12 Reacties
2 jaar geleden
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.
Ik heb zelf geen ervaring met deze situatie, maar mijn opa overleed toen mijn broertje 3 jaar was. Dat is natuurlijk al wat ouder, helemaal mentaal.
Ik weet dat mijn ouders er destijds voor hebben gekozen om hem niet mee te nemen naar de begrafenis, best een logische beslissing vind ik.
Maar daarna bleef mijn broertje vragen waar opa was en of het zijn schuld was dat hij opa niet meer zag.
Mijn moeder heeft sindsdien altijd geadviseerd dat ze in zo'n zelfde situatie altijd kinderen mee zou nemen, hoe klein ook. Ze begrijpen het dan wel niet echt, maar voelen wel degelijk de emotionele lading...
Sterkte in elk geval met deze situatie ❤️
2 jaar geleden
Reactie op MamaBamboe
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.
Ik heb zelf g ...
Dankjewel. Ja wij twijfelen daarover maar denk dat we het niet doen. Omdat ze het nog echt niet begrijpt. Is inderdaad wel heel anders qua leeftijd. Half jaar ouder zal ze al meer snappen
2 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Heel veel sterkte!
Ik denk eerlijk gezegd dat een kindje van bijna 1 of ...
Dankjewel. Ik denk het ook niet. Denk eerder dat het haar kan overprikkelen bijv een uitvaart (is ook nog eens 2 uur heen en terug). Met al die emoties, vreemde mensen. Iedereen verdrietig. Ik vraag me echt af of dat verstandig is
2 jaar geleden
Gecondoleerd
Ik zou haar toch dingen vertellen als mama is verdrietig omdat oma er niet meer is. Papa is weg maar komt straks weer terug etc
Mijn schoonvader is vandaag de dag 21jaar overleden, wij betrekken hem wel in het leven van onze zoon.
We zijn net terug van het bos en hebben stilgestaan bij de boom waar hij uitgestrooid ligt. Wij vertellen over opa en laten hem foto's zien.
2 jaar geleden
Gecondoleerd.