8 Reacties
vor einem Monat
Ik ben zelf nu ruim 38 weken zwanger en vorige week hebben wij het peuterbedje in elkaar gezet voor ons 2 jarige zoontje. Eerste twee nachten gingen perfect, daarna is hij elke keer op onderzoek gegaan en wilde hij niet gaan slapen. Wij hadden express zijn ledikant nog in elkaar staan, omdat hij nooit een goede slaper is geweest. Nu slaapt hij weer in zijn ledikant en zijn peuterbed hebben wij ernaast gezet. Zo kan hij er aan wennen dat dit in zijn kamer staat en over een tijdje proberen we het gewoon weer.
vor einem Monat
Wij hebben het dit weekend gezet. Hij wil er niet in 😅 is een hele goeie slaper, altijd geweest dus ik ga het niet jinxen. Ik vraag nu in welk bedje hij wil slapen. Zal wel een keer overgaan naar het andere bed 🤷. Hebben al eventjes een tweede kindje dus gewoon 2 ledikanten hier. Maar maart is nog eventjes he wie weet tegen dan 🤷
vor einem Monat
Ik ben sinds kort opgeleid als slaapcoach en het advies is eigenlijk om er zo lang mogelijk mee te wachten en op z’n vroegst bij 2,5 jaar te doen.
Ze snappen dan meer en het geeft nog veel geborgenheid om in een ledikant te slapen.
vor einem Monat
Hier sinds 2 weken, heeft zijn broer groot bed gekregen ( bijna 6 jaar). Mee groei bed heeft nu zijn broertje (bijna 2) gekregen. Hij vind het geweldig, was helemaal blij. Wij hebben de keuze gemaakt omdat hij groot is voor zijn leeftijd en ledikant gewoon te klein werdt voor hem.
Moet zeggen dat hij nu ook beter slaapt misschien omdat hij nu beter kan gaan liggen zoals hij wilt. Hij is maar 1x uit bed gevallen ( we hebben wel matras van ledikant ernaast op de grond liggen, dus was een zachte landing). Maar hij is nog niet eruit gegaan zelf. Gaat meestal meteen slapen.
Onze oudste was ook net 2 geworden toen hij meegroei bed kreeg ( ook groot voor zijn leeftijd + een brace nachts om )
Maar ieder kind is anders, je moet gewoon op je gevoel afgaan of je kind er klaar voor is ofniet.
vor einem Monat
Mijn zoontje van 3 is laatst over gegaan naar een junior/ peuterbed. Hij vind het super cool en gaat erg goed. De jongste is net 2 en we hebben voor hem ook al een peuterbedje klaar gezegd. Hij vind het heel interessant, maar slapen doet hij nog in z’n ledikant. Hij is wel erg enthousiast over z’n peuterbedje dus wie weet gaan we het met hem binnenkort ook ‘s nachts proberen of hij daar in wil slapen.
vor einem Monat
Hier alleen maar positieve ervaringen. Ons zoontje wordt volgende week 2, slaapt al aantal maanden in een peuterbed omdat hij niet meer wou slapen in zijn ledikant. Was alleen maar gillen en krijsen. Hij gaat met veel plezier naar bed, klimt er zelf in, slaapt rustiger en beter. Hij huilt niet meer in zijn bed, als hij wakker wordt ‘s ochtends loopt hij naar ons bed toe & zo nodig als er iets is ‘s nachts ook (dorst) dan gaat hij gewoon weer verder slapen. Zijn er heel blij mee!
vor einem Monat
Wij hebben ons zoontje met 1,5 jaar al naar een peuterbedje gedaan, hij vind het geweldig, hij heeft samen met papa het bedje in elkaar gezet en samen met mij zijn knuffel en kleertjes naar de nieuwe kamer verhuisd. Dit omdat ik op dat moment zwanger was van de tweede en dat we dan geen extra ledikant hoefden te kopen. Zijn kamertje is wel wat saai, we hebben er expres geen speelgoed neer gelegd zodat hij ook geen afleiding geeft en rustig gaan slapen
vor einem Monat
Wij zaten met precies hetzelfde. Nu ook weer zwanger en in april uitgerekend. Wij hebben besloten toch nog even voor een ledikant te gaan en dus een nieuwe aan te schaffen voor de baby. Kan zijn eigen bedje mee naar zijn nieuwe kamer. We hebben een heel goede slapen, kletst en speelt vaak nog in bed voor het slapen, maar ook als hij wakker wordt. Hierdoor kan hij makkelijk nog een half uur of soms zelfs uurtje in zijn bed spelen voordat hij uit bed wil/gaat. Dat willen we graag zo houden, zeker als de kleine er straks is. Dat vinden we met een groot bed een te groot risico dat dat niet meer gaat haha.