6 Reacties
vorige maand
Reactie op Stempel
Hai, hier een man die 3/4 avonden in de week werkt en zwanger van de 2e. Di ...
Dankjewel! En kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet maar komt goed hoor! Stap voor stap en na verloop van tijd wordt het allemaal makkelijk zullen we maar denken. Succes nog met de zwangerschap!
vorige maand
Mijn vriend werkt bij de brandweer en dus een paar keer per week 24 uur van huis (vanaf sochtends tot de volgende ochtend). Dat betekent dat ik zowel de ochtend als de avond alleen moet doen. Vind ik zeeeker niet altijd leuk. Aan de andere kant is hij wel weer vaak vrij overdag en kan hij op die dagen ons zoontje sochtends klaarmaken waardoor ik meer tijd heb. Dus ja, het heeft zn voor- en nadelen. Nu hebben wij maar 1 kind maar het plan is wel om volgend jaar voor een tweede te gaan en dat lijkt mij nog pittiger 馃
vorige maand
Reactie op Sole93
Mijn vriend werkt bij de brandweer en dus een paar keer per week 24 uur van ...
Het heeft absoluut zijn voor en nadelen. Ook pittig voor je om dan zowel de ochtend als ze avond alleen te doen, maar je doet het toch maar mooi wel! En dat hij dan helpt met jullie zoontje gereedmaken is wel echt lekker in de ochtend. Maar ook met een tweede komt dat goed.
vorige maand
Hoi, mijn man heeft al even geen ploegendiensten meer en ik weet nog goed dat we flink moesten wennen toen dat veranderde naar gewone werktijden. Vooral hij zelf had het gevoel dat hij nooit meer vrij was en.
Toen er bij ons kinderen kwamen, was hij al wel gewend aan werktijden. Maar, savonds minimaal 2 avonden per week weg vanaf 1800/1830u. Die avonden vond ik niet tof, zeker niet als er kids nog jong waren. Nu zijn ze 3,5,7 jaar en ja, het is handiger als we ze samen op bed leggen. Maar inmiddels heb ik echt wel me routine gevonden om het alleen te doen 茅n het gezellig te houden. Dat kostte me wel even tijd voordat ik die gevonden had, maar alleen op bed leggen lukt me nu prima. Heb wel veel geduld nodig, omdat ze nooit alledrie mijn tempo hebben, maar daar is in te groeien.
Toen de jongste klein was, deden wij die op zulke momenten veel in de draagzak. We bewogen veel, vond de mini prima, plus je hebt 2 handen vrij voor de oudste.
Geef jezelf de tijd om erin te groeien! Want 9 weken (waarin geen een week nog hetzelfde is waarschijnlijk) en dan om de week zo'n week alleen, dat duurt ook even. Mijn tip is, wees vooral mild voor jezelf en voor je oudste. Gun jezelf tijd, bepaal een aantal dingen waar ze wel strikt moeten luisteren (bij ons is dat bijv eten=aan tafel zitten), maar geef ze ook ruimte om tussendoor even gek of wild te doen. Tot er weer een vast moment aanbreekt (bijv bij ons, tandenpoetsen is in de badkamer). Met pyama aantrekken mogen ze van mij effe gek of druk doen, dat helpt ze om daarna weer iets op mijn manier te doen.
Je bent zeker niet de enige die zulke momenten alleen als pittig ervaart!
vorige maand
Reactie op MomOfL
Hoi, mijn man heeft al even geen ploegendiensten meer en ik weet nog goed d ...
Wat een lieve en gerustellende reactie! Gelukkig heb ik wel het vertrouwen dat het met de tijd makkelijker zal gaan maar net wat je zegt met een baby'tje van nu 10 weken is nog geen week hetzelfde. Maar ik zal je woorden proberen te onthouden om mild te blijven voor mijn oudste als mezelf. Dankjewel!