9 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb een vriendin die in de overgang zit en vorig jaar is bevallen van haar 2e, terwijl tegen haar gezegd was dat nagenoeg niet meer zwanger kon worden vanwege de overgang. Zij had zich erbij neergelegd en geen icis, iui, ivf of iets dergelijks geprobeerd maar vis de "normale" manier zwanger geworden
2 jaar geleden
Reactie op Manonv94
Ik heb een vriendin die in de overgang zit en vorig jaar is bevallen van ha ...
Dit is precies mijn verhaal. Ik had me er bijna bij neergelegd dat de tweede er niet zou komen, bleek ik toch zwanger. In t ziekenhuis konden/wilden ze niets met me doen omdat mn waarden te slecht waren. Maar omdat ik al een dochter had en mn waarden toen ook al slecht moeten zijn geweest had ik toch nog hoop.
Je kunt dus zeker zwanger worden, alleen is de kans veel kleiner en kan het langer duren. De 2e heeft bij ons 1,5 jaar geduurd en achteraf gezien is dat nog snel.
Omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb (tussen 17 en 70 dagen), heeft temperaturen mij erg geholpen.
Mocht je wel een medisch traject in willen, dan heb ik begrepen dat ze in Belgie en Dusseldorf veel meer kunnen en doen dan hier.
2 jaar geleden
Reactie op Detje84
Hier kwam het ook uit de bloedwaarden voordat ik zwanger werd van onze zoon ...
Heb jij het er mentaal ook moeilijk mee (gehad)?
Ik voel mij van de 1 op de andere dag echt oud en totaal onvrouwelijk.
Alsof oma haar kleinzoon borstvoeding zit te geven als ik mijn zoon aan het voeden ben (lichtelijk overdreven).
2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Ai heel veel sterkte. Hoe kwamen ze erachter? Middels je AMH waarde ?
Ik heb 10 jaar geleden chemotherapie gehad.
De week voor 15 september was mijn laatste menstruatie. De 2x ervoor waren wel regelmatig. (Na bevalling van mijn eerste was het paar x regelmatig en paar x onregelmatige). En ik had warmte aanvallen (al dacht ik dat dat door mijn slecht ge茂soleerde werkplek kwam) tot iemand voor de grap zei dat het opvliegers waren.. toen ben ik gaan nadenken wanneer mijn laatste menstruatie was.. met dat gegeven naar de huisarts gegaan. Met mij. Medische geschiedenis in het achterhoofd heb ik bloed laten prikken. De fsh en lh waarden waren verhoogd. 9 januari heb ik de afspraak bij de gynaecoloog.
Alles wordt nu wel heel beladen ook.. bijvoorbeeld stel je wilt seks hebben. Doe je dat met of zonder condoom. (We zijn er nog niet uit of we wel of geen kinderwens hebben)
Wat is een AMH waarde? Ook een hormoon?
2 jaar geleden
Hoi, mijn dochter is van 28 oktober en ik ben nu bijna 7 weken zwanger van de tweede. Voor de eerste zwangerschap het hele iui ivf traject gehad met 4 miskramen toch natuurlijk zwanger geworden. Nu bij de tweede na 4 maanden proberen weer zwanger. Waarvan een maand een cyclus van 70 dagen was.
Ik was uitbehandeld en nooit meer gedacht dat het nog zou lukken maar het kan wel. Hopelijk kan ik deze zwangerschap ook mooi voldragen. Jij veel succes 馃
2 jaar geleden
Reactie op H.
Hoi, mijn dochter is van 28 oktober en ik ben nu bijna 7 weken zwanger van ...
bedankt voor je reactie.
Ik heb vorige week het e.e.a. te horen gekregen n.a.v. extra onderzoeken. Bij mij is er behalve eicel donatie al niets meer mogelijk. omdat we (al..) 2 kinderen hebben willen wij niet zo'n zware periode doo gaan.. Ik probeer er niet teveel aan te denken verder maar voor ons is hier het einde qua 3e kinderwens. of het moet spontaan toch nog, wonderbaarlijk, moeten lukken.
zul je zien; wordt ik afgelopen week ongesteld... zucht..馃槕
Jij een fijne voorspoedige zwangerschap gewenst