11 Reacties
4 jaar geleden
Hi, niet in deze situatie gezeten maar als je contract niet wordt verlengd ga je gewoon de WW in dus krijg je een uitkering. Je moet dan wel solliciteren maar volgens mij zit in die uitkering ook een bepaalde periode van zwangerschapsverlof. Zwangeren zijn van dat heel goed beschermd dus ik zou me niet te druk maken. Ik woon overigens wel in NL.
4 jaar geleden
Het hangt ervan af hoeveel dagen je de afgelopen tijd hebt gewerkt. Zijn dat genoeg dagen dan heb je recht op een uitkering. Zijn dat niet genoeg dagen dan ga je eerst geschorst worden, en daarna heb je er wel weer recht op. Overigens, ik zou hier niet voor bellen naar de mutualiteit want dit is niet hun vakgebied, hier bel je best voor met een vakbond. Zij gaan je hier zeker mee kunnen helpen.
4 jaar geleden
Reactie op sterretje2021
Het hangt ervan af hoeveel dagen je de afgelopen tijd hebt gewerkt. Zijn da ...
Hei!
Thank you voor de info. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het te maken had met mutualiteit zoals bij ziektes maar anders neem ik inderdaad contact met RVA :)
Ik heb wel genoeg jaren zelfs gewerkt. Enkel voor deze job 1 maand uitkering gekregen omdat ik gewisseld was van job en mijn contract pas daarna begon maar had al een job.
Ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig zal zijn en ik gewoon een vast contract kan krijgen zelfs als ik zwanger ben maar weet natuurlijk niet op voorhand hoe de werkgever zal reageren...
4 jaar geleden
Reactie op Bbeoct
Hei!
Thank you voor de info. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het te ...
Mutualiteit komt pas tussen als je in zwangerschapsverlof gaat. Dat is nog voor lang niet dus ik zou eerst even de vakbond contacteren. RVA zal je mss willen helpen maar hebben het momenteel mega druk. En als je genoeg gewerkt hebt ga je zeker kunnen stempelen 😊 geen zorgen!
4 jaar geleden
Reactie op sterretje2021
Mutualiteit komt pas tussen als je in zwangerschapsverlof gaat. Dat is nog ...
Ohja klinkt logisch!
Ik kan natuurlijk wel nog blijven werken de komende 6 maanden alleen weet ik na die 6 maanden niet wat er gaat gebeuren 😶.
Maar als dat via vakbond uitkering gaat ik veronderstel dat het dan heel weinig zal uitbetaald worden, gewoon zoals bij werkloosheid zeker?
Oef dat wordt dan echt afzien.... hopelijk is dat niet nodig 😔
4 jaar geleden
Reactie op Bbeoct
Ohja klinkt logisch!
Ik kan natuurlijk wel nog blijven werken de komende 6 ...
Ja maar dat wordt altijd berekend op je laatste loon. Dus het is niet dat je dan ineens 900 euro gaat verdienen ofzo
4 jaar geleden
Reactie op sterretje2021
Ja maar dat wordt altijd berekend op je laatste loon. Dus het is niet dat j ...
Nee maar laatste keer dat ik dus uitkering had, had ik denk ik 100 euro minder als op de huidige werkgever en ontving ik toen van vakbond maar 1200 euro per maand... dus echt gene vette en zeker niet met een baby op komst en alle vaste maandelijkse kosten 🥲 eigenlijk gewoon onmogelijk om alles te betalen zeg maar...
4 jaar geleden
Reactie op Bbeoct
Nee maar laatste keer dat ik dus uitkering had, had ik denk ik 100 euro min ...
Dus als ik het goed begrijp had je maar 100 euro minder dan een normaal loon? Dan valt dat echt super goed mee. De laatste keer toen ik een uitkering kreeg had ik volgens mij 300-400 euro minder dan m’n loon 😓
4 jaar geleden
Als je contact niet wordt verlengd ga je de ww in. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Ik was toen 15 weken zwanger. Door bekkeninstabiliteit met 18 weken de ziektewet ingegaan, en 6 weken vóór uitgerekende datum kreeg ik zwangerschapsverlof, daar heeft iedere zwangere vrouw recht op. Dit was wel in NL