17 Reacties

2 jaar geleden

Het duurde een week. Ze was flink ziek en schommelende koorts. Wilde weinig eten en drinken. At wel fruitzakjes dus daar een week op geleefd en melk. Verder ademen in de gaten houden dat ze niet gaan piepen. Dit gebeurde bij ons gelukkig niet. Spiegel opbouwen met zetpillen zodat ze zich beter voelde. Werd na 4 dagen niet beter dus weer naar de huisarts. Was op tijd want beginnende longontsteking. Ze heeft antibiotica gekregen en toen ging het al heel snel beter. Zou het goed in de gaten houden en vaak naar de huisarts gaan als je twijfelt. Het verloop is minder ernstig dan bij kleine baby’s gelukkig!

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft tussen 1 en 2 jaar RS gehad en was heel ziek, maar kon gewoon nog thuis blijven. We hadden een puffer, zetpillen en xylometazoline neusspray voor baby's. Mijn dochtertje heeft met 3,5 maand en met 10 maanden het RS virus gehad en heeft beide keren in het ziekenhuis gelegen met zuurstoftherapie en een sonde. De 1e x lag ze in de gevarenzone. De 2e x waren we net op tijd, voor ze orgaanschade zou kunnen oplopen door zuurstoftekort.

2 jaar geleden

Reactie op Esmees1992

Het duurde een week. Ze was flink ziek en schommelende koorts. Wilde weinig ...
Oh ik wist niet dat er anti biotica bestond voor RS virus? Of was dat voor de longontsteking? Heftig zeg jeetje!

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Mijn zoontje heeft tussen 1 en 2 jaar RS gehad en was heel ziek, maar kon g ...
Oh wat een vervelende enge ervaring zeg! En wat waren de alarmsignalen toen jullie gingen bellen??

2 jaar geleden

Reactie op Lisalisa1

Oh ik wist niet dat er anti biotica bestond voor RS virus? Of was dat voor ...
Nee dit was voor de beginnende longontsteking. 😉 kindje ook 14 maanden trouwens

2 jaar geleden

Reactie op Lisalisa1

Oh wat een vervelende enge ervaring zeg! En wat waren de alarmsignalen toen ...
Neusvleugelen, heel benauwd, grauwe huid, borstkasje trekte helemaal in, amper nog wakker, dagen niet meer eten en amper drinken, projectiel braken, niet meer kunnen huilen (jammeren en huilen zonder tranen).

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 13 maanden is net uit het ziekenhuis. Het begon als gewoon verkouden en koorts maar al wel met veel hoesten (blafhoest) en snelle ademhaling. Toen hij stopte met eten & drinken (enkel iets van knijpfruit), bijna alleen maar sliep en steeds sneller ging ademhalen naar de huisartsenpost gegaan. Hij heeft 5 dagen extra zuurstof gehad en net geen sonde maar wel veel afgevallen. Dus nog steeds erg heftig.

2 jaar geleden

Reactie op fleur⭐️

Mijn zoontje van 13 maanden is net uit het ziekenhuis. Het begon als gewoon ...
Wow, wat heftig! Hopelijk sterkt hij snel aan. 🍀

2 jaar geleden

Mijn zoontje was 13mnd toen hij RS kreeg (nu 3.5jr). Meerdere keren bij de ha geweest, dachten aan een longontsteking maar ab werkte niet. Uiteindelijk na anderhalve week tobben is hij opgenomen vanwege zuurstoftekort. 5 dagen zuurstof gekregen en toen mochten we naar huis. Merken sindsdien dat hij gevoelig is met verkoudheden, dan snel benauwd en meerdere longontstekingen gehad. Arts zei ook dat dit de schade kan zijn van het RS virus. Longblaasjes zijn toch snel geïrriteerd ofzo. Kanttekening wat zijn leeftijd betreft. Hij is ziek geweest hartje zomer, is niet gebruikelijk voor RS. Maar dat was is 2021, dus vanwege corona is dat virus toen later op stoom gekomen zeg maar Beterschap voor jouw kindje!

