18 Reacties

2 jaar geleden
Ja ik sinds 2 dagen. Beste keuze ooit tot nu toe! Ik moest m'n kindje in slaap wiegen (wat nu wel heel zwaar werd ivm 9,5 kg), savonds duurde het 2 uur voor hij in slaap viel en werd snachts heel veel wakker. Nu met het slaapplan van de coach leert hij zelf in slaap vallen, en doorslapen. Ik zag er erg tegenop maar het valt me alles mee, een strak plan is ontzettend helpend en uiteindelijk zorgt het voor veel gemak en plezier!!

2 jaar geleden
Reactie op Mariska-arie
Ja ik sinds 2 dagen. Beste keuze ooit tot nu toe! Ik moest m'n kindje in sl ...
Wat fijn dat het zo goed werkt! Mag ik vragen welke methode jullie gebruiken?

2 jaar geleden
Reactie op sannecandace
Wat fijn dat het zo goed werkt! Mag ik vragen welke methode jullie gebruike ...
Ja liefdevol&mild [zoals ze het noemen]

2 jaar geleden
Reactie op sannecandace
Wat fijn dat het zo goed werkt! Mag ik vragen welke methode jullie gebruike ...
Dus niet op basis van " laten huilen" maar vooral troost rust en nabijheid bieden en dat langzaam afbouwen

2 jaar geleden
Wij zijn een aantal weken terug begonnen met de een droomritme coach. Ondanks dat het boek perfect werkte voor onze oudste, kwamen we niet uit de negatieve spiraal met onze baby en daarmee een oververmoeide baby die slaapjes deed van max 30 min en rommelige nachten.
Het kost tijd maar inmiddels slaapt onze baby nu overdag 1 uur, 1,5 en soms zelfs langer dan dat. Nu is het verdere plan dat hij in eigen ledikant gaat slapen maar zo ver zijn we nog niet. We maken wel stappen en ben er blij mee!

2 jaar geleden
Reactie op Xxhjyx
Mag ik vragen welke slaapcoach jullie hebben aangeschaft
Hanneke Vermoolen

2 jaar geleden
Ja wij! Via slaaptipsvoorbabys, aangezien ons zoontje in de avond en nacht alleen maar aan de borst in slaap viel, en snachts ook daardoor altijd de borst nodig had, bleef anders alleen maar huilen, niks hielp! Na een intensieve slaaptraining zagen we bij nacht 3 al resultaat, en inmiddels gaat het nu (paar weken later) zoveel beter! Slaapt blokken snachts van 5-6u, valt zelfstandig in slaap met wakker wegleggen in bedje en slaapt overdag ook langer ipv enkel 45 min slaapjes! Ik ben erg positief en raad het zeker aan!

2 jaar geleden
Snuggles and dreams! Heeft gidsen en je kan ook persoonlijk traject doen! Echt toppers

2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ben ook wel benieuwd wat voor soort dingen je dan anders ga doen bij je kindje.. Voor je idee doe je het al goed, al kan het anders, maar hoe? In slaap laten huilen vind ik niet fijn..

2 jaar geleden
Reactie op Wensmamapapa
Bedankt voor jullie reacties! Ben ook wel benieuwd wat voor soort dingen je ...
Ik wilde ook echt niet in slaap laten huilen. Maar dat is met een duidelijk/goed plan van de coach ook echt niet nodig. Ik wist ook niet hoe dat kon🙈 maar het kan echt. Een duidelijk plan met alle tips geeft je zoveel handvaten. Ik dacht bijv dat je je kindje bij een eerste gaap al in bedje moest leggen (of een kwartier daarna) maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Dus nu heb ik een heel ander ritme en slaapt m'n zoontje overdag en snachts onwijs goed. (Na in bedje leggen slaap tie binnen 5 minuten zonder te huilen)

2 jaar geleden
Reactie op Mariska-arie
Ik wilde ook echt niet in slaap laten huilen. Maar dat is met een duidelijk ...
Maar dat wordt toch altijd gezegd; de slaapsignalen en wakkertijden in de gaten houden? Of laat je dat soort los dan? En ook wakker in bed leggen, hoe dan 🙈🙈

2 jaar geleden
Reactie op miya20
Wat fijn! Ik heb nog hetzelfde probleem 😞 bijna iedere 1a2 uur wakker. Wat ...
Wij hebben een slaaptraining gedaan om het in slaap vallen met de borst te doorbreken. We hadden een slaap schema, met daarin twee vaste nachtvoeding tijden. Als in; 19u in bed, de eerste keer wakker na 23u en na 3u mocht hij aan de borst gevoed worden. Werd hij tussentijds eerder wakker hebben we met de waiting approach procedure ons baby’tje geleerd zelf weer in slaap te vallen. Dat houdt in telkens een paar min huilen, kort erheen om te troosten en dan weer de kamer uit. Het ging door merg en been het huilen, maar we moesten iets. Ik kon niet meer na bijna 5 maanden iedere 1,5 snachts aan het voeden. Daarnaast ook witte ruis continu aan door de hele nacht heen en een heel duidelijk slaap ritme. Ik ben heel blij met het slaap consult, dat we die stap hebben gezet. Niet iedere ouder staat achter (gecontroleerd) laten huilen, dat is ieders eigen keuze natuurlijk! Je hebt ook bv de chair methode, dan blijf je in het kamer bij het kindje. Die hebben wij niet gedaan, dus daar kan ik niet veel over zeggen.