31 Reacties

één jaar geleden

HPV positief betekent niet meteen dat er iets ergs aan de hand is. Dat gaan ze nu verder onderzoeken door biopsie en colposcopie. Op die manier weten ze wat de PAP of CIN is, m.a.w. hoe het gesteld is, in welk stadium het zit. Grootste kans dat alles rustig is en dat je het maanden mag aankijken en dat ze je opvolgen. Ik zou even afwachten wat uit de verdere gesprekken en onderzoeken komt. Je hoeft je echt nog geen zorgen te maken!

één jaar geleden

Reactie op Jes1290

Woon je in België?
Jaa ik woon in België.

één jaar geleden

Reactie op Lonli

Nou geneacoloog belde dat de afspraak te vroeg was ingepland moet nog een w ...
Hoop op goed nieuws vr je! 🙏

één jaar geleden

Reactie op Lonli

Ik wist het ook niet van tevoren wat de uitslag was hoorde ik pas in het zi ...
Jaa ik had postpartum onderzoek 6weken na bevalling en de gyn vroeg of ik ooit afstrijkje had genomen en zei nee. Ze zei dan zullen we het nu nemen.. nu lees ik soms dat men niet zo kort na de bevalling een uitstrijkje neemt.. mr denk dan ook.. ze zal wel weten wat ze doet…

één jaar geleden

Reactie op fosch

Hier hpv positief gepaard met PAP3a en CIN II. Ik heb biopt laten afnemen ( ...
Bij mij is het wachten tot 21 maart.. dan zal ze cellen ‘schrapen’ en doorsturen naar het labo… week later de uitslag. Ik heb veel gelezen over Pap en CIN maar hier geen idee wat ik heb. Dit krijg je te horen na de uitstrijk? Of na de biopt?

één jaar geleden

Reactie op Thelma1

HPV positief betekent niet meteen dat er iets ergs aan de hand is. Dat gaan ...
Dankjewel voor de geruststelling. Ik ben van nature iemand die zeer snel in paniek raakt. Vooral de angst ‘wat als ze niet alle cellen weghalen en er slechte cellen blijven zitten..’ en van die dingen.. Mijn baby zit ook nog eens in een lastige fase waardoor ik niets anders heb dan stress.. :-(

één jaar geleden

Ik was 2 jaar geleden positief getest op HPV, 2x een PAP 3a2, CIN II. Was spannend omdat de tweede uitslag tijdens de zwangerschap binnen kwam, maar wonder boven wonder heeft de zwangerschap alles opgeruimd want daarna had ik weer de allerbeste uitslag. Nu 12 weken post partum herhaling uitstrijkje gehad, ik krijg volgende week de uitslag. Zoals hier al wordt gezegd niet te druk om maken, heel veel vrouwen dragen dit virus bij zich en de onderzoeken zijn preventief (dus juist gericht op het voorkomen van eventuele ernstigere ziektebeelden). Als het al ernstig was, hadden ze je nooit laten wachten. Succes!!!

één jaar geleden

Ik heb al 3 jaar onrustige cellen zoals ze dat noemen. Elk half jaar een uitstrijkje en 1x per jaar schrapen ze wat cellen weg om na te kijken. Alles blijft rustig dus dat is positief. Dat jij HPV 51 hebt verwijzen ze waarsch naar het type. Je hebt wel 100 types HPV en 2 daarvan zijn het "gevaarlijkst" met andere woorden daar KAN eventueel kanker op uitkomen maar die kans is nog steeds klein vooral als de opvolging groot is. Die types zijn 16 en 18 geloof ik. De uitslagen in NL hebben andere benamingen die bij ons in BE daarom klinkt het allemaal wat ingewikkeld. Je bent er iig snel en op tijd bij

één jaar geleden

Reactie op Simone00

Ik was 2 jaar geleden positief getest op HPV, 2x een PAP 3a2, CIN II. Was s ...
Dus als ik het goed begrijp kan het virus zichzelf opruimen ook indien er al ‘slechte’ cellen aanwezig zijn? Want daar wijst die CIN II op , na wat opzoekwerk te doen..?

één jaar geleden

Reactie op Khx

Dus als ik het goed begrijp kan het virus zichzelf opruimen ook indien er a ...
Klopt!

één jaar geleden

Reactie op Dragina

Ik heb al 3 jaar onrustige cellen zoals ze dat noemen. Elk half jaar een ui ...
Jaa idd het zijn die typen 16 en 18 die kunnen leiden tot bmhk.. indien het niet goed opgevolgd wordt, had ik gelezen. Heb jij toevallig tijdens de zwangerschap gehad of heeft het bepaalde effecten op kinderwens?