11 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben steeds meer gaan rekken tussen het fulltime kolven, dus daarmee kon ik al snel een kolf moment overslaan en vervangen voor kunstvoeding (stap 3 uit het schema). Andere taktiek zou kunnen zijn om te beginnen met steeds iets minder kolven tijdens de kolfsessies, dus dat je nog wel alle kolfsessies aanhoudt. Of een combinatie hiervan, dat doe ik nu eigenlijk :)

3 jaar geleden

Ik hoor ook veel dingen over salie thee, dat zou ook productie moeten remmen

3 jaar geleden

Hi! Ik wilde door een dubbele borstontsteking z.s.m. van de borstvoeding af. Ik was super voorzichtig omdat ik als de dood was voor weer een borstontsteking.. Ik heb steeds meer tijd gelaten tussen de kolfmomenten totdat ik echt op knappen stond. Dan helemaal leegkolven. Ik denk dat ik om de dag een kolfmoment heb kunnen weglaten. Uiteindelijk om de dag nog maar 1 keer gekolfd totdat ik het aandurfde om helemaal te stoppen. Twee koppen saliethee per dag hebben mij ook geholpen. Het duurde anderhalve week voordat ik helemaal gestopt was. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Silvanaxx

Ik hoor ook veel dingen over salie thee, dat zou ook productie moeten remme ...
Ja en muntthee ook volgens mij!

3 jaar geleden

Er bestaat hier medicatie voor, dat je melkproductie zelf volledig stopzet. Even vragen aan de huisarts :)

3 jaar geleden

Ik ben pas ook versneld gestopt. Ik had al 2 keer borstontsteking gehad en zat er weer tegenaan. Zoontje heeft reflux. Kreeg dit als advies van mijn lactatiekundige: Om snel af te bouwen kun je het beste verse muntthee of saliethee gaan drinken en zo min mogelijk kolven. Borsten steunen met een stevige beha. Daarnaast zou je phytollacca kunnen gaan slikken. Die vermindert de productie en verkleind de kans op verstoppinkjes. Daarnaast heb ik mijn zoontje 1 keer per dag iedere borst leeg laten drinken (ondanks reflux), want ik kreeg het niet leeg gekolfd en daardoor weer bijna borstontsteking. Binnen een paar dagen was ik klaar! Veel succes.

3 jaar geleden

Reactie op Silvanaxx

Ik hoor ook veel dingen over salie thee, dat zou ook productie moeten remme ...
Heb je het over verse salie thee?

3 jaar geleden

Er bestaat hier medicatie voor, dat je melkproductie zelf volledig stopzet. ...
Kan zijn dat dat medicatie is met ontzettend veel bijwerkingen. Eerst werd deze bijna standaard in het ziekenhuis na bevalling gegeven, maar deed meer kwaad dan goed. Laat je goed informeren als je medicatie een optie vind over bijwerkingen.

3 jaar geleden

Hebben jullie baby’s erge last gehad van krampjes/ontlasting door het snelle stoppen? Ik lees dat verstopping veel voorkomt als een baby van (laxerend) moedermelk té snel alleen kunstvoeding krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Proudmomtobe

Hebben jullie baby’s erge last gehad van krampjes/ontlasting door het snell ...
Ja hier wel meer krampjes ! Ontlasting komt ook slechter op gang

3 jaar geleden

Reactie op Jes1290

Ja hier wel meer krampjes ! Ontlasting komt ook slechter op gang
Ja, dit herken ik ook wel!