22 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het ze niet vertellen, de kans dat je dan niet wordt aangenomen is best groot. Soms moet je egoïstisch zijn en aan jezelf denken. Ik kan me voorstellen dat je het inkomen wel nodig hebt en werken tussen 4 en 7 steeds zwaarder wordt.

4 jaar geleden

We zijn altijd zo geneigd om ons snel schuldig te voelen tegenover werkgevers, maar als puntje bij paaltje komt denken zij in dit soort situaties meestal ook alleen aan zichzelf.

4 jaar geleden

Reactie op Evaa1991

Ik zou het ze niet vertellen, de kans dat je dan niet wordt aangenomen is b ...
Klopt het werken tussen 4 en 7 word steeds zwaarder en als de kleine er straks is gaat dat al helemaal niet meer Nu vallen echt al om 18 uur mijn ogen dicht en dan gaat om 2.30 de wekker weer en dat 6 dagen in de week Ik denk dat ik wacht met het te vertellen nadat ik gestart ben met werken

4 jaar geleden

Ik zou het ook nog niet vertellen.. ik werk ook pas 5 maanden bij deze werkgever maar ben van plan om het pas te zeggen als ik contract verlenging krijg.. want denk dat ze anders zeggen kom maar terug als je de baby hebt gehad.. denk aan je zelf want dat doen hun ook geloof mij..

4 jaar geleden

Reactie op Ellis1978

Klopt het werken tussen 4 en 7 word steeds zwaarder en als de kleine er str ...
Ja wacht er mee tot je het contract hebt ondertekend

4 jaar geleden

Ik heb het meteen bij de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek gezegd. Voor mij is het geen probleem en het is een delicate kwestie. Maar ik en (toen 6 weken) zwanger. Ik begrijp dat dit mogelijk een probleem is, dus ik hoor graag of het gesprek nog plaats kan vinden. Nou het was dus geen probleem, ik was het zelfs geworden maar liep spaak op arbeidsvoorwaarden.

4 jaar geleden

Het is geen goede start als je gaat beginnen en het dan pas zegt...

4 jaar geleden

Reactie op 21052021

Het is geen goede start als je gaat beginnen en het dan pas zegt...
Klopt ook Vandaar ook de twijfel wel of niet zeggen Aan de ene kant denk ik ik zeg nog niks tot na de 13 weken echo dan weet ik zeker dat t goed zit ivm ons zoontje Ryan* Maar aan de andere kant mijn buikje zie je nu al en ze moeten t toch weten Moeilijke beslissing hoor

4 jaar geleden

Er komt nog een 2e gesprek? Dan zou ik het op dat moment aangeven Je kan natuurlijk wel wachten maar zoals al gezegd is dat geen goed begin En ook neem ik aan dat je een proef periode heb? Als ze er dan verkeerd op reageren sta je daarna ineens op straat dat zou ook heel vervelend voor je zijn want dan heb je niets meer…

4 jaar geleden

Reactie op Simoncat

Ja wacht er mee tot je het contract hebt ondertekend
En dan... je hebt een proeftijd. Als ze er moeilijk over doen, dan stoppen ze je contract in de proeftijd. Heb je nog niks. Werk zelf op HR en ik merk zelf dat eerlijkheid vaak het beste is. Als je al.begint met niet eerlijk zin, komt dit terug bij je

4 jaar geleden

Reactie op MissVe

Er komt nog een 2e gesprek? Dan zou ik het op dat moment aangeven Je kan na ...
Het eerste gesprek had ik vorige week Gisteren een meeloopdag om te kijken of het beviel van beide kanten en dat beviel zowel mij als de manager deze was zeer tevreden Nu moet ik vandaag dus bellen en doorgeven of ik wil starten en dan komt er nog een gesprek Maar het positieve is dat het van beide kanten bevalt en ze echt met heel veel personeel tekort zitten

4 jaar geleden

Ik zou het eerlijk zeggen. Een goede werkgever laat het hier niet op stuklopen. Bij ons is ook net een zwangere dame aangenomen. Het is niet zo dat ze niets aan je hebben hè, je kunt nog een paar maanden werken! Als het personeelstekort inderdaad zo groot is zullen ze je dus heus wel aannemen. Daarbij worden hun kosten vanwege jouw zwangerschap door het UWV betaald. Succes!

