20 Reacties
21 dagen geleden
Bij ons is slapen ook een gedoe. Naar bed brengen is soms een strijd, soms niet. Maar standaard na 2 uur wordt hij wakker en wil dan niet meer slapen. Huilen als we hem terug proberen te leggen. Soms blijf ik bij hem totdat hij slaapt maar vaak maakt hij daar dan “misbruik” van door te gaan klieren. Sowieso erg het gevoel dat hij test hoever hij kan gaan op het moment.
We laten hem niet bij ons slapen omdat ik bang ben dat hij er aan gaat wennen en omdat we nog een baby op de slaapkamer hebben liggen.
Het is dus vooral troosten, wegleggen, uitleggen dat we er gewoon zijn en morgen weer gaan spelen, hem soms een poosje laten huilen (soms valt ie dan ook in slaap, als hij niet overstuur is).
20 dagen geleden
Ja zo lastig idd… gisteravond viel ze dan naar even hysterisch huilen toch in slaap en heeft goed geslapen. Vandaag overdag ook goed geslapen en nu ligt ze in bed weer te krijsen en boos te zijn… pffff! Het liefst wil ik heen en haar troosten.. en natuurlijk doe ik dat ook als het te lang duurt. Maar wat nou echt het beste is, ik weet het ook even niet. Ik wil inderdaad ook niet dat ze gaat wennen aan tussen ons in slapen. Ze mag best tussen ons in als ze in de nacht een keer wakker wordt, maar niet dat ze standaard elke avond bij ons in bed ligt want dat moeten we ook weer afleren.. ik hoop dat dit snel voorbij is..
20 dagen geleden
Bij ons is het op het moment ook echt vreselijk en ik dacht dat we er af waren. 🥲🥲 Gisteravond heeft ze het 1,5 uur volgehouden. Wij gaan steeds terug en zeggen ga maar lekker slapen. Ze krijst werkelijk alles bij elkaar. Ze sliep om 20.30 eindelijk een keer en om 05.15 was ze weer paraat en super verdrietig. Wij hebben ook een zoon op de basisschool dus zijn maar weer naar beneden gegaan. In ons bed gaat ze namelijk niet slapen. Eerst kon ik de empathie en het begrip nog wel opbrengen maar na 1,5 jaar slecht slapen zijn we echt helemaal opgebrand. Wanneer stopt dit??? Mijn zoontje was ook geen goede slaper maar dit….pff heftig. Krijgen jullie veel hulp van opa’s&oma’s? Hier kunnen ze maar bij 1 paar slapen maar dat wordt nooit aangeboden en als ik het al vraag dan mag alleen de oudste dus bijtanken is er echt niet bij. 😞
20 dagen geleden
Reactie op JG2
Bij ons is het op het moment ook echt vreselijk en ik dacht dat we er af wa ...
Vervelend hè, vooral als de oudste er ook wakker van wordt. Hier ook al sinds januari tussen 5-6 beneden, echt niet leuk. We hebben nu een slaapcoach ingeschakeld en het lijkt wat beter te gaan. Niet iedere dag hoor, vanmorgen ook weer 5.45 maar er zitten nu ook regelmatig dagen bij waarop het 6.20 of nog iets later is. Misschien ook het proberen waard?
19 dagen geleden
Reactie op JG2
Ja ooit is gedaan maar hielp ook bijna niks. Wat doen jullie nu anders? Het ...
Ik let er nu op dat ze max. 2,5 uur slaapt ‘s middags en dan 4,5 uur later weer in bed ligt. Ze is net 2 maar heeft eigenlijk nog heel vaak 2 slaapjes gedaan de laatste tijd en dus blijkbaar best veel slaap nodig. En ik vond het lastig hoe ik het moest aanpakken dus fijn dat er even meegekeken werd.
Ja die klok is drama maar denk dat dat ook wel weer bijtrekt.
19 dagen geleden
Sinds Lucas 2 jaar is hier ook heel erg last van. Zelfs zo erg dat ik hem niet op bed gelegd krijg terwijl hij zolang ik niet in beeld ben bij ieder anders gewoon rustig naar bed gaat. Ook heeel frustrerend 😅
18 dagen geleden
Bij ons al sinds vier weken elke nacht onrustig. Ze kon altijd zo goed zelf in slaap vallen. Beetje spelen of zingen in bed en dan viel ze in slaap. Nu moeten we erbij blijven tot ze in slaap valt en dat duurt soms wel een uur…
En dan wordt ze ‘s nachts wakker en is ontroostbaar 😢
Ik las dat ze nu dingen die ze meemaakt in haar dromen verwerkt en dat ze bang in het donker kan zijn. We hebben een nachtlichtje maar dat lijkt weinig uit te maken. Het gekke is dat ze dan soms toch weer gewoon een nacht doorslaapt en de volgende dag om 2 uur wakker ligt
17 dagen geleden
Reactie op Caatje013
Ik neem haar dan bij me, en als ze slaapt leg ik haar voorzichtig in haar e ...
Fijn dat dit voor jullie werkt maar als ik op haar kamer blijf en lekker met haar in de stoel ga zitten blijft ze alsnog huilen en jengelen en met geen mogelijkheid in slaap te krijgen laat staan in haar eigen bedje te leggen. En idd, ze heeft mij/ons nodig. Precies de reden dat ze uiteindelijk toch bij ons in bed ligt. Maar tips zijn welkom hoe ik haar toch in haar bedje krijg. (Zonder dat ze verdrietig is) vandaar mijn topic !
17 dagen geleden
Als mn dochter dit heeft als ik der savonds naar bed breng ga ik om de 12 minuten naar der kamer toe om te zeggen dat ik in de woonkamer ben en ze kan gaan slapen, ik doe dit vanuit de deuropening dus loop niet naar haar bedje toe, want dan denkt ze dat ik haar eruit pak. Duurt hier dan niet langer dan 45minuten. In de nacht pak ik haar gewoon bij me in bed dus daar heb ik geen tips voor.