286 Reacties

één jaar geleden

Hi dames Dit topic is echt alleen bedoeld voor geboorteaankondingingen . Alle andere berichten/ felicitaties worden verwijderd. Feliciteren kan middels een hartje, zo houden we het topic overzichtelijk . Alvast van harte gefeliciteerd namens 24baby. Liefs, Jaleesa|Moderator

één jaar geleden

Onze dochter Nora is vorige week maandag op 22-8-22 geheel onverwacht gekomen na een super snelle en voorspoedige bevalling. Ze was 8 weken te vroeg en ligt nog op de intensive care. Ze doet het gelukkig super goed!

één jaar geleden

Onze dochter Nore Elyn is woensdag 31 augustus geboren. Zij was 7,5 week te vroeg en is geboren met 32 weken en 3 dagen en een gewicht van 2.3 kg. Vandaag is ze 33 weken en van het zuurstof af dus we zijn enorm trots. Ze ligt op de couveuse afdeling. Helaas liet mijn placenta los en heb ik een spoed keizersnede gehad. Een rollercoaster aan emoties. Paar druppeltjes bloedverlies om 13:30 en om 1455 is ze geboren. Heel heftig en bizar. Geniet van alle tijd in de buik! Het is zo bijzonder. Nu ga ik genieten van extra tijd op de borst.

één jaar geleden

Vannacht is sophia geboren op 36+1 dag.op 4 september om 4u15 Geheel onverwacht vond ze dat tijd was om de wereldte verkennen. Ze is 2kg540 en 46 cm groot. Ze doet het goed. We mogen morgen al . Gisterenavond binnen gegaan met hoofdpijn en hogere bloeddruk, tijdens de controle bleek ik rond te lopen met 5 cm ontsluiting. Dus ze hebben de natuur een handje geholpen. Na een uur had ik een weeenstorm na goed 2 uur zat ik op 10 cm en na 3 x persen was ze er

één jaar geleden

Mijn dochtertje Nora Elvira is 5 september geboren om 01.52 met 33+2. Nog veel te klein maar zo sterk❤️ startgewicht van 1480 gram en 40 cm. Voorlopig nog even couveuse, maar tot nu toe lijkt ze heel gezond. Ook ik ben goed herstellende na een spoedkeizersnede.

één jaar geleden

Woensdag 7september Is onze Marti Richard geboren!💙 Met 35+6 3105gram en 50cm Bevalling van 15u😊

één jaar geleden

Onze tweeling is met 35 weken geboren. Finian (2035) en Iliyas (2265). Via een natuurlijke bevalling de eerste en de tweede via een spoedkeizersnede. Gelukkig maken we het allemaal goed en mogen we snel naar huis!

één jaar geleden

Geheel onverwachts is onze kleine Lynn gistermorgen geboren. Met 35+2 weken vond ze het wel welletjes. 43cm & 2340gram. Hopen dat ze snel van al die slangetjes af is❤️

één jaar geleden

Ook wij zijn met 34.3 weken bevallen van Niels. 2065 gram 🥰💙 We maken het goed. Voorlopig nog even op de couveuse afdeling. Geniet nog van jullie zwangere buiken want het is wel echt heel gek als het opeens voorbij is 🤭

één jaar geleden

Ons meisje was klaar om de wereld te gaan ontdekken samen met grote broer. Gister trotse ouders geworden van bram en luna met 34. 4

één jaar geleden

Ook wij kunnen zeggen met 37+2, (inleiding gehad ivm pre-eclampsie) hij is er eindelijk! en niet zo een beetje ook, sterrenkijker en met knip. Scheelde niet veel of werd een keizersnede, maar ben ontzettend blij dat ik heb doorgezet, was zwaar maar het was het zeker waard Luca Noxx💙 3864 gram 52 cm 10:21 15 september 2022 Wij maken het goed, ik heb geen medicatie meer nodig voor mijn bloeddruk en de kleine begint goed te drinken. Als alles goed blijft mogen wij morgenochtend naar huis (superfijn want al vanaf 9-9 opgenomen in het ziekenhuis) Geniet nog van jullie getrappel want het gaat allemaal zo snel💋

