11 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoi, gefeliciteerd met je zwangerschap😃 ooh ik hou ook van sushi! Ook de rauwe zalm met cream🙈 maar ik waag mij er maar niet aan. Vaak zie je op een menu kaart ook wel aangeven wat wel en niet mag. Maar tonijn en zalm dacht ik helaas niet. Ook in verwachting 1ste kindje. Wachten duurt zo lang heb 28ste eerste echo. Ben dan als goed is 8 weken en paar dagen. Spannend 🙏🏻😃

4 jaar geleden

Ze zeggen dat dagverse zalm etc. bijv gewoon gegeten kan worden. Ik vind het ook lastig want hoe vertrouw je erop dat het inderdaad dagverse zalm is... ik zou het gewoon even bespreken met je gynaecoloog!

4 jaar geleden

Ik denk dus aan de ene kant ook ik probeer het niet eens maar wij gaan dus morgen met een paar vrienden naar een “wat luxer” sushi restaurant waar je per gerecht betaald en zei weten nog van niks dus vandaar ook mijn vraag. ik ga er in ieder geval wel vanuit dat de sushi in dat restaurant gewoon dagvers is maar er is natuurlijk niks belangrijker dan de gezondheid van ons kindje

4 jaar geleden

Reactie op Miess1990

Hoihoi, gefeliciteerd met je zwangerschap😃 ooh ik hou ook van sushi! Ook ...
Gefeliciteerd! het wachten duurt inderdaad lang.. mijn 1e echo staat nu op 3 maart en volgens de berekening zou ik dan 17 oktober uitgerekend zijn. en bij jou?

4 jaar geleden

Ik weet nog dat mijn gynaecoloog bij mijn eerste zwangerschap zei dat als je zeker bent dat het verse vis is dat het voor een keertje echt wel kan.

4 jaar geleden

Ik had ook gehoord dat als het echt vers is, het geen kwaad kan. Toch neem ik het risico niet. Je moet er gewoon heel erg mee oppassen. En ja, ook ik mis de rauwe zalm nu al mega erg. Dat gaat het eerste zijn wat ik ga bestellen na de bevalling ❤

4 jaar geleden

Ik heb in mijn vorige zwangerschap gewoon sushi gegeten in een restaurant (hoger segment), dat kan gewoon. Dat is natuurlijk wel hartstikke duur, dus voor tussentijdse cravings mijn beste tip; zelf maken. Gestoomde zalm is lekker, Google even vegan tonijn van tomaat, kip/vegan burger. Best veel sushi nog te maken die heel goed smaakt en zonder rauwe vis.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Hier vandaag 5+5 weken en enorme sushi verslaafde! En het is dus ook echt een craving! Ik heb ook gelezen dat echt vers vers geen kwaad kan maar vind het eng. Zalm gebakken kan wel helemaal doorbakken maar tonijn is een roofvis dus niet goed. Wat betreft het restaurant zou je even kunnen bellen? Of het echt dagvers is? Ik heb de 18e mijn echo en ga het ook zeker vragen wat wel en niet mag.. 🤞🏻😂🙈

4 jaar geleden

Vega(n). zalm in de sushi is mijn redding geweest tijdens de vorige zwangerschap!

4 jaar geleden

Reactie op lievekleinefrumm

Vega(n). zalm in de sushi is mijn redding geweest tijdens de vorige zwanger ...
Vegan zalm? Serieus nog nooit van gehoord! Ik ga het googelen! 🙈

4 jaar geleden

Ik zag het laatst liggen bij ah... smaakt het ook een beetje als "de echte"??