18 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee!

3 jaar geleden

Ik lees mee😃

3 jaar geleden

Luiers zijn daar gewoon prima te koop. Kijk even want je hebt net zoals hier goedkoop en duur maar sommige goedkope zijn niet fijn. Weet even geen merken meer. Potjes niet bekend want gaf toen alleen nog bv.

3 jaar geleden

Potjes zijn daar prima te koop in de supermarkten. Zoiezo bij de consum en de mercadona voldoende Potjes te vinden. Ook Luiers bij de mercadona zijn erg fijn

3 jaar geleden

Luiers zijn overal te koop, wij kochten grote hoeveelheden potjes bij een Lidl (wij reizen vaak naar verschillende plekken met een huurauto) in grote steden is vaak wel een Lidl of andere grote supermarkt te vinden.

3 jaar geleden

Luiers zijn geen probleem tenzij je een heel specifieke soort wil hebben natuurlijk. Let wel, als je normaal Pampers hebt, heet dat hier Dodot. Is hetzelfde merk met een andere naam. Ze hebben de Pampers Baby Dry wel (Dodot Bebe Seco) maar bijv de Pampers Premium Protection is bijna niet te krijgen. Potjes kun je hier ook prima krijgen maar het aanbod is wel wat kleiner/anders dan in Nederland. Met name losse smaken (alleen wortel of alleen peer) heb je hier vaak minder. Veel multi-fruit en gemixte maaltijden. In de supermarkten waar wij wonen zijn ook weinig potjes met alleen groente (zonder bijv iets van rijst of kip erbij). Ze zijn er wel maar ook daar is het aanbod wat beperkter. Maar ja, ik maak vrijwel alles zelf dus ik heb ook niet heel hard gezocht. Disclaimer: wij wonen in een klein stadje, als je naar Madrid of Barcelona gaat heb je misschien een ander aanbod maar ik denk dat wat wij hebben redelijk representatief is voor het grootste deel van Spanje.

3 jaar geleden

Reactie op tryn86

Luiers zijn overal te koop, wij kochten grote hoeveelheden potjes bij een L ...
Wel een goed idee om een keer naar Lidl te gaan trouwens. Als het er een keer van komt sla ik misschien toch wat reservepotjes in.

3 jaar geleden

Qua kosten voor de luiers, hier een voorbeeldje uit de mercadona app.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Qua kosten voor de luiers, hier een voorbeeldje uit de mercadona app.
Dat lijkt me een beetje vergelijkbaar met België denk ik. Bedankt voor de screenshot en de uitgebreide info!

3 jaar geleden

Reactie op DV90

Dat lijkt me een beetje vergelijkbaar met België denk ik. Bedankt voor de s ...
Geen probleem, fijne vakantie! 😎

3 jaar geleden

Je hebt hier in Spanje gewoon potjes en luiers in elke supermarkt :P Ik woon in Barcelona. Zoals iemand zei is hier Dodot het equivalent van Pampers, oftewel de duurste luiers haha, die kopen wij dus nooit. Wij kopen goedkopere merken die het prima doen. Qua potjes ben ik niet wegwijs want ik geef nog volledig bv. Maar ik zie in elke supermarkt een babyafdeling en daar zijn altijd potjes.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Luiers zijn geen probleem tenzij je een heel specifieke soort wil hebben na ...
Zou best kunnen dat het potjesaanbod hier minder divers is. Cultureel is er veel meer nadruk op zelf koken en gezond eten dan in Nederland, dus veel mensen doen niet aan potjes, want ze zijn het al gewend om veel en goed te koken dus is mee-eten/baby-led weaning e.d. hier populair.

3 jaar geleden

Reactie op KlaraE

Zou best kunnen dat het potjesaanbod hier minder divers is. Cultureel is er ...
O en niet te vergeten dat er hier meer diverse en betere kwaliteit aanbod is van verse groente en fruit, puur wegens het klimaat. Dus als jullie op vakantie zijn en de tijd hebben zou het best kunnen dat jullie uiteindelijk ook zelf iets voor baby koken met al het lekkere groente en fruit dat nu in de lente binnenkomt 😊 Sorry voor driedubbel bericht!! Ook aan de admins. Gewoon enthousiast haha. 🙏

3 jaar geleden

Reactie op KlaraE

O en niet te vergeten dat er hier meer diverse en betere kwaliteit aanbod i ...
Ja, als je zelf kunt koken, zou ik dat zeker doen hier. Zoveel lekker fruit en lekkere groente, ook nu al!

3 jaar geleden

Het aanbod in spanje is super goed! Niks meenemen. Alleen voor de dag zelf en de dag erna zodat je niet gehaast naar de supermarkt moet.

3 jaar geleden

Reactie op KlaraE

O en niet te vergeten dat er hier meer diverse en betere kwaliteit aanbod i ...
Dankjewel! Thuis maken we alles vers, maar we zitten in Spanje op hotel dus zelf koken kunnen we niet helaas!

3 jaar geleden

Het merk Dodot in spanje is Pampers in belgie. ;-)