10 Reacties

2 jaar geleden

Yes herkenbaar! Onze dochter is nu 11,5 weken oud en ze sliep de eerste weken pas om 0:30 uur en naarmate de weken vorderden werd haar bedtijd steeds vroeger. Een maand geleden was het nog 22:30, vorige week 21:30 en nu wilt ze zelf om 21:00 uur slapen. Wij hebben niets speciaals gedaan of veranderd want vanaf het begin hebben we geprobeerd rust en regelmaat te bieden rondom bedtijd en hetzelfde ritueel gehad. Ik vond haar late bedtijden héél pittig en probeer alles maar als een fase te zien. 13x per dag borstvoeding vond ik bijv ook pittig en ook dat is nu gedaald naar 6x per dag. Nu haar bedtijd naar 19 uur zou fijn zijn maar ik wacht geduldig af😬

2 jaar geleden

Hier precies zelfde, flesje om 19.00 uur en daarna écht niet slapen. Vaak valt ze rond 22.00/30 in slaap en dan om 23.00 uur laatste fles, en daarna kan ik haar direct weg leggen. Hoop dat het ook nog gaat veranderen!

2 jaar geleden

Ja hier ook. Ze is vrijdag 12 weken en ze slaapt ook niet voor 21:30. Ik heb het vanavond nog is geprobeerd om haar om 19:30 te laten slapen in haar bedje maar dat ging mooi niet door😅 meestal geven we haar tussen 20:30 en 21:00 de laatste avondvoeding en dan slaapt ze tussen 21:30 en 22:00 uur meestal pas. Het komt vanzelf wel denk ik dat ze eerder gaan slapen. Eerst was het hier ook pas dat ze na 23:00 uur ging slapen en dat is al iets vervroegd dus ik heb hoop 🤞

2 jaar geleden

Jup! Hij slaapt nu vaak rond 9 uur/half 10 maar dit is wel op ons, daarna leggen we hem in z’n bedje als wij naar bed gaan en dan slaapt hij gewoon door. Ik zeg soms ook wel eens tegen m’n vriend dat hij misschien aan voelt dat wij er naast liggen maar dat zal wel niet haha

2 jaar geleden

Hier slaapt ze meestal wel na dat flesje maar dan is het echt een hazenslaapje van een halfuurtje. Daarna wil ze absoluut niet meer slapen tot ze haar laatste fles krijgt (tussen 21 en 22u).

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Wat we ook proberen… Laatste fles tussen 23.00-00.00 uur en dan gaat hij altijd meteen slapen en slaapt hij tot 07.00-08.00 uur. Schiet mij maar lek😂 Merk wel dat slaapjes overdag soms ook wat lastiger worden nu. Maar laatste fles iets eerder geven weet ik niet hoe ik dat kan opschuiven/vervroegen. Zijn buikje kan dat niet goed aan😔

2 jaar geleden

Ons zoontje deed dit ook tot hij aan sprong 2 kwam. Sliep toen ook overdag moeilijk. Nu sprong 2 voorbij is slaapt hij zowel overdag als in de avond heel vlot in 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Mijn zoon slaapt ook niet na precies dezelfde tijden als bij jou. Hij is morgen 12 weken. Daarin tegen slaapt die wel vrijwel de hele ochtend. Ik denk dat ik gewoon een avondkindje heb, haha. Hoop dat die zelf moe wordt en dan gaat slapen op een gegeven moment

2 jaar geleden

Reactie op noma14

Mijn zoon slaapt ook niet na precies dezelfde tijden als bij jou. Hij is mo ...
Dat hoop ik ook… Hij is nu 14 weken. Eigenlijk mag ik niet klagen, want hij slaapt ‘s nachts gewoon goed (nog)!

2 jaar geleden

Die van mij ook slaapt ook door s’nachts alleen speentje 1x af en toe geven. Dus ik klaag ook niet dus dan maar s avonds wakker als hij dat wil. Ik ga duimen voor ons haha!