8 Reacties

2 jaar geleden
Nee, in ieder geval niet de originele. Véél te zout, ook de ham! Maar dat verzin je vast wel iets op

2 jaar geleden
Zout voeg je zelf toe dus je bepaald dat zelf natuurlijk maar die room en kaas is ook wel een goeie, heb ik nog niet echt bij stilgestaan. Ik maak wel even aparte pasta voor mn zoontje vanavond. Dank voor de reacties!

2 jaar geleden
Reactie op Manonv94
Ik zou me om het ei geen zorgen maken maar de room en kaas die door de saus ...
In originele carbonara gaat geen room, dat hebben wij Nederlanders ervan gemaakt 😊 wel kaas inderdaad.
Het is pasta met spekjes/pancetta, rauw ei, boter, knoflook en kaas. Ik weet niet hoor, ik zou het geloof ik niet doen vanwege het ei, het zout, en de ongezonde vetten, maar als je het lang genoeg verwarmt kan het waarschijnlijk wel een keertje.

2 jaar geleden
Reactie op L1310
Zout zit ook in andere dingen he. Niet alleen in het zoutpotje.
Eet smakel ...
Klopt, heb je zeker gelijk in! Maar de spekjes zou ik al apart toevoegen dus dan zou het in mijn ogen wel meevallen voor een keer. Maar heb besloten een andere pasta te maken voor hem

2 jaar geleden
Originele carbonara is met een rauw eitje erdoor, normaal gesproken ga je dit niet meer warm maken want anders krijg je omelet door je saus. Maar als je het eitje weglaat en gewoon een romige saus maakt kan het in wat betreft ei wel. Alleen zijn spekjes en Parmezaanse kaas echt heel zout dus zou matig zijn daarmee! Buon appetito 😋