4 Reacties
vorige maand
Mijn zoontje is ook net 3 en doet dit ook. Ik merk dat als ik meerdere keren herhaal dat hij in bed moet blijven dat hij dat dan ook doet. Ik denk dat ze onze grenzen aan t opzoeken zijn. Hij vertikt een middagdutje, maar soms valt hij random om 15:00/16:00 in slaap ik laat hem soms een halfuurtje slapen en soms maak ik hem meteen wakker.
Ik was even vergeten hoe pittig deze fase is..
vorige maand
Mijn zoontje is al enige tijd zonder middagdutjes maar ik herken het wel. Hij sloeg op gegeven moment ook zijn dutjes over en het kon net wel/kon net niet. Op tijd naar bed maar sliep daardoor uiteindelijk wel sneller in en beter door, wat voorheen een strijd was.
Als hij echt heel moe is, slaapt hij soms nog wel eens bij mij op de bank 鈥榮 middags (bed wil hij toch niet) en in de auto verliest hij de strijd sowieso. Misschien niet meer toe aan dagelijkse middagdutjes?
vorige week
Hier was het vooral wennen toen hij geen middagdut meer wilde doen. Savonds toch bekaf, maar geen dutje. Uiteindelijk doorgezet zonder dut en het werd naar verloop van tijd wel beter. We eten nu bijvoorbeeld wat eerder en gaan eerder naar boven. Ook wat strakker geweest in het ritueel, voorheen moesten wij erbij blijven zitten tot hij sliep, daarmee gestopt en nu als hij ligt gaan we 'romnelen'. Ook dat heeft even geduurd.
Het went vanzelf, maar je moet wellicht even aanpassing doen met eten of eerder naar bed馃槄