4 jaar geleden

Op mijn vorig werk was er een collega die gewacht had tot haar contractverlenging met te melden dat ze zwanger is. Daar heeft ze uiteindelijk echt wel spijt van gekregen. Ons diensthoofd vond haar sindsdien onbetrouwbaar, iemand die dingen achterhield en ook geen vertrouwen had in het diensthoofd zelf. Aangezien ze er duidelijk van uitging dan dat ze geen verlenging zou krijgen. Wij werkten rechtstreeks in contact met klanten en als er klachten binnenkwamen waarbij het haar woord tegen dat van de klant was merkten we dat ons diensthoofd haar gewoonweg niet meer geloofde. Ze deed er dan verder niets mee want ze was inderdaad echt geen slecht persoon maar het is gewoon geen leuke sfeer als die vertrouwensband weg is. Zorg dus aub niet dat je ergens nieuw start met onmiddellijk een breuk in het vertrouwen.

4 jaar geleden

Ik snap dat je het misschien zou willen vertellen, maar ik kan er zo boos om worden dat dit sowieso een punt is waar vrouwen over na moeten denken. Je zou nooit ergens voor je gevoel tot verplicht moeten zijn iemand te informeren over een zwangerschap als je dit niet wil. Heel vaak nemen mijn mannelijke collega’s ook een sabbatical op als de baby geboren is - maar die zou noooooit dit van tevoren aangeven als hun vrouw nu 13 weken is. Je hebt een valide reden om het nog even voor jezelf te houden, niemand kan zeggen dat je niet mag wachten tot een hele belangrijke echo. Als iemand dan toch piept, zegt dat meer wat over hen en is diversiteit en inclusiviteit overduidelijk geen waarde die ze nastreven.

4 jaar geleden

Even kort, jij wilt het het liefst pas vertellen na de 13 wekenecho. Je kunt dat gewoon aanhouden. Je hebt een goede reden hiervoor en kunt duidelijk aangeven dat je eerst zeker wilde zijn voordat je het deelde met ze. Dan heb je HR/manager/ collega’s niet voorgelogen. Ik zou het zeker niet veel later zeggen. En als laatst, doe waar jij je goed bij voelt. Als ze je niet willen aannemen omdat je in verwachting bent, moeten ze maar vrouwen aannemen die hun overgang gehad hebben. (Misschien wil je daar dan ook niet meer werken!)

4 jaar geleden

Ik zou het aangeven bij het gesprek wat je nog gaat krijgen over je arbeidsvoorwaarden, werktijden e.d. Als je het zo kan plannen zou ik dit gesprek na je 13 weken echo laten plaats vinden. Dan kun je het eerlijk vertellen. Met het huidige personeelstekort in de catering zou ik me niet al te veel zorgen maken.

4 jaar geleden

Reactie op Ellis1978

Het eerste gesprek had ik vorige week Gisteren een meeloopdag om te kijken ...
Wettelijk gezien mogen ze je er niet op weigeren Maar wettelijk gezien ben je ook pas verplicht om het te melden 3 weken voor je bevallingsverlof Niet vanwege het personeel tekort maar juist omdat je aangeeft dat het van beide kanten bevalt hoop ik dat er leuk op gereageerd word en het geen enkel probleem voor ze is! Wat je ook kiest ik ga voor je duimen! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

4 jaar geleden

Reactie op MelBlue

Op mijn vorig werk was er een collega die gewacht had tot haar contractverl ...
Kan het diensthoofd t niet verstaan dat als iemand zwanger is er nog steeds angst is dat men wordt ontslagen. T diensthoofd had natuurlijk ook geen recht om het te weten van in het begin toch. Ik snap het punt van het diensthoofd maar omdaar door geen vertrouwen meer te hebben vind ik wel overdreven. Waren er misschien meer punten waardoor het vertrouwen was gebroken?

4 jaar geleden

Ik zou het niet zeggen. Je bent ook niet verplicht het te zeggen. Ik zit in het zelfde schuitje en krijg maar 14 weken pas te horen of mijn contract wordt verlengt. Ik heb het hierover gehad met mijn teamleider omdat ik eerlijk wilde zijn. Ze heeft mij de tip gegeven mijn mond te houden tegen de directie omdat (ook al mag het niet) dit een makkelijke reden kan zijn dat mijn contract niet wordt verlengt. Dan gooien ze het wel op iets anders.

4 jaar geleden

Ik heb tijdens m'n sollicitatie gezegd dat we al even bezig waren maar het na een jaar nog niet was gelukt. M'n 1e week dat ik aan het werk was. 1.5 mnd later was ik 6+5 heb het toen wel gelijk vertelt. Er is super leuk op gereageerd. En vragen nu vaak hoe het gaat en dat ik moet aangeven als het niet lukt