één jaar geleden

Onze dochter Ivy-Mae is geboren op 18 september (38+1) om 18:23 uur. Afgelopen vrijdag om 7:00 begonnen met de inleiding ivm diabetes en een grote baby geschat (p100) Vrijdag begonnen met tabletten elke 4 uur. Deze hebben niks gedaan. Hierop besloten ome3 zaterdag op dezelfde voet verder te gaan. Dus weer de tabletten. Uiteindelijk had ik dan zaterdagavond net aan 1 cm ontsluiting. Hierop hebben ze besloten om die avond nog een ballon te plaatsen. Hierop heb ik snachts wel wat weeen gekregen. De volgende ochtend viel de ballon eruit en had ik 3 cm🥳 voldoende om de vliezen te breken en echt te gaan bevallen. Om 11 uur vliezen gebroken. Hierop weer weeen gekregen maar niet voldoende. Daarom rond 15:00 uur wee opwekkers via infuus gestart. Om 17:00 uur 5 cm, om 18:15 uur 8 cm en om 18:23 geboren. Dat laatste stukje ging ineens super snel en was heftig na een lange aanloop. Uiteindelijk weegt onze dochter 3510 gram, dus helemaal niet zo groot als geschat. Voor degene die nog moeten bevallen: jullie kunnen het! En geniet nog even van het getrappel❤️

één jaar geleden

Onze zoon Roan is ook geboren op 18 september (38+2) om 13:29 met 3800 gram en 52 cm. Ik ben ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes in combinatie met insuline. Vrijdag begonnen met inleiden door tabletten en zaterdag einde van de dag baarmoeder mond verstreken en net genoeg ontsluiting om de vliezen te breken. Ontsluiting verliep goed tot de 9cm. Ik heb van de 9cm tot de geboorte 7 uur over gedaan waardoor er een vacuümpomp nodig was. Helaas ook veel bloed verloren. Hoewel het einde erg langzaam verliep kijk ik toch erg positief terug op de bevalling!

één jaar geleden

Onze kleine Mick is met 36+1 geboren op 15 september, het was een verrassing voor ons. Ik ging er namelijk helemaal vanuit dat ik rond de 38 weken ingeleid zou worden. Hij woog bij de geboorte 3200 gram en 51 cm. Het was een pittige bevalling met totaalruptuur, omdat hij toch niet helemaal goed lag. Maar hij doet het super goed, we mochten na 2 dagen heerlijk naar huis, drinkt goed en temperatuur blijft mooi. We zijn helemaal verliefd op hem. Als hij met de hik op mijn buik ligt te slapen, krijg ik toch weer een beetje heimwee naar de tijd dat hij in m'n buik zat. Geniet ervan! 😍

één jaar geleden

Onze kleine lieve Jibbe is 19-09-2022 geboren 💙 met precies 38 weken is hij geboren. Bevalling is voorspoedig gegaan. Tussen 22:00 en 23:00 begonnen rustig de weeën en bleven aanhouden. Maar wat zijn regelmatige weeën? Bij de eerste ging het redelijk snel dus eigenlijk niet getimed. Soms zat er 3 minuten tussen en dan weer 7. Na twee keer douchen bleef het aanhouden en om 02:00 de verloskundige gebeld. Deze was er gelukkig om 2:30. Iets daarvoor zijn mijn vliezen gebroken. Bij aankomst verloskundige is mijn ontsluiting gemeten 6-7 cm. Ik ben even terug de douche in gegaan en de verloskundige moest haar spullen nog pakken. Na 5-10 minuten onder de douche het gevoel dat ik moest persen, maar dat kan toch niet zo snel? Toch wel. Met twee bewuste persweeën is de kleine vent geboren om 03:00 in de nacht. Verder maken we het beide hardstikke goed.

één jaar geleden

Ons meisje, Mirabelle, is vandaag 20/09/2022 geboren om 8u43. Dit op 37+2. Ze weegt 3,65kg en is 48cm groot. Normaal was het morgen een geplande keizersnede owv medische redenen in combinatie met zwangerschapsdiabetes en insuline. Maar ze wist ons dus te verrassen door toch een dagje eerder te komen. Keizersnede is gelukkig goed verlopen en we stellen het beiden goed :)

één jaar geleden

16-09-2022 - 16.10 Met 34.4 geboren een super goed gewicht van 2700gram Onze knappe zoon Terzo! Vrijdag 16e om 5u wakker geworden omdat ik dacht dat ik wat moest plassen, daarna bleef langzaam wat komen. Om 6.30 naar ziekenhuis, voor zekerheid moest ik ook mijn koffer meenemen (moest sowieso al in het ziekenhuis bevallen en ik was GBS positief, dus dan moest ik snel aan het infuus). Daar hebben ze natuurlijk nog geen inwendige check kans op extra bacteriën etc. Baby was al ingedaald maar nog niet in bekken dus moch toen nog niet lopen. Na de vruchtwater test was dat positief. Wachten om te kijken of iets zou gebeuren of doorzetten, had geen echte weeën nog. Ze moesten me daar houden door die GBS/Streptokokken want 1 kuur duurt 12 uur en ze willen natuurlijk dat de baby wat krijgt al. Iets laten begonnen langzaam maar wel zeer onregelmatig de weeën. Om 12.40 moesten ze toch de check doen- 3/4cm en voelde het joofdje al duidelijk dus ging toch gebeuren. Infuus erin en naar kraamkamer. Weeën werden steeds wat heftiger om 14.45 echt een beginnend poepgevoel en heftiger weeën. Om 16.00 mocht ik persen en na al die heftige stormen weeën 4x geperst en onze kleine grote vent was er om 16.10! Daarna moest de nageboorte nog komen. Helaas daar zeer veel problemen gehad waardoor ik fluxus van 3 liter heb gehad (ter vergelijk. De gyn gaf aan dat een normaal persoon 5 liter bloed heeft) en naar de OK gesprint. Het herstel zal erg lang duren, maar dat komt goed in mijn happy baby bubble! Kleine vent heeft even in couveuse gelegen, is er nu uit, infuus is er nu uit en gisteren heeft hij zijn sonde eruit getrokken dus dat houden we zo. Er wordt gesproken over zondag naar huis met 35.6 (overigens heb ik nog 2 extra prematuren van 4 en 6 en daar was het echt pas tegen 38/39 weken dus dit is echt even wow) De arts zegt; het lijkt een voldragen kind maar dan dysmatuur (in gedrag dus voldragen). We zijn verliefd!

één jaar geleden

19-09-2022 is onze knappe zoon Jippe geboren met 35+2 weken. Het was een pittige bevalling, met 34+6 braken plots mijn vliezen, hierdoor opgenomen in het ziekenhuis omdat Jippe op de ctg af en toe een lage bloeddruk liet zien. Maar ze hadden het erover dat het ook nog best 2 weken kon duren. Ik had zelf ook geen last. Afgelopen zondagavond bij 35+1 kreeg ik toch ineens buikpijn en bleek de bevalling te zijn begonnen. Helaas was er op dat moment geen plek om te bevallen in het ziekenhuis waar we waren, dus moest ik met spoed en 5cm ontsluiting met de ambulance naar een ander ziekenhuis. Daar ging het allemaal vrij snel, bij 10 cm ontsluiting liet Jippe regelmatig een afwijkende hartslag zien op de ctg. Dit kon duiden op een infectie door te vroeg breken van de vliezen en niet meteen beginnen met bevallen. Ook kreeg ik koorts.. tussen de weeën door werd er inwendig bloed afgenomen bij Jippe om te kijken hoe het met hem ging. Helaas had hij het erg zwaar en zou persen nog te lang duren voor hem, daarom is er gekozen voor een spoedkeizersnede. Erg snel en heftig allemaal. Ook de keizersnede verliep niet zoals het hoort. Ze kregen Jippe er moeilijk uit en hij zat klem door te weinig vruchtwater, hij heeft veel pijn gehad en nu ook veel blauwe plekken. De nacht na de bevalling is Jippe door de infectie ook nog eens heel ziek geworden waardoor hij nu antibiotica en pcm krijgt. Gelukkig slaat het goed aan en komt alles goed. Hij drinkt goed aan de borst en herstelt goed. Zo trots op onze sterke jongen!!

één jaar geleden

Lieve Roos is vannacht geboren en terwijl heel Amsterdam slaapt, sta ik strak van de adrenaline. 😂 Ik was uitgerekte op 17 okt, maar ze heeft toch besloten om vannacht met 22-09-22 om 00:22 te komen. Gisteren braken mijn vliezen toen ik net wakker werd. Ik had een hele fijne ziekenhuis bevalling in het AMC. Ze deed het zo goed! Ik kijk er ook met een topgevoel op terug. Wat is het personeel daar toch geweldig, wauw! Mijn vriend en zij liggen nu heeerlijk te slapen. Omdat ze een beetje prematuur is met 36+3 blijven we een nachtje extra. Gelukkig zei de kinderarts dat ze het voortreffelijk doet. Helemaal niet erg met hoe we hier verwend worden.

één jaar geleden

Baby Axel is geboren op 21-09-2022 om 22u27. Hij is 3 weekjes te vroeg, maar alles is in orde! 47cm groot en 2,724kg. 💙