6 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk dat het zo vroeg in de zwangerschap nog niet heel schadelijk is, maar vanaf een week of 10 gaat de placenta aan het werk en dan moet je wel echt voorzichtig zijn met dit soort dingen

3 maanden geleden

Als je je echt zorgen maakt om toxoplasmose (van de kattenbak), neem dan contact op met je huisarts. De kans is echt heel klein, maar ja, het risico bestaat. Je kan ook laten testen of je het misschien al eens hebt gehad, als je al langer katten hebt is die kans namelijk vrij groot, en kun je het niet nog eens krijgen. Als je in het vervolg met handschoenen de kattenbak schoonmaakt en goed je handen wast, komt het wel goed. Wat betreft het vlees, gewoon vanaf nu op letten. Het is ook niet dat rood vlees per definitie slecht is, maar je zal maar net die ene keer hebben dat er wel een bacterie in zit. Nu weet je het, dus nu kan je er rekening mee houden. You've got this!

3 maanden geleden

Reactie op Poppetje123

Ik denk dat het zo vroeg in de zwangerschap nog niet heel schadelijk is, ma ...
Zover ik het van mijn vorige zwangerschap kan herinneren is het hoe eerder hoe gevaarlijker 😅 normaal ben ik (bijna te) voorzichtig pff

3 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Als je je echt zorgen maakt om toxoplasmose (van de kattenbak), neem dan co ...
Vorige keer deed mijn man het alleen tenzij er geen andere keuze was. Soms is mijn man niet thuis en moet ik het helaas wel doen. Vooral mijn ragdoll heeft vaak ongelukjes. Ik ga idd contact opnemen met de huisarts en voortaan goed opletten🥲

3 maanden geleden

Ik ben er 7 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van de 3e op een termijn van 17 weken. Nadat ik een half jaar geleden te horen heb gekregen dat ik in de overgang zit waarbij de kans op een zwangerschap nihil is (fertiliteitstrajecten waren al uitgesloten) Ik ben geen feestbeest maar heb dus niet als zwangere geleefd. Gegeten, gedronken, geiten geaaid en ga zo maar verder. Nu probeer ik het goed te maken ofzo en let ik heel goed op mijn inname. Ik herken je gevoel heel erg dat je bang bent voor de risico's. Daarbij voel ik mij dan ook nog ontzettend schuldig dat ik de hele zwangerschap niiet gemerkt heb. Ik heb hulp gevraagd bij de praktijk ondersteuner vd huisarts maar na 2 gesprekken is dat niet wat mij gaat helpen. Ik wil het nu op aanraden vd verloskundige proberen bij een hypnotherapeut. Reëel weet ik dat ik het logisch was dat ik het niet doorhad, om meerdere redenen, en dat het risico op iets ontzettend klein. Maar toch blijft er wat knagen waarbij ik hoop dat die therapeut dat toch bij mij wegneemt. Niet helemaal dezelfde situatie misschien maar je bent niet alleen wil ik maar zeggen 😉

3 maanden geleden

Gefeliciteerd allemaal 😘. Een baby in worden kan echt wel tegen een stootje. Mijn oudste door de pil en heeft tot haar 5e week nog veel alcohol geproefd... Ik wist het niet. Nu is het een prettetter en drukte maker pur sang. No worries!