14 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het bij een schoenwinkel laten opmeten. Die van mij zit tussen schoenmaat 23/24. Hij is van okt 2022

2 jaar geleden

Wij hebben het ook laten opmeten bij een kinderschoenenwinkel. Hij heeft maat 22 en ons is verteld om 1cm groeiruimte aan te houden.

2 jaar geleden

Wij zijn in oktober geweest bij een schoenenwinkel(ze kon toen net lopen) en toen had ze maat 20. Echter heb ik nu al het idee dat die schoentjes nu al wat krapper worden, dus wil binnenkort weer langs om opnieuw te laten meten. Zou dat zeker aanraden hoor, want het gaat zo snel!

2 jaar geleden

Hier een kindje met kleine voetjes. Heeft nu maat 19 is ook van oktober '22.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier zit maat 20 goed馃槃

2 jaar geleden

Onze dochter staat en loopt nog niet maar draagt de oude schoentjes van haar zus i.v.m. de kou, in maat 19. Je kan een meetsysteem aanschaffen via de website van Shoesme. Heel handig vind ik om tussentijds te checken. Maar als je toch schoentjes gaat kopen in een goede kinderschoenenwinkel zou ik ze daar laten opmeten. Dan weet je zeker dat ze ruimte genoeg heeft.

2 jaar geleden

Hier eentje met maat 22. Voetje past keurig in de schoen met voldoende ruimte.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft schoenmaat 22

2 jaar geleden

Wij hebben het laten opmeten in een schoenenzaak en daar ben ik erg blij om. Qua maat had ze namelijk 21 maar omdat ze een hoge wreef bleek te hebben paste er niet 1. Dus werd het toch maat 22.

2 jaar geleden

Wij hebben een voetmeter van shoesme gekocht. Zo kan ik makkelijk thuis checken welke maat hij heeft. Momenteel 21.

2 jaar geleden

Reactie op TPA

Wij hebben het ook laten opmeten bij een kinderschoenenwinkel. Hij heeft ma ...
Dit inderdaad! Veel ouders passen zittend en dan zit het goed omdat het past. Juiste methode is binnen zool er uit halen en je kind staand op het zooltje te zetten. Alle tenen moeten vrij zijn van de rand met nog wat marge. Dit moet staand omdat kinderen van deze leeftijd hun voetjes nog behoorlijk uitzakken als ze staan en dat heb je dus niet als ze zitten oid. Hierdoor kwam ik 2(!) maten groter uit. Ga nu van shoesme maat 24 aanschaffen.

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de rest met de toevoeging dat het per merk en model kan verschillen hoe een schoen zit. Dus van de ene schoen kan je zomaar een maat groter/kleiner nodig hebben dan van een andere.

2 jaar geleden

19馃挆

2 jaar geleden

Wij hebben nu maat 19