17 Reacties
8 maanden geleden
Ik zou vragen of er anders een pedagogisch coach kan komen kijken. Zij doet een observatie en gaat ie dan bespreken met hen en als je wilt ook met jou. Dan kan je kijken of de zorgen die zij hebben terecht zijn. De coach heeft vaak ook wat tips waardoor je het kan verbeteren.
8 maanden geleden
Reactie op Cvbn
Ik herken het indd ze hebben wel gelijk
Ah oké. Ik zou me niet gelijk zorgen maken hoor!
Kindjes ontwikkelen zich verschillend, wie weet is het over een maand al heel anders. Fijn dat ze dat op het kdv ook in de gaten houden. Dat is alleen maar waardevol, ze gunnen jouw kindje ook het beste :)
Je kan het eten met bestek en drinken uit een beker thuis oefenen komende tijd. Hoe doe je dat nu thuis?
8 maanden geleden
Reactie op Cvbn
Hij gooit alles op de grond drinken uit drinkfles of biterhammen eet hij we ...
Heb je een 360 graden drinkbeker? Dan leert je kind wel al drinken zoals dat uit een glas moet. Misschien een goede tussenstap.
En je zou het oefenen met bestek misschien even los van eten kunnen proberen. Dus bv in bad met de lepel waterschappen, of een sensory bin maken met rijst oid en kleine speeltjes die hij kan opscheppen met de lepel. Wellicht wekt het dan wel zijn interesse
8 maanden geleden
Juist goed dat ze dit zien en benoemen! Heel waardevol dat ze goed zicht hebben op zijn ontwikkeling en op tijd het gesprek aan gaan met ouders wanneer hen dingen opvalt.
Je hoeft je geen enorme zorgen te maken, je moet het ook niet zien als opmerkingen of kritiek maar meer als gedrag wat ze hun zien in de groep. Zonder oordeel.
Zoals het klinkt, speelt hij dus de hele dag alleen en kan hij niet om hulp vragen bij de pedagogisch medewerker. Dan is het fijn als ze zijn gedrag observeren en hem daardoor beter kunnen begrijpen en het welzijn op de opvang beter wordt voor je zoontje! Mooi toch :)
8 maanden geleden
Reactie op Cvbn
Pff jaa als je het zo bekijkt ist indd wel heel waardevol, mja als mama is ...
Het is ook heel logisch dat je ongerust bent! Dat mag ook zeker, je wil ook graag dat je zoontje zich ontwikkeld volgens het boekje! Maar tussen 'ongerust' en 'enorme zorgen' zit denk ik wel verschil. Rustig aan, kijk goed naar je zoontje en geniet van hem!
7 maanden geleden
Hoi, Fijn dat het kdv dit opmerkt! Maar zou je niet direct zorgen maken. Ons zoontje drinkt ook niet uit een beker, hij is 18 maanden oud. Hij gooit ook met speelgoed en reageert niet altijd op z’n naam. Bedenk dat wanneer een kindje in zijn/haar spel zit, ze daar zo op in kunnen gaan dat ze niet opmerken dat naam wordt genoemd. Dit geldt voor lekker/leuke prikkels maar ook voor stressvolle prikkels of minder prettige prikkels zoals honger, te warm of te koud.
Qua contact kan het zijn dat hij een observeerder is. Geen contact maken op deze leeftijd kan volgens mij echt prima. Als je vertelt dat hij graag gekieteld wordt en kiekeboe speelt zou ik me qua contact nog niet druk maken.
Ik begrijp absoluut je zorgen (heb ze zelf ook), maar heel fijn dat ze extra gaan opletten.
Sterkte mama! Komt vast goed :)
7 maanden geleden
Hooi! Ik snap je zorgen, maar zou me er niet teveel zorgen over maken… Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo. Wel superfijn en goed dat het kdv dit opmerkt en het aangeeft. Mijn zoontje (18,5 maand) reageert ook niet altijd op zijn naam, maar dat komt omdat hij gewoon 0,0 luistert en er schijt aan heeft😒 Bij hem is dat uitproberen en soort selectief gehoor.
Qua drinken uit een beker drinkt die van mij uit een 360 graden beker of rietjesbeker. Hij drinkt ook nog niet uit een beker, omdat hij die beker zo achterover ketst en alles zeiknat is. Ook laat hij het vaak gewoon uit zijn mond lopen. Eten met een lepel kan hij niet, doet het lekker met zijn handjes. Maar als je dan weer kijkt naar motoriek etc, dan pakt hij wel alle kruimeltjes etc. Prikken met een vork lukt ene keer wel, andere keer niet. Het boeit hem ook niet zo, doet het lekker met zijn handjes. Ik mag hem ook niet helpen met lepelen, dus ja🤷🏻♀️
Komt goed!!😘
7 maanden geleden
Reactie op s0phie91
Hooi! Ik snap je zorgen, maar zou me er niet teveel zorgen over maken… Iede ...
Precies mijn zoon wat je vertelt, niks boeit hem hij wilt niet luisteren hij snapt mij wel als ik zeg niet gooien kijkt hij in mijn ogen maar dan nog gooit hij 😁 hij doet zijn eigen zin maar bij de opvang komt dat precies anders over mja we zullen zien
7 maanden geleden
Ze hebben zo’n standaard lijst met allerlei vaardigheden. Die moeten ze dan op een gegeven moment invullen, maar ik zie het ook een beetje als moment opname. Een week later kan een kindje opeens weer een hele stap verder zijn. Je kan zelf ook kijken of je ziet of hij contact maakt met bijvoorbeeld familie. Ons zoontje vindt de opvang gewoon niet leuk, denk ik, en wilt dan ook niet dat er andere kindjes te dicht in zijn buurt komen. Maar op andere plekken heeft hij daar helemaal geen last van. (Gelukkig gaat hij maar 1 dag)