10 Reacties

2 jaar geleden
Yes herkenbaar! Onze dochter is nu 11,5 weken oud en ze sliep de eerste weken pas om 0:30 uur en naarmate de weken vorderden werd haar bedtijd steeds vroeger. Een maand geleden was het nog 22:30, vorige week 21:30 en nu wilt ze zelf om 21:00 uur slapen. Wij hebben niets speciaals gedaan of veranderd want vanaf het begin hebben we geprobeerd rust en regelmaat te bieden rondom bedtijd en hetzelfde ritueel gehad. Ik vond haar late bedtijden héél pittig en probeer alles maar als een fase te zien. 13x per dag borstvoeding vond ik bijv ook pittig en ook dat is nu gedaald naar 6x per dag. Nu haar bedtijd naar 19 uur zou fijn zijn maar ik wacht geduldig af😬

2 jaar geleden
Ja hier ook. Ze is vrijdag 12 weken en ze slaapt ook niet voor 21:30. Ik heb het vanavond nog is geprobeerd om haar om 19:30 te laten slapen in haar bedje maar dat ging mooi niet door😅 meestal geven we haar tussen 20:30 en 21:00 de laatste avondvoeding en dan slaapt ze tussen 21:30 en 22:00 uur meestal pas. Het komt vanzelf wel denk ik dat ze eerder gaan slapen. Eerst was het hier ook pas dat ze na 23:00 uur ging slapen en dat is al iets vervroegd dus ik heb hoop 🤞

2 jaar geleden
Jup! Hij slaapt nu vaak rond 9 uur/half 10 maar dit is wel op ons, daarna leggen we hem in z’n bedje als wij naar bed gaan en dan slaapt hij gewoon door. Ik zeg soms ook wel eens tegen m’n vriend dat hij misschien aan voelt dat wij er naast liggen maar dat zal wel niet haha

2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Wat we ook proberen… Laatste fles tussen 23.00-00.00 uur en dan gaat hij altijd meteen slapen en slaapt hij tot 07.00-08.00 uur. Schiet mij maar lek😂 Merk wel dat slaapjes overdag soms ook wat lastiger worden nu. Maar laatste fles iets eerder geven weet ik niet hoe ik dat kan opschuiven/vervroegen. Zijn buikje kan dat niet goed aan😔