6 Reacties
5 dagen geleden
Wij hadden dit ook met onze dochter. Sticker beloning gedaan en kleine cadeautjes etc, soms ging ze meerdere keren per dag op de wc, maar plaste ook gewoon vaak nog in haar luier. Op een gegeven moment was ik het zat. Heb haar verteld dat ik alleen nog maar luiers voor het slapen heb en ze geen luier meer omkreeg, ik ben wat dagen thuis geweest en heb haar gewoon elk half uur tot uur op de wc gezet. En in een onderbroekje laten lopen. De eerste 3 dagen had ik 4 ongelukjes, maar nu zijn we 17 dagen verder en heeft ze al in geen 12 dagen een ongelukje meer gehad. Ik heb ook voor de zekerheid een potje in de woonkamer. En heb ook deze bijv meegenomen als ik naar vrienden ging. Puppy pad van de Action in de auto stoel en bij langere ritten tussendoor stoppen. Zij vond alles wel best, maar ben zo blij dat ik het gewoon in 1 keer gelaten hèb. Ik hoop dat je er wat aan hebt
5 dagen geleden
Bij ons gewoon op vrije dagen geprobeerd zonder luier. En het is maar 2 keer misgegaan. Ze gaf na 2 weken thuis proberen aan dat ze ook geen luier meer aan wilde naar de opvang. Dus direct in mee gegaan, nooit een ongelukje gehad.
Poepen doet ze nog steeds in de luier, dat vindt ze eng op de wc. Dus als ze moet poepen doen we een luier om en na het poepen direct af. Daar leggen we verder ook geen druk op. Komt vanzelf wel goed
5 dagen geleden
Ik zou het niet gaan forceren, maar hem straks in de lente/zomer zoveel mogelijk in zijn blote billen of met zwembroek bijvoorbeeld buiten laten spelen. Potje erbij en daarnaast wellicht een beloningssysteem. In mijn ervaring zijn ze, als ze het eenmaal doorhebben, binnen een paar weken zindelijk. Bij ons heeft de kinderopvang hier ook mee geholpen door daar ook geen luier aan te doen en de wc/potje te stimuleren. Ik weet niet of hij daar ook heen gaat, maar anders kun je het daar misschien ook eens navragen? Je hebt geloof ik ook speciale trainings onderbroeken. Succes!
5 dagen geleden
Mijn zoon wilde pas met 3,5 zindelijk worden.. wij hebben zindelijkheidsbox gebruikt en gelijk over op onderbroeken.
Op school in het begin wel regelmatig ongelukjes gehad, maar dat is niet vreemd.
Hij is nu 5 en heeft nog slaapluier aan..hij doet alles op zijn tempo en voelt vanwege medische redenen niet altijd zijn lichaam goed aan. Heb vertrouwen!
3 dagen geleden
Hier helaas ook nog niet zindelijk.
Hij wilt alleen wel heel graag. Wilt het liefste altijd zijn luier uit ect. Maar lijkt het niet optijd aan te voelen.
Als we het zeggen, kom we gaan naar de wc wilt hij niet. Hij wilt alleen als hij zelf voelt dat hij moet, maar dit is de helft van de tijd te laat...