2 jaar geleden

Hier al twee maal RSV gehad op een jaar tijd. 1e keer op 6 maanden, 2e keer ongeveer een maand geleden op 13 maanden. Heel benauwd, piepende ademhaling, aanhoudende koorts, slijmen, weinig willen of kunnen eten... twee keer hebben we extra zuurstof moeten toedienen en toen hij nog klein was ook een sonde en speciale kine om de slijmen letterlijk uit hem te duwen (heel eng om te zien maar werkte erg goed!) Dit was de laatste keer gelukkig niet nodig omdat hij toen wel kon blijven eten en hij minder slijmen had. We merken wel dat hij sinds de eerste infectie enorm gevoelig is voor verkoudheden en andere dingen... hij heeft een puffer die hij altijd nodig heeft als hij verkouden wordt (piepende ademhaling).

VRIEND

2 jaar geleden

Wij zijn ook net terug van een ziekenhuisopname van 8 dagen van mijn zoontje van 13 maanden. Drie dagen bij de huisarts geweest. Steeds weggestuurd met ja is heel ziek maar goed uitzieken. Toen werd hij niet meer goed wakker, HAP gebeld en die stuurden de ambulance met toeters en bellen. 8 dagen ziekenhuis waarvan 6 dagen zuurstof. Hij bleek meerdere virussen tegelijk te hebben waaronder het RS virus en dus een longontsteking (en keelontsteking, oorontstekingen). Het was erg heftig. Daarna thuis helaas veel last van verlatingsangst en slecht slapen. Nu, 2,5 week na thuiskomst zit er wat verbetering in.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op DV90

Hier al twee maal RSV gehad op een jaar tijd. 1e keer op 6 maanden, 2e keer ...
Ik hoor meer mensen over een puffer maar die heeft mijn zoontje helemaal niet mee gekregen. Van wie heb je dat meegekeken? Kinderarts of huisarts?

2 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik hoor meer mensen over een puffer maar die heeft mijn zoontje helemaal ni ...
Wij hadden die al van de huisarts, omdat onze beide kinderen vermoedelijk astma hebben.

2 jaar geleden

Onze zoon heeft vermoedelijk het RS virus gehad. (Kindje van de opvang lag opgenomen in het ziekenhuis met RS, dat kindje moest opgehaald worden toen onze zoon ook op de opvang was). Hij had met name last van veel hoesten (echt een rauw hoestje). Verder algemene verkoudheidsklachten. Wees je ervan bewust dat kindjes niet zomaar op RS worden getest (vaak alleen als ze worden opgenomen in het ziekenhuis), dus veel reacties zullen komen van ouders waarvan kinderen in het ziekenhuis hebben gelegen.

2 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik hoor meer mensen over een puffer maar die heeft mijn zoontje helemaal ni ...
Van de huisarts, maar ook kinderarts na de opnames

2 jaar geleden

Ons zoontje had RSV op z’n eerste verjaardag. Hij was vooral erg benauwd, snelle en piepende ademhaling. Je zag hem gewoon naar lucht happen. Bij de HAP salbutamol (pufje) gekregen en zelf zetpillen en neusspray gekocht. Luuf gesmeerd en een ui in z’n kamer. Veel rechtop vastgehouden, want liggen maakte het erger. Uiteindelijk was hij er snel weer bovenop.

2 jaar geleden

Leah heeft het met 11 maanden gehad in het buitenland. Was echt vreselijk. Ik had wel het idee dat ze goed kon aangeven wat ze wel en niet wilde. Uiteindelijk zijn we er 1,5 week goed zoet mee geweest. (Dit was overigens in september). Nu is ze toevallig deze 2 dagen erg hoesterig en kortademig weer, maakt wat zelfde geluidjes als toen.