14 Reacties

2 jaar geleden
Geen borstvoeding wel flesvoeding en stink scheetjes (en ontlasting). Mijn dochter is 9 weken en ze heeft rond dit moment ook meer darmkrampjes dus het klinkt redelijk logisch dat de darmpjes bezig zijn met de bacteriën. Eventueel consultatiebureau al ingelicht?

2 jaar geleden
Is hier ook rond die tijd gaan stinken! Eerder rook ik niet zo veel. Jammer hè haha 😆

2 jaar geleden
Hier eentje die ook naar eieren begin te ruiken. Aanstaande zondag 8 weken. In het begin rook het inderdaad vrij zoet en was het geel. Ondertussen is het groen en stinkt het. Zelfs zitten er soms slijmerige gummy stukjes in. Heb het nagevraagd bij het consultatiebureau, die ook weer met de verpleegkundige heeft overlegd, en voor hun klonk het niet als iets ernstigs. (Geen allergie signalen bijvoorbeeld)
Dus ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken hoor 😬👍

2 jaar geleden
Zelfde als bij AnnyV, kindje is 7 weken en waar haar poep eerder niet echt een geur had en geel was is het nu iets groener en heeft een sterke geur. Ik kan er niet de vinger op leggen wat voor geur ik erin herken maar is iets heel apart.
Ze heeft ook meer gedefinieerde poep, niet meer de hele tijd over het hele luieroppervlak maar op specifieke momenten dat ze zich duidelijk inspant, kreunt, dan hoor je prrrrrrrt en is er een poepje mooi gecentreerd in de luier 😂 dat is dan wel weer chill.

2 jaar geleden
Ons zoontje is bijna 9 weken en sinds week 8 is zijn ontlasting ook veel meer gaan stinken. Ik geef volledig borstvoeding. Ook is zijn ontlasting ook wat dikker en niet altijd meer die mosterdkleur. Ik heb in mijn borstvoeding boek gelezen dat dit normaal is, omdat rond de 8 weken de moedermelk wat veranderd in samenstelling