8 Reacties

23 dagen geleden

Ja hoor, hier ook: kom meisjes glijden, kom Fien (de hond) we gaan buitenspelen. En hier word ook al volop in jij en ik vorm gesproken.

23 dagen geleden

Ik zie grote verschillen tussen mijn zoontjes...mijn jongste is net 2 , zegt alles na en maakt eigen zinnen/verhaaltjes tijdens het spelen en is al een stuk verder met praten dan toen mijn oudste 2 was. Mijn oudste begon met 2 jaar wat woordjes te zeggen en dingen nazeggen.

23 dagen geleden

Vroeg mij dit gister ook af omdat ik gewoon schrok🤣. Ze zegt soms dingen dat ik denk “how is this even normal for a 2 year old”.

23 dagen geleden

Het is echt bizar hoe snel het ineens gaat. Hij is vorige week 2 geworden, voor zijn 2e verjaardag zei hij alleen losse woorden, erna ineens 2 2woord zinnetjes “mama bad” of “mama uit” en nu ineens “poes, waar ben je?!” Ik zit hem soms echt aan te kijken van huh??

23 dagen geleden

Jep hier hetzelfde, echt correcte zinnen van 6-7 woorden. Dat je denkt ‘hoee dan?!’

23 dagen geleden

De mijne komt niet verder dan losse woordjes 🙈 maar hij snapt wel alles

23 dagen geleden

Hier ook hoor, verbaal gaat ze zo hard. Ze vroeg laatst "papa, mag ik de krijtjes hebben?" Hoe oud ben je ook alweer? 😂 Maar ook vaak genoeg dat ze er totaal niet uitkomt en niet verder komt dan "die, die!", zeker als ze moe is.

22 dagen geleden

Mijn dochter (net 2) maakt gerust zinnen van 6 woorden. Ook goed verstaanbaar. Ze is heel wijs voor haar leeftijd en je kan echt hele gesprekken met haar voeren. Op de opvang is het ze ook al opgevallen en daar zeggen ze dat ze dingen zegt en doet die bij een 3 jarige passen.