7 Reacties

5 maanden geleden

Een lekvrije beker / fles bij hem in bed? Dit werkte bij mijn zoontje die nu bijna 4 is.

5 maanden geleden

Toevallig zijn we nu een paar dagen bezig met de waiting approach op advies van een slaapcoach! Onze zoon werd ook gerust 3-5x per nacht wakker. Na 2 zware nachten gaat het nu echt zoooo vooruit! Nacht 5 is ie maar 2x kort wakker geworden, 10 seconden gehuild en daarna weer lekker gaan slapen :) ik voelde altijd een hoop weerstand bij "slaaptrainen" en "eventjes laten huilen", maar eigenlijk baal ik nu dat we dit niet eerder hebben gedaan. Dus ik zou dit zeker aanbevelen! Wat het concreet inhoudt: als je kind wakker wordt wacht je iedere keer een aantal minuten voordat je ernaar toe gaat zodat je kind zichzelf leert troosten. En als je dan kort de kamer ingaat doe je elke keer precies hetzelfde, zodat het duidelijk voor je kind is dat het bedtijd is. Online kan je wat info vinden over deze methode.

5 maanden geleden

Reactie op Utrecht93

Toevallig zijn we nu een paar dagen bezig met de waiting approach op advies ...
Hoi hoi, hoe heb je de dreumes afgeleerd van borstvoeding? Mijn zoont is 19 maand en hij eist nog steeds borstvoeding

5 maanden geleden

Reactie op Ons_kimmeke

Hoi hoi, hoe heb je de dreumes afgeleerd van borstvoeding? Mijn zoont is 19 ...
Toen hij 7 maanden was hebben we de borstvoeding afgebouwd. Hij dronk wel s nachts nog een fles melk (dat was een van de dingen die we probeerden om hem weer in slaap te krijgen). Maar nu krijgt hij dat dus niet meer en hij kijkt het ook niet te missen. Ik weet niet of het advies van de slaapvoach anders was geweest als hij nog borstvoeding had gekregen! Zal vast afhangen van jouw wensen daarin en zijn groei of je daarmee kan stoppen.

5 maanden geleden

Reactie op BBS2020

Een lekvrije beker / fles bij hem in bed? Dit werkte bij mijn zoontje die n ...
Hij slaapt bij ons in bed nog.. en wordt gewoon huilend wakker zonder iets te doen. Tot we dus een flesje in zijn mond stoppen..

5 maanden geleden

Reactie op Utrecht93

Toevallig zijn we nu een paar dagen bezig met de waiting approach op advies ...
Ik heb vandaag omdat ik het echt even zat was hem gewoon laten huilen en ben de kamer uitgelopen. Ik kwam na 3 min binnen en ben er toen bij gaan zitten. Hij is even gaan snikken en had een paar tapjes op zijn kont nodig en is toen toch gaan slapen. Ik denk als ik naar binnenloop en weer naar buiten ga hij helemaal overstuur raakt. (Denk het niet alleen heb hem best vaak proberen te slaap trainen, het lukt gewoon niet) bij hem is ook het probleem dat hij erg gevoelig is. Als die even lang huilt krijgt ie eczeem uitslag

5 maanden geleden

Wat ik begreep van collegas met oudere kindjes is het in slaap brengen erbij moeten liggen handje vast houden op deze leeftijd heel normaal. Zeker als ze richting de 2 gaan is die slaapregessie hardnekkig. Ene kind is nou eenmaal sneller dan het andere. Tevens krijgen ze last van nachtangsten en verlatingsangst rond deze leeftijd. Wat wij wel doen is even aanhoren wat er gebeurd en niet direct naar haar toe lopen. Niet dat ze helemaal over haar toeren hoeft te gaan maar soms is het ook half slaperig en valt ze toch na een paar min meteen weer in slaap. Lijkt dan net een slaapcycli die net niet helemaal lekker gekoppeld wordt.