16 Reacties
één maand geleden
Onze dochter sliep de afgelopen 2 jaar best wel goed en ‘s nachts al snel doorslapen. Nu wordt ze bijna 2 en ineens sinds deze week ook midden in de nacht wakker. Alsof ze angstiger is geworden als het donker is. Wil soms wel wat drinken. Maar we moeten haar echt geruststellen. Ik las wel dat het een slaapregressie kan zijn rond 2 jaar. Overdag slaapt ze ook ineens minder goed of slaat ze een slaapje over.
Idd erg vermoeiend. Ik denk zelf dat er weer een hoop in die ontwikkeling gebeurd en ze echt die nabijheid zoeken.
één maand geleden
Hier is het de laatste weken ook bal. Soms slecht inslapen, maar zeker doorslapen ineens weer een ding. Ze gilt snachts alles bij elkaar, zeker als papa komt ipv mama.
Ze zegt wel elke dag nieuwe woordjes, dus bij ons heeft het echt wel te maken met een ontwikkelingssprong waar ze in zit. Maar vermoeiend is het wel😴😑
één maand geleden
Hier is het ook drama. Het middagslaapje en savonds inslapen gaan sinds 2 dagen beter nu wij nog even boven rommelen zodat ze hoort dat je in de buurt bent. Maar ergens tussen 11/12 uur wordt ze wakker en is niet te troosten. Belandt nu al 2 weken elke nacht in ons bed maar ook dan is ze eerst ontroostbaar en gaat daarna wel lekker slapen.. iemand tips?
één maand geleden
Is het bij jullie alweer over? Hebben julliw goede hoop voor mij? 😅🤣
Man man man. Nu al bijna 2 weken kan ik mn klok er op gelijk zetten wanneer die savonds/snachts wakker wordt en heel de buurt bij elkaar krijst. Het enige wat die dan wil is naar beneden (blijft wijzen) of bij mama op schoot in slaap vallen… Ik zou er bijna een extra matras voor kopen en ernaast gaan liggen. 😖 Vind het ook heel sneu voor mn ventje want die weet zich echt geen raad met zichzelf en heb dan zo te doen met hem. Daarnaast blijft die ook kwakkelen met op en af ziek zijn dus dat komt er dan ook bij. Maar hopelijk is dit snel weer voorbij. 😴
één maand geleden
Reactie op KimberlyM93
Ma ...
Bij ons is het over, bijna een maandje is het rustig. Deze ongein heeft wel 3 maanden geduurd. Was echt heftig maar er komt een einde aan. Hou vol!
één maand geleden
Reactie op EARTHCHILD
Bij ons is het over, bijna een maandje is het rustig. Deze ongein heeft wel ...
3 maanden?! 🤯🤯🤯🤯 jeetje pittig! Fijn dat het bij jullie weer rustig is! Ik hou hoop haha
één maand geleden
Reactie op KimberlyM93
Ma ...
Nope hier nog steeds ellende haha. Duurt nu denk ik een week of 4 maar voelt als 4 jaar 😂
één maand geleden
Ons zoontje heeft altijd perfect geslapen, tot een aantal dagen geleden.
Wat doen jullie als jullie kindje in de nacht ontroostbaar is? We hebben hem nu drie dageb achter elkaar bij ons in bed genomen toen hij 's nachts begon te huilen. Ben zo bang dat we er niet meer vanaf komen als we dit blijven doen.
Wie heeft tips?
één maand geleden
Reactie op Piya
Hier nog steeds gaande!:( ze wil naar de woonkamer of bij papa in de armen ...
Hier wil die ook perse naar beneden..
één maand geleden
Ik heb nu een matras in zijn kamer gedeponeerd. Heb altijd heel hard gerooepen dat nooit te doen want dan ‘verpest’ ik mn kind. En toch was ik na dagen van amper slapen zo ver om het wel te doen 🤣 het geeft ieeeeets meer rust snachts en sochtends vroeg leg ik hem dan nog even bij me. Eigen rust en slaap is ook enorm belangrijk anders word ik er geen leuke moeder op. Dus ik kies toch voor de weg die ik niet zou doen in de hoop dat die zo makkelijk blijft (hoe die voor deze slaap ellende was en gewoon naar zn eigen bed ging) en gewoon lekker in zn eigen bedje wil blijven straks. Maar ik kan nog steeds iedere avond tussen 23.00 en 24.00uur mn klok erop gelijk zetten dat die wakker wordt en gaat krijsen.. 🥹 en als het een beetje tegenzit ook om 03.30uur. 🙃
één maand geleden
Hier is het ook weer gedoe met slapen, nu al zo’n 2/3 weken. Vandaag 2 jaar geworden.
Hij wordt 1 x per nacht wakker, tijdstip verschillend. Huilt dan om papa of mama en blijft dat elke 5 a 10 minuten (we gaan dan steeds terug) doen zo’n 2,5 uur lang… dit is al eens eerder een probleem geweest en die fase duurde maaaanden. Hopelijk is dit toch niet weer aan de orde nu?!
Herkenbaar dat als ze eenmaal wakker zijn het zo lang duurt voor ze weer slapen?
één maand geleden
Reactie op MMW24
Hier is het ook weer gedoe met slapen, nu al zo’n 2/3 weken. Vandaag 2 jaar ...
Herkenbaar helaas. Hier duurt het al weer een paar weken en het is nu gelukkig niet elke nacht meer wakker, maar soms een nacht. Meestal wordt ze tussen 2 een 4 wakker, al is het vaak stipt 3 uur. En dan is ze zo tot 5u wakker.
De laatste tijd probeer ik haar 1 of 2x in eigen bed rustig te krijgen, daarna pak ik haar op en ligt ze tussen ons in te woelen. Ze slaapt dat niet, maar huilt ook niet en ik kan ook blijven liggen, waardoor ik het beter vol kan houden. Na een uur ongeveer is ze weer rustiger en leg ik haar in eigen bed terug waar ze dan wel verder gaat slapen.
Vermoeiend is het wel...
En nog gefeliciteerd met jullie kleine man