11 Reacties

2 jaar geleden

Xeracalm van Avène heeft bij ons wonderen gedaan!

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook.. Kokos olie werkt goed hier

2 jaar geleden

Weet je zeker dat het dan geen exzeem is? Berg hoort niet te jeuken volgens mij. En exzeem kan ook wel gaan stinken als het ontsteekt. Dus ik zou er misschien toch even mee langs de dokter gaan, want als hij zich kapot gaat schuren van de jeuk ben je verder van huis.

2 jaar geleden

Probeer Mustela shampoo.

2 jaar geleden

Ik zou even langs de huisarts gaan of desnoods even een foto mailen. Klinkt niet als berg namelijk

2 jaar geleden

Mijn tip probeer Nenuco. Spaans merk, maar de lotion helpt hier goed tegen berg. Wat je ook kunt doen is bergolie kopen van het merk Aromed. Dit smeer je in de ochtend op en kun je in de avond na badje zachtjes eruit kammen. Zo heb ik het weg gekregen

2 jaar geleden

Kokosolie! Even laten inwerken en daarna tegen de richting in kammen. Kleine heeft het al 3 maanden en binnen 5 minuten kwam het allemaal los haha

2 jaar geleden

Kokosolie!!

2 jaar geleden

Wanneer naar de huisarts? Over het algemeen is berg niet iets waar je de huisarts voor hoeft te bezoeken. Meestal kan je het zelf oplossen. Toch zijn er enkele redenen waarom je toch een bezoekje aan het spreekuur kan overwegen: De berg raakt ontstoken (de hoofdhuid ziet er dan rood en geïrriteerd uit). Je twijfelt over wat het is. Je kindje lijkt veel last te hebben van jeuk. Je eigen behandeling helpt niet. De huisarts kan in dat geval een speciale shampoo voorschrijven die de gist zal verwijderen. Daarnaast is het mogelijk een zalf te krijgen die de jeuk en roodheid vermindert.

2 jaar geleden

Onze man had een gistinfectie, kreeg speciale shampoo voorgeschreven en na 3 weken 2x pw wassen os het bijna weg

2 jaar geleden

Naar de huisarts! Bij ons precies hetzelfde. Zalf van de huisarts gekregen en werkt super goed..