hij zijn flesje bij mij. Daarna gaat hij wat spelen en ongeveer 20 minuten later een boterham.
CB zei dat hij met 18 maanden echt wel van die fles af moest, maar in mijn ogen is het gewoon melk. En hij eet daarnaast normaal. Van een beker moet hij niks weten bij zijn ochtendmelk (door de dag heen drinkt hij wel gewoon uit een beker) en als ik hem eerst een boterham of pap voorzet dan weigert hij dat pertinent. Hij moet éérst zijn fles melk.
Ik vroeg me af of er moeders zijn die hetzelfde ervaren? Of hoe jullie hier tegenaan kijken.