8 Reacties
3 jaar geleden
Allereerst, heel goed dat jij staat voor wat jij wilt wat betreft je kindje. Als dat de afspraak was, horen zij zich hier aan te houden. Hoe is het nu met je?
Verder…
De reactie van je schoonvader gaat VEEL TE VER. Als het mijn schoonvader was geweest, was het klaar wat mij betreft. Schoonmoeder en schoonzus hartstikke welkom. Ik lees alleen dat ze overstuur waren. Als de opmerking door 1 van hun gemaakt is, zijn zij nog welkom mits er een goed gesprek wordt gevoerd. Maar die vader, nee…
3 jaar geleden
Holy shit, wat een reactie, dat gaat veeeeel te ver. Je hebt groot gelijk dat je geen contact meer wilt, ik zou mijn kind daar ook niet heen laten gaan en eens een goed gesprek met je vriend voeren.
Tenzij hij zijn excuses aanbiedt (uit zichzelf en gemeend) zou ik afstand houden.
3 jaar geleden
Jeetje wat heftig voor jou en je dochtertje. Dit is een totaal onnodige reactie.
Wat vind je vriend van dit verhaal? Was hij erbij?
Natuurlijk is het de vader van je vriend. Maar hij is te ver gegaan. En hopelijk heeft hij er spijt van en kan er een goed gesprek komen. (Uiteindelijk doet iedereen natuurlijk wel eens iets wat te ver gaat en hier achteraf spijt van heeft, wellicht speelt er meer dan dat jij weet).
Maar ik zou alleen gaan praten als er daadwerkelijk spraken is van spijt.
Heel veel sterkte
3 jaar geleden
Wat een heftige reactie van je schoonvader zeg. Lijkt mij dat er meer irritatie onder ligt (misschien omdat hij op zijn tenen moet lopen bij een vakantie met zijn allen) of dat hij niet goed in zijn vel zit. Geen excuus voor zijn reactie natuurlijk maar zou wel de uitbarsting verklaren.
Erg onvolwassen dat hij er niet zelf op is terug gekomen en dat schoonmoeder en dochter gaan zitten huilen. Lijkt mij goed om op een rustig moment om de tafel te gaan zitten en het uit te praten. Waarmee je vriend het voortouw kan nemen gezien het zijn familie is.
3 jaar geleden
Ik vind het echt een buitenproportionele reactie van een volwassen man. Ik zou zeker geen contact meer willen hebben met die meneer zolang hij geen excuses aanbiedt en de ernst van de situatie in ziet. Juist omdat het de vader van je vriend is had hij niet zo mogen reageren. Ik zou mijzelf en mijn dochter weg houden daar..
3 jaar geleden
Zelfs al bied die man zijn excuses aan zou ik heel goed nadenken in welke situaties jij jezelf en je kindje nog aan hem bloot wil stellen. Ik geloof echt niet dat er ik de toekomst wel op die hond gelet gaat worden bijvoorbeeld. En misschien zijn er nog andere triggers. Ik zou ze allemaal proberen te vermijden om de onschuld van je kindje te bewaken.
Wat ik daarmee bedoel is dat de spanning die iemand met agressieve tendens met zich meebrengt absoluut ongezond is. Je kindje voelt haarfijn aan dat jij niet lekker in je vel zit en reageert daarop. Wat je ook besluit als jij er maar 100% achter staat.