8 Reacties

2 jaar geleden

Het is eigenlijk ook een manier van spelen. Voor zulke kleine kindjes is het juist hartstikke leuk om alles ervan af te halen. Maak er een leuk spelletje van. Mijn dochter heeft nu alles aan als ze het overhoopt haalt. Super leuk juist!

2 jaar geleden

Dat klinkt wel normaal, ik zou al het speelgoed op zolder opbergen en hem beneden neerzetten met bijvoorbeeld allemaal blokken. Kan hij stapelen en omgooien. Zo kun je telkens het speelgoed rouleren en ziet hij niet overal kansen om dingen om te gooien

2 jaar geleden

Ik herken het ook van mijn neefjes. Mijn dochter deed dit ook niet maar wie weet gaat de jongste meid het wel doen. Ik zou ook een heel beperkte voorraad beneden neer zetten. Te veel speelgoed is te veel keuze en dan weten ze het niet meer. Goed idee om je dochter haar speelruimte af te schermen zodat zij fijn kan blijven bouwen.

2 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Dat klinkt wel normaal, ik zou al het speelgoed op zolder opbergen en hem b ...
Ja onze zolder staat al vol. Ik ben enorme fan van speelgoedrotatie. Heb veel ontdekmandjes etc, maar pfoeh. Weinig interesse 🤓

2 jaar geleden

Wij hebben een dochter en ze is de hele dag alles overhoop aan het trekken. Ik probeer er juist een spel van te maken. Ze heeft haar eigen kratje met spullen die ze steeds uitpakt. Of ik doe wat kleren in een linnen tas die ze mag uitpakken. Dan laat ze de spullen waarvan ik niet wil dat ze er aan zit wat meer met rust. Neemt niet weg dat het af en toe doodvermoeiend is.

2 jaar geleden

Kan je oudste niet aan de eettafel spelen? Dat kan natuurlijk niet met alles, maar het is wel even buiten bereik van de jongste. Onze baby moet soms ook gewoon even in de box zodat de peuter even rustig met zijn treinspoor kan spelen. Ik weet niet hoe oud je oudste is, maar kan ze evt zelfstandig ergens? Ik neem de baby weleens mee naar zolder zodat de peuter beneden bezig kan.

2 jaar geleden

Hier ook wel.. kan op z’n kleed spelen maar daar staat een kist op met zijn speelgoed en die gaat wel leeg. Ook mama’s keukenkastjes zijn favoriet. Zijn twee kasten die vol zitten met snijplank, invries bakjes, mepal spul, plastic beslagkom etc. Helemaal prima dat hij dat doet. Andere kasten (klik systeem) lukt niet dus top 😂 Trekt het leeg maar kan er ook wel even mee spelen. Is de combinatie van nieuwsgierig, ontdekken en spelen.

2 jaar geleden

Oh ja hoor. Dat gaat hier ook een groot deel van de dag zo. Dingen op de grond gooien of kapot scheuren of omkieperen is ook spelen en ook leerzaam. 🤷‍♀️ Maar inderdaad, je andere kindje moet ook de mogelijkheid hebben om te kunnen spelen. Een beetje van elkaar afscheiden lijkt me geen slecht plan.