11 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook een dochtertje van 21 maanden die het al een paar weken heeft 🙈. Helaas geen tips maar wij hebben nu een stoel op haar kamer gezet en zitten erbij tot dat ze slaapt en elke keer als ze weer gaat staan terug leggen. Vaak is het hier ook snachts bal helaas.. en dan ligt ze tussen ons in en als ze dan slaapt dan weer terug in der eigen bed
5 maanden geleden
Ja hier wel herkenning. Hoe sneu ik het ook vind, ik last haar uithuilen. Het signaal dat het metéén goed is zodra ik haar oppak geeft voor mij aan dat er niet écht iets aan de hand is.
Nogmaals, ik vind het heel sneu, maar ik heb nog een oudere dochter die ook wil slapen. Vaak is het na hooguit 10min wel klaar. Ik denk dat het vaak te maken heeft met dat ze té moe is.
Wat hier soms helpt is dat ik even in de buurt van haar kamer blijf rommelen en expres af en toe geluid maak, zodat ze weet dat ik er nog ben. Een lampje lijkt hier ook wat te helpen.
Mijn moeder wist zich te herinneren dat onze oudste dochter rond deze periode last kreeg van bang zijn in het donker.
Succes, het is echt best lastig!
5 maanden geleden
Arghh wij zitten in exact hetzelfde schuitje met onze zoon van 21 maanden. Ik moet op de grond liggen en zijn handje door de spijlen van zijn bed vasthouden tot hij slaapt anders is het totale paniek. Het is inmiddels wel afgezwakt van totale paniek en alleen maar op mij willen liggen naar ernaast zitten en hand vasthouden.
Tot nu toe heeft hij van geen enkele slaapregressie last gehad, maar helaas is dit er toch wel eentje.
Ik kreeg nog de tip van de slaap otter van Fisher Price. Misschien helpt dat? Heel veel sterkte in elk geval! Je bent niet alleen 😢😢
5 maanden geleden
Herkenbaar, blijft een probleem. Voorheen heb ik hem steeds opgepakt & was het oké, viel hij in mijn armen in slaap. Dat was niet de oplossing ookal gaf het wel die rust en kalmte voor hem.
Ik werd op gegeven moment soort van zijn bed 😅 Nu kan k hem ineens wel gewoon in bed leggen, met hand op zijn buikje en bijna hangend boven zn bed valt hij dan in ieder geval zelf in slaap & kan ik makkelijker weg gaan. Hij meldt zich nog wel snachts met nachtmerries maarja.. het is een begin in ieder geval 🥲
5 maanden geleden
Yup, hier ook. Dramatisch. Voorheen altijd makkelijk nu mama krijsen voor een half uur. Ik loop er vaak heen om hem even te zeggen dat alles goed is, en zoals voorheen al geschreven werd is het duidelijk dat er niks is. Hij lacht dan en is helemaal happy. Loop ik richting deur is het schreeuwen geblazen. Ik doe nu ook soms de deur wat open laten voor met geluiden en roep vaak “mama is hier”. Uithuilen trek ik niet maar laat hem wel alleen tussen het huilen door zodat ik niet een uur op z’n kamer zit. Heb vooral moeite met de situatie omdat mijn 12 weken oude baby de pineut is door deze situatie, ik kan hem nog niet wegleggen, dsn huilt hij ook. Maar meenemen is ook niet erg bevordelijk. Hopelijk snel voorbij!
5 maanden geleden
Hier ook hoor, de afgelopen week is het echt dramatisch. Het lijkt bijna wel een soort vlaag van verlatingsangst, zodra we opstaan om haar kamertje uit te lopen is het mis. Maar als we bij haar komen liggen wordt ze juist heel druk en geeft ze zich ook niet neer. Ik hoop dat deze fase snel voorbij gaat 😅
4 maanden geleden
Reactie op Ryrywire
Hier ook hoor, de afgelopen week is het echt dramatisch. Het lijkt bijna we ...
Dit doet ze precies! Mega keten zodra we in haar kamertje komen, terwijl ze super moe is. Fijn om wat herkenning te horen en hoop voor ons allemaal dat deze fase gauw over is 🤯
4 maanden geleden
Reactie op Judithrox
Dit doet ze precies! Mega keten zodra we in haar kamertje komen, terwijl ze ...
Wij hebben hier vandaag een sport eureka moment gehad!
Normaal doet ze een best lange middagdut, meestal 2 uur, soms nog wel langer. Vandaag waren we op visite en heeft ze 30 minuten in de auto op de terugweg geslapen. Thuis heeft ze wel een uurtje rustig op haar kamertje gezeten/gelegen, maar niet meer geslapen. Verder niet oververmoeid of humeurig, en voor het eerst in 2 weken is ze zonder slag of stoot meteen in slaap gevallen 💪🏻
Dus, de huidige theorie is dat ze toe is aan een kortere middagdut, dus we gaan komende week proberen om haar na max 1,5 uur wakker te maken en hopelijk heeft dat effect op de avond.
4 maanden geleden
Hier ook, wat bij ons heel goed helpt is praten via de babyfoon. Als wij zeggen Maison, ga eens slapen dan gaat die liggen en komt hij tot rust. Dan weet hij ondanks dat we niet op de kamer zijn toch in de buurt zijn
4 maanden geleden
Hier ook al heel lang drama, ‘s middags met moeite in slaap komen maar eenmaal slapende sliep hij dan toch al snel 2 / 2.5 uur. Moeite met wakker worden smiddags en ‘s avonds een drama, pas slapen na 21u. 😅
Vandaag 15 min geslapen op de opvang & vanavond zonder problemen om 19.30 z’n bed in.
VRIEND
4 maanden geleden
Hier ook herkenbaar sinds we terug zijn van vakantie! Ik dacht eerst dat het door het slapen tijdens de vakantie in de camper kwam. Maar misschien toch een fase? Eerder legde we haar neer en ze sliep. Nu vooral 's avonds verdrietig en "lang" wakker. Hier helpt het om de slaapkamerdeur op een kier te laten. Soms evengoed nog verdrietig maar wanneer we haar troosten dan begint ze na 3 seconde te clownen en te kletsen. Enige manier is haar dan toch even een paar minuten laten huilen helaas... Mijn dochter sliep eigenlijk altijd 19 uur wel, nu ligt ze bijna altijd wakker tot zeker 19:30 uur. Wordt overigens niet later wakker 's ochtends. Herkennen jullie dat ook?