34 Reacties

één maand geleden

Dit heb ik ook. Zoontje 16 maanden oud. Loopt langs alles ( banken tafels stoelen kasten) maar los kan die echt 2 seconden alleen staan en dat misschien 1 keer op een dag ( ik probeer vaker op een dag maar dan lukt t m niet ). Ookal weet ik dat elk kind natuurlijk op eigen tempo loopt, maak ik me soms ook zorgen

één maand geleden

Wel ik heb ook het idee dat we er weinig aan kunnen stimuleren. Hoe vaker we proberen hoe minder leuk hij het vindt ook. Ik doe het dus niet meer en laat hem wat zijn gang gaan. Maar het komt maar niet... Zo lastig he.

één maand geleden

Reactie op Waterval

Wel ik heb ook het idee dat we er weinig aan kunnen stimuleren. Hoe vaker w ...
Jaa! Maar ik denk dat het wel gaat komen.. het is alleen nog geduld hebben. Dat ze al langs dingen lopen is al goed. En indd komt echt van zelf

één maand geleden

Mijn oudste had dit ook, uiteindelijk gaan lopen met 18 maanden. Ik ben toen wel langs een kinderfysio geweest, die had wel wat tips, maar uiteindelijk gaan ze pas lopen als ze het zelf willen. Wat ik toen wel een goede tip vond was om twee tafels uitelkaar te zetten en dan op de ene speelgoed wat ze dan kunnen gebruiken op de andere tafel. Dus ik deed de toet toet auto’s op de ene tafel en de garage op de andere. Eerst zo dicht bijelkaar dat hij makkelijk zich kon overpakken en dan steeds verder uitelkaar zetten. Dan lok je zegmaar lopen uit. Maar nogmaals, niet te snel zorgen maken, bijna alle kindjes gaan lopen, ze bepalen zelf wanneer. En denk niet dat het aan jou als ouder ligt hoor, mijn jongste liep met 13 maanden en die heeft toch echt dezelfde ouders en genen 🙈

één maand geleden

Liep hier met 11 maanden langs de meubels. Heeft tot aan 16.5 maand 1 a 2 losse stapjes gezet af en toe. En bij 16 maanden en 3 weken werden dat ineens meer stapjes. En 2 dagen voordat ie 17 maanden werd ging die ineens stukjes lopen. En binnen een week was het gewoon heel goed lopen en amper vallen. Dus geen zorgen, komt echt goed. Ze bepalen zelf wanneer ze er klaar voor zijn

één maand geleden

Oefenen. Toen mijn zoontje 10/11maanden was deed hij ook vast houden stapen nemen. Toen gingen wij met hem oefenen. Me man hield hem staand vast en ik een meter vandaan met die lekkere koekje. en dan keek hij alleen naar die koek waardoor hij onbewust stappen maakte naar die koek. En zo elke dag even kort 1minuutje oefenen. Na paar weken. Wou hij alleen maar lopen.

één maand geleden

Reactie op Sheem1

Oefenen. Toen mijn zoontje 10/11maanden was deed hij ook vast houden stapen ...
Ja dat soort oefenen doen we dus al 6 maanden. Ondertussen wordt hij echt boos als we dit doen dus doe het niet meer.

één maand geleden

Reactie op Disneychick

Liep hier met 11 maanden langs de meubels. Heeft tot aan 16.5 maand 1 a 2 ...
Fijn om herkenning te horen. Hij wordt binnen een week 17 maanden.. kijk zo uit naar de dag dat het plots gaat lukken. En ik geloof ook wel dat hij het meteen heel goed gaat kunnen dan. Denk ook dat hij een soort angst heeft om te vallen ofzo dus eerst echt zeker wil zijn van zijn stuk..

één maand geleden

Was hier met zitten exact hetzelfde verhaal. Toen hij dat uit zichzelf deed, is hij nooit omgevallen. Hier gaat hij ook voor zekerheid. Hij "laat" zich wel vallen, als hij geen zin meer heeft etc. Maar zomaar "vallen" gebeurt, zelden.

één maand geleden

Oefenen hebben wij ook niet meer gedaan trouwens, riep bij hem alleen maar frustratie op. Dus gewoon zijn gang laten gaan, waarschijnlijk durft ie gewoon nog niet zo goed. En dan ineens ga je merken dat hij vaker stapjes probeert. En terwijl je het niet verwacht gaat ie ineens stukjes lopen. Echt, komt goed🙂

één maand geleden

Hier zat er ook lange tijd tussen hoor Krap aan 8 maanden dat hij stond, nog geen 11 maanden toen hij achter z'n loopwagen etc liep. En pas met ruim 15 maanden los gaan staan en los gaan lopen. Hij is extreem voorzichtig van aard en ging pas los staan en lopen wanneer hij het volledig vertrouwde dat ie niet zou vallen🙈 Het gaat vast ineens hard en dan lopen ze met de dag beter!

één maand geleden

Ons zoontje is met 1 jaar gaan tijgeren en loopt nu 2 maanden langs meubels etc. Hij is 18 maanden en kan niet zelf gaan staan of los lopen.

één maand geleden

Reactie op Sheem1

Oefenen. Toen mijn zoontje 10/11maanden was deed hij ook vast houden stapen ...
En jij toen alleen maar koekjes geven met 10maanden oud 😅. Lijkt me meer een manier voor honden maar oké 😆.. onze dochter van ruim 17maanden staat ook nog niet los of lopen. Wel langs meubels en soms aan de hand maar is niet snel met grove motoriek en wil het volgens mij ook eerst goed kunnen en goed over nagedacht hebben. Het komt vanzelf en ik denk ook soms van komt dit nog goed maar ben overtuigd dat ze t allemaal op hun eigen tempo doen. Tuurlijk kun je oefenen maar ze doen t toch pas als ze er klaar voor zijn en dan kun je er vast achteraan.

één maand geleden

Reactie op conny236

En jij toen alleen maar koekjes geven met 10maanden oud 😅. Lijkt me meer e ...
Mee eens. Wij oefenen ook maar hij wil echt gewoon nog niet :)

één maand geleden

Hier ook een kindje van net 17 maanden die langs tafel bank etc loopt maar niet los. Probeer zo veel mogelijk met loopwagentje te laten spelen maar daar heeft ze weinig interesse in. Ik probeer het los te laten en op haar eigen tempo alles te laten ontdekken.

één maand geleden

Mijn dochter is 17 maanden en loopt nu sinds een maandje alleen. Geen zorgen! Ze was zelf laat met lopen (vond ik) en toen ze het eenmaal onder de knie had ging het ineens heel snel! Geen zorgen kan ineens snel gaan zonder dat je het zelf doorheb 😊

één maand geleden

Hier 17 maanden en sinds een paar weken af en toe wat stapjes los. Het worden er langzamerhand wel steeds wat meer, maar echt langzaam. En zodra je kijkt/reageert laat ie zich vallen, dus wij schenken er juist geen aandacht aan. Het komt vanzelf. Ons neefje liep pas toen ie 2 was maar toen kon ie gelijk rennen, die heeft gewoon gewacht tot ie het goed kon. Elk kind is anders, alles op z’n tijd.

één maand geleden

Hier hetzelfde. Ze is nu 18 maanden. Probeer mezelf echt voor te houden: alles op z'n tijd. Daarentegen kan ze al wel 40+ woorden zeggen en snapt ze heeel veel, fijne motoriek is ook heel goed. Dus die ontwikkelingen gaan dan voor.

één maand geleden

Reactie op conny236

En jij toen alleen maar koekjes geven met 10maanden oud 😅. Lijkt me meer e ...
Nee tuurlijk niet! Hij eet biscuit 6maanden. En dat is meer voor zijn aandacht trekken. En daarna natuurlijk klappen dat maakte hem super trots waardoor hij het zelf wou proberen en laten zien kijk het lukt.. Precies wat je zegt. 4 kinderen verder allemaal verschillend. 1 kreeg met 3 maanden al tandjes de ander pas met een jaar. 1 kon al zinnen met 2 woorden praten met 17maanden. De ander zegt alleen: klaaarr. (Wanneer hij klaar is met eten hihi)

één maand geleden

Hier loopt hij ook nog niet. Wel langs/met alles, maar los ho maar. Af en toe probeer ik hem uit te dagen met limoenen/ pollepels/kleine stukjes, maar daar stinkt hij mooi niet in. Mijn man liep met 1,5 jaar los en is nu gymleraar. Dus het zegt helemaal niets over hoe ze zich verder ontwikkelen. Ik vertrouw er op dat hij zelf een keer het vertrouwen heeft dat hij het kan en het dan ook gaat doen. En tot die tijd lekker aan de wandel met zijn rollator (loopkar) ;).