34 Reacties
3 jaar geleden
Ons meisje van 3 weken krijgt nutrilon. Wij zijn er erg tevreden over. Onze oudste dochter kreeg het ook en deed het er ook goed op.
3 jaar geleden
Wij zijn overgestapt van Kruidvat naar hero in de kraamweek.
Hij heeft wat krampjes gehad een paar dagen, maar daarna was het over en hij groeit er goed op!
3 jaar geleden
Wij zijn sinds vandaag ook gewisseld van kruidvat naar nutrilon. Mn dochtertje viel toch wel veel af en de verloskundige ziet het vaker bij babies die kruidvat eigen merk hebben vertelde ze. De nutrilon zit schijnbaar net iets meer vet in dus vonden we wel het proberen waard. Zijn in 1 keer overgegaan, wel overdag. Mocht ze meer krampjes krijgen konden we dat overdag wat opvangen.
Bij mn eerste dochtertje meteen begonnen met nutrilon bijna 3 jaar geleden. Beviel erg goed alleen qua prijsverschil dachten we deze ronde voor kruidvat te gaan, maqr dochter 2 laat zich niet afschepen met het goedkopere spul 😜
3 jaar geleden
Ik betwijfel of overstappen verschil uit maakt, tenzij je voor een aangepaste voeding gaat. In principe heeft namelijk alle zuigelingenvoeding 1 (dus de voeding tot 6m) bij wet (!) exact dezelfde ingrediënten. De keuringsdienst van waarde heeft hier een aflevering aan besteed, die kan je terugkijken via de npo app. Ik kan me overigens voorstellen dat kruidvat voeding wel anders is dan Duitse voeding (want mogelijk andere regels in Duitsland). De klachten die je noemt zijn verder vrij normaal voor een baby, behalve wanneer het echt de spuigaten uit loopt. Mijn ventje van 5w meldt zich ook nog vaak om de 2,5u en is een enorme hongerlap en ja, heeft ook geregeld flink last van krampjes. Dat hoort erbij en wordt vanzelf minder.
3 jaar geleden
Als je gaat overstappen doet dat dan in 1x. Ons meisje is na een week overgestapt van nutrilon naar Kruidvat, het maakt niet uit zolang je maar van merk zuigelingenvoeding naar ander merk zuigelingenvoeding overstapt. Het is zoals bitterzoet zegt; het maakt geen verschil qua inhoud, ik heb het vergeleken en in Kruidvat zit bijv iets minder suiker (0,1g) en wat meer vitaminen maar verder hetzelfde. Je moet doen wat je zelf het beste acht voor je kind en voor de ene is dat nutrilon en een ander doet het beter op andere merken. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Snuupie
Wij zijn sinds vandaag ook gewisseld van kruidvat naar nutrilon. Mn dochter ...
Dit hadden wij dus ook! Met kruidvat bleef ze afvallen over op Nutrilon en ja hoor ze kwam eindelijk aan. Soms reageren baby’s anders op bepaalde stofjes of dat er nét iets meer of minder inzit. Verloskundige vertelde mij wel dat ze het de laatste tijd vaak hoort.
3 jaar geleden
Reactie op JG2
Dit hadden wij dus ook! Met kruidvat bleef ze afvallen over op Nutrilon en ...
Mijn vk zei ook "ooooohw, kruidvatvoeding, jaa, stap maar eens over op een a merk" zijn toen meteen overgegaan en binnen 24 uur was ze 80 gram aangekomen. Alle merken zijn goed hoor, maar indd net de samenstelling is ietsje anders. Due wij gaan lekker spekken op nutrilon 😁
3 jaar geleden
Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende merken voedingen, dat heb ik uitgezocht. Het zijn wellicht minimale verschillen en ze zullen allemaal voldoen aan de richtlijnen; maar kan me voorstellen dat het ene kindje beter reageert op merk 1 en het andere kindje beter op merk 2.
Er zal geen goed of fout zijn, maar was wel benieuwd naar ervaringen.
3 jaar geleden
Reactie op D1908
Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende merken voedingen, dat ...
Hier indd ook de verpakkingen vergeleken. Scheelt minimaal maar mijn dochtertje gaat wss beter op de nutrilon. Ander kindje zal hrt miss beter doen op kruidvat.
Hoe gaat het inmiddels met je kleine en de nutrilon voeding?
3 jaar geleden
Wij hebben ook kruidvat voeding. Hier doet ze het in principe goed op. Ze geeft niet terug en komt gewoon goed aan in gewicht en meldt zich tussen de 3/4 uur, soms nog wel iets later. Ze begint alleen nu erg last te krijgen van krampjes zo zielig. (2 weekjes oud). Ze boert alleen weinig tot niet, misschien dat ze daarom ook wat last heeft.🤷🏽♀️ Zijn nu sinds 3 dagen bezig met sab simplex maar merken nog niet echt verschil, wellicht heeft het wat langer de tijd nodig. Zijn ook overgestapt op een prematuur speen van dr brown. Ze dronk met de 1 speen de fles binnen 8 min. leeg lijkt me niet heel fijn voor het buikje als je de voeding zo snel binnen krijgt. Met de P speen doet ze er 15 min over. Zijn aan het twijfelen om over te stappen naar Hero flesvoeding maar eerst even dit afwachten hoe dit gaat anders ben ik 3 dingen tegelijkertijd aan het proberen en weet ik nog niet welke effect heeft!😅
3 jaar geleden
Reactie op Ilaantje
Iemand ervaring met hero voeding? En dan basic, niet de nutrisense?
Mijn v ...
Ja wij gebruiken Hero Basic. Al sinds haar geboorte eigenlijk. Ze is nu 4,5 week. Ze groeit er goed op, alleen spuugt ze soms wel veel & het nadeel vinden wij dat deze voeding erg zuur ruikt als ze gespuugd heeft. Maar misschien is dat bij alle flesvoeding 😅 Verder zijn wij erg tevreden en blijven dit voorlopig gebruiken 👍🏻
3 jaar geleden
Wij geven Nutrilon en hier doet onze dochter (morgen 1 maand) het heel goed op. Ze spuugt in principe nooit, af en toe een klein mondje. Enige nadeel is dat het vrij duur is maar wij blijven het toch bij Nutrilon houden omdat ze het hier goed op doet. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Snuupie
Hier indd ook de verpakkingen vergeleken. Scheelt minimaal maar mijn dochte ...
Ik ben niet ontevreden. Merkte gelijk dat ze er anders op reageerde. Ze werd er rustiger door. Wel meer last van krampjes en de darmen goed van streek. Maar al dat overstappen is voor zo een kleintje natuurlijk ook niet fijn.
Ze lijkt (zeker snachts) meer verzadigd, laat 3,5-4,5 uur tussen de voedingen dan en drinkt rustiger. Overdag is het nog steeds een zeer gulzige drinker en komt ze om de 2,5-3 uur.
Ik geef 90cc+3 schepjes. En dat 7/8 keer. Heb geprobeerd haar wat meer te geven, maar dat krijgt ze gewoon niet op.
Voor nu blijven we dus lekker met de Nutrilon doorgaan, zo fijn als ze nu reageert heeft ze nog niet gedaan